728 x 90

قیام ایران – شماره ۶۵

برگزاری مراسم چهلم شهیدان قیام سراسری مردم ایران به‌رغم تدابیر امنیتی بی‌سابقه

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

در وحشت از خیزش سراسری مردم خشمگین در چهلمین روز شهیدان قیام آبان، رژیم آخوندی علاوه بر قطع اینترنت، با بسیج کلیه نیروهای سرکوبگر اعم از پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج، لباس‌شخصی‌ها، اطلاعات آخوندی و یگانهای ضدشورش پیاده و موتورسوار در نقاط مختلف تهران و سایر شهرها تلاش کرد از برگزاری یادبود شهیدان ممانعت کند. نیروهای سرکوبگر در برخی نقاط مانند کرج و شیراز از هلیکوپترهای گشت استفاده کردند. در برخی شهرها، مانند ارومیه، تک‌تیراندازان در پشت‌بامها موضع گرفته بودند.

 

به‌رغم این اقدامات سرکوبگرانه در بسیاری از شهرها مانند کرج، شهریار، اصفهان، ساری، مشهد، شیراز، بهبهان، ارومیه و یزدان شهر، مردم بر مزار شهیدان حاضر شده و با راه و آرمان آنها تجدید عهد کردند و یا در میدانها و خیابانهای مختلف تجمع کرده و شعارهای ضدحکومتی دادند.

 

در کرج رژیم آخوندی به‌رغم بکارگیری هلیکوپتر و اعزام گله‌های مزدوران و لباس‌شخصیها نتوانست از تجمع جمعیت کثیری از مردم بر مزار شهیدان در بهشت سکینه این شهر جلوگیری کند. جمعیت حاضر شعار مرگ دیکتاتور سر دادند. آنها هم‌چنین شعار می‌دادند «کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل را ستایش کنیم». نیروهای سرکوبگر به مردمی که در بهشت سکینه گرد آمده یا به آن نزدیک می‌شدند حمله کرده و شماری را دستگیر کردند.

 

در شهریار، شمار زیادی از مردم در مراسم بزرگداشت شهید قیام، نادر مؤمنی شرکت کردند. در بهبهان نیز گروه کثیری از مردم برای برای بزرگداشت محمود و مهرداد دشتی‌نیا دو شهید قیام گرد آمدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵دی ۱۳۹۸(۲۶دسامبر ۲۰۱۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3018dea3-d4d8-467f-9635-6e81e4fc5b39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات