728 x 90

بریتانیا، فرانسه و آلمان: رژیم ایران هرگز نباید به‌سلاح هسته‌یی دست یابد

وزرای خارجه آلمان و انگلستان و فرانسه در لندن
وزرای خارجه آلمان و انگلستان و فرانسه در لندن

هایکو ماس، دومنیک راب و جان ایو لودریان وزرای خارجه آلمان، بریتانیا و فرانسه در بریتانیا، اقدامات مشترک آتی خود در ارتباط با توافق هسته‌یی با ایران (برجام) را هماهنگ کردند.

همچنین جوزف بورل مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز از طریق ویدئو در این نشست شرکت داشت .

در پی این نشست دومنیک راب وزیر خارجه بریتانیا طی توئیت خود پنجشنبه ۲۰شهریور نوشت: «این نشست سه‌جانبه اروپایی به این جمع‌بندی رسید که به هیچ‌وجه نباید به رژیم ایران اجازه داد تا به سلاح هسته‌یی دست یابد».

او همچنین گفت: «ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود پای‌بند باشد و برجام را حفظ کند».

کارشناسان هسته‌یی پیش‌بینی می‌کنند که رژیم ایران تنها سه ماه و نیم از داشتن توانایی لازم برای ساخت بمب هسته‌یی فاصله دارد.

بر اساس گزارش نشریه ویژه امنیتی «واشنگتن فیری بیکن» رژیم ایران مواد هسته‌یی لازم برای ساخت دو بمب هسته‌یی را دارد.

این در حالی است که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی هسته‌یی رژیم ایران، گفته است که این کشور اقدام به غنی‌سازی بیش از ۳تن اروانیوم کرده است که بیانگر درستی مطالب وارد شده در گزارش «آژانس جهانی انرژی هسته‌یی است که تأکید کرده، ایران ۱۰برابر بیشتر از حد مجاز ذکر شده در برجام اورانیوم غنی‌شده دارد».

بر اساس برجام، رژیم ایران نمی‌تواند بیش از ۲۰۳ کیلو گرم ذخیره اورانیوم با غلظت پایین داشته باشد اما ایران پیش‌تر اعلام کرد که از میزان تعهدات برجامی خود به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، کاسته است. (العربیه پنجشنبه ۲۰شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63bc1fdf-c203-4861-8d99-894bf62f409b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات