728 x 90

برگزاری نخستین انتخابات سراسری در فلسطین پس از ۱۵سال

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین
محمود عباس، رئیس دولت فلسطین

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین روز جمعه ۲۶دی اعلام کرد انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری فلسطینی‌ها در ماه مه و ژوئیه سال جاری برگزار می‌شود.
رئیس دولت فلسطین اعلام کرد انتخابات پارلمانی در این سرزمین در تاریخ ۲۲ماه مه و انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در تاریخ ۳۱ژوئیه سال جاری برگزار می‌شود. قرار است مردم فلسطین پس از ۱۵سال رئیس جدیدی را برای اداره دولت خود انتخاب کنند.


بر اساس این گزارش، مقامات دولت فلسطین گفته‌اند رأی‌گیری برای گزینش اعضای «مجلس ملی فلسطین» که نهاد مشورتی سازمان آزادیبخش فلسطین محسوب می‌شود نیز در تاریخ ۳۱ اوت سال جاری صورت خواهد گرفت.
خبرگزاری فرانسه به‌نقل از خبرگزاری رسمی «وفا» نوشت: محمود عباس، رئیس دولت فلسطین روز جمعه ۲۶دی، با انتشار بیانیه‌یی فرمان برگزاری انتخابات سراسری را صادر کرد. در این گزارش آمده است که بیانیه محمود عباس پس از دیدار روز گذشته وی با حنا نصیر، رئیس کمیته مرکزی انتخابات در مقر ریاست دولت فلسطین در رام‌الله صادر شد.
به گفته این منبع، محمود عباس کمیسیون انتخابات و دیگر ارگانهای دولتی را به آغار «یک کارزار انتخاباتی دموکراتیک در تمام بخش‌های فلسطین، از جمله بیت‌المقدس دعوت کرد».


آخرین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال۲۰۰۶ برگزار شد و به پیروزی حماس انجامید. آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری فلسطین نیز در سال۲۰۰۵ برگزار و با پیروزی محمود عباس همراه گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71213312-08f0-4384-bfd0-c9927f5ee0e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات