728 x 90

بریت بارت: ایران یادبود خمینی یک جنایتکار روانی را برگزار می‌کند

به‌قلم استرون استیونسون

ایران یادبود خمینی یک جنایتکار روانی را برگزار می‌کند
ایران یادبود خمینی یک جنایتکار روانی را برگزار می‌کند

بریت بارت طی مقاله‌یی به قلم استرون استیونسون با عنوان: رژیم ایران یادبود خمینی یک جنایتکار روانی را برگزار می‌کند نوشت:‌ چهار دهه فساد بی‌حد و حصر، وحشیگری قرون وسطایی، سوء‌استفاده افسار گسیخته از حقوق‌بشر و حقوق زنان، ۸۰میلیون ایرانی را خشمگین، ناامید و خواستار تغییر رژیم کرده است.

به‌نوشته بریت بارت سازمان ملل اکنون شواهد غیرقابل انکاری از اعدام بیش از ۳۰هزار تن از حامیان مجاهدین خلق ایران در تابستان ۱۹۸۸ توسط رژیم ایران دارد. خمینی دستور داد که اعدامها باید با عجله انجام شوند حتی زنان نباید مستثنی شوند.

 

سرنگونی شاه و رهایی از ظلم و ستم

این مقاله می‌افزاید: سرنگونی شاه در انقلاب ۱۹۷۹ به‌عنوان رهایی از ظلم و ستم بی‌رحمانه مورد ستایش مردم ایران قرار گرفت، هر چند غرب غافلگیر شد. در آن زمان شاه بزرگترین، قدرتمندترین و مجهزترین ارتش را در منطقه داشت.

افزایش قیمت نفت کیفیت زندگی بسیاری از ایرانیان را بهبود بخشید. با این حال غرب از جمله ایالات متحده به‌رغم حضور گسترده خود در ایران در آن زمان موفق به درک دو موضوع مهم نشدند.

اولا فقدان آزادی در یک کشوری که مردم آن برای آن در حال جان باختن بودند و ثانیا بخش بزرگی از جمعیت ایران هنوز هم از فقر رنج می‌بردند.

 

وضعیت امروز ایران - فقر اقتصادی و فقدان آزادی و اعتراضها و اعتصابها

استرون استیونسون می‌افزاید: وضعیت امروز خیلی از سال ۱۹۷۹ متفاوت است. خروج آمریکا از توافق هسته‌یی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و اعمال مجدد تحریمها اقتصاد ایران را خراب کرده است.

فقر اقتصادی و فقدان آزادی که باعث سرنگونی شاه شد امروزه به میزان بسیار بزرگتر وجود دارد و تقریباً غیرقابل مقایسه با سال ۱۹۷۹ است.

سطح فقر و بیکاری در ایران افزایش یافته است، تورم به سطوح بی‌سابقه‌یی رسیده است و به‌طور واقعی فروپاشیده است، اعتصابات و اعتراضات در سراسر شهرها و شهرک‌های این کشور طی ۱۷ماه گذشته ادامه داشته است. تعداد افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند افزایش یافته است.

طبقه متوسط از بین رفته است. مردم حتی مجبور شده‌اند کلیه‌ها و شبکیه‌های چشم‌های خود را بفروشند و برای تغذیه خانواده خود پول نقد به‌دست بیاورند. هزاران [نفر] معتاد به مواد مخدر هستند که برخی از آنان ۱۵سال سن دارند.

 

هزینه میلیاردها یورو برای حمایت از رژیم اسد در سوریه و یمن و عراق

با این حال ملاها تجملاتی زندگی می‌کنند و میلیاردها یورو برای حمایت از جنگ داخلی وحشیانه بشار اسد و سایر گروه‌های تروریستی مثل شبه‌نظامیان شریر شیعه در عراق و شورشیان حوثی در یمن هزینه می‌کنند، هر چند نشانه‌ها حاکی از این هستند که تحریم‌های آمریکا تأمین مالی تروریسم و جنگهای نیابتی را کاهش داده است.

طی اعتراضات خیابانی شعارهایی مثل”سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن” و ” نه لبنان، نه غزه جانم فدای ایران” شنیده می‌شود، اختلاف شدید بین مردم ایران و رژیم حاکم را منعکس می‌کند.

 

خمینی قاتل روانی – اعدام بیش از ۳۰هزار تن در تابستان ۱۹۸۸

مردم ایران مانند بسیاری از ناظران در غرب معتقد بودند که این مرد مسن، مقدس و ریشو، صلح و ثبات و رفاه را به کشور آنها باز می‌گرداند.

چقدر آنها اشتباه می‌کردند. کمی بعد آنها متوجه شدند که خمینی یک قاتل روانی است که قصد دارد کشور آنها را به ورطه بنیادگرایی بکشاند و هر کسی را که سر راهش ایستاده بود را از بین برد.

سیستم فاسد او ولایت فقیه به او قدرت داد تا به‌عنوان رهبر عالیقدر حکمرانی کند، او مدعی بود که دستورات خود را مستقیماًً از خدا می‌گیرد. او از این قدرت با نیروی بی‌رحمانه بهره‌برداری کرد.

سازمان ملل اکنون شواهد غیرقابل انکار از اعدام بیش از ۳۰هزار تن از حامیان مجاهدین خلق ایران در تابستان ۱۹۸۸ توسط رژیم ایران دارد.

آن یک جنایت بود که باید به‌عنوان یک جرم علیه بشریت و یکی از وحشتناک‌ترین قتلهای جمعی (کشتارهای جمعی) اواخر قرن بیستم محسوب شود.

اعدامهای دسته‌جمعی در زندان در سراسر ایران بر اساس فتوای خمینی انجام می‌شد.

 

کمیته مرگ و نوار ضبط شده منتظری جانشین وقت خمینی

در یک نوار ضبط شده از یکی از جلسات کمیته مرگ می‌توان [صدای] حسین علی منتظری جانشین خمینی را شنید که به این موضوع که زندانیان سیاسی از جمله زنان و حتی جوانان به‌سادگی به‌خاطر حمایت از مجاهدین خلق اعدام می‌شدند، اعتراض می‌کند.

خمینی دستور داد که اعدامها باید با عجله انجام شوند حتی زنان نباید مستثنی شوند. منتظری به‌عنوان جانشین خمینی حذف شد زیرا او جرأت کرده بود شکایت کند و بقیه عمرش را در حصر خانگی به‌سر برد....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/950e2920-34ff-4b2d-9ac1-43d3541585ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات