728 x 90

بریفینگ دبیر مطبوعاتی کاخ‌سفید درباره ایران

بریفینگ کاخ سفید
بریفینگ کاخ سفید

سایت کاخ‌سفید روز جمعه ۱۳ آبان صحبت‌های کارن ژان پیر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در دولت بایدن درباره موضع‌گیری روز گذشته بایدن علیه رژیم ایران و حمایت از قیام سراسری مردم ایران را انعکاس داد.

خبرنگار: دیروز، پرزیدنت بایدن در تظاهرات در سن دیگو گفت: «ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها به‌زودی خود را آزاد می‌کنند». آیا می‌توانید توضیح دهید که منظور او از ما ایران را آزاد می‌کنیم چیست؟

ژان پیر: رئیس‌جمهور همبستگی خود را با معترضان ابراز می‌کرد، همان‌طور که از همان ابتدا این کار را انجام داده بود. همان‌طور که همه می‌دانید، او در این مورد به‌وضوح گفته است. او با صدای بلند و واضح در این مورد صحبت کرده است، زمانی که او در سازمان ملل متحد حدود یک ماه پیش در مورد آن موضوع صحبت کرد بسیار واضح و جسورانه در مورد این‌که چگونه از زنان و شهروندان ایرانی حمایت می‌کند صحبت‌ کرد که برای آزادی اولیه خود می‌جنگند.

رهبران ایران با مشکلی که خود ساخته‌اند روبه‌رو می‌باشند ما به‌دنبال شیوه‌هایی که آنها را به‌خاطر رفتاری که با مردم خود دارند مورد حسابرسی قرار دهیم، ادامه خواهیم داد. همان‌طور که دیده‌اید تحریم‌هایی را قرار دادیم و در این مورد روشن بوده و با شرکا و متحدانمان کار می‌کنیم. بنا بر این پرزیدنت قرار است هم‌چنان در این مورد به‌وضوح و با صراحت بسیار صحبت کند.

 

خبرنگار: آیا اظهارات او دلیلی بر این بود که قرار است فشارهای بیشتر و مکانیزمهای جدیدی برای فشار بر ایران باشد که تاکنون ندیده‌ایم؟

ژان پیر: سیاست ما حمایت از حق تجمع مسالمت‌آمیز و آزادی بیان است - این همان کاری است که ما انجام می‌دهیم - همان چیزهایی که این جوانان ایرانی می‌خواهند و سزاوار آن هستند. آنها باید آینده خود و ایران را تعیین کنند و رژیم باید خشونت و ارعاب خود را متوقف کند.

ما در این مورد بسیار صریح بوده‌ایم. همان‌طور که می‌دانید همین هفته گذشته تحریم‌ها را اعلام کردیم و ادامه خواهیم داد. چیز جدیدی برای اعلام نداریم، اما مطمئناً ما صحبت خواهیم کرد... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f292455-b4b2-4a87-8b55-4aff8724b5f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات