728 x 90

برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت میدانی در خاورمیانه

تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه روند صلح خاورمیانه
تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه روند صلح خاورمیانه

سایت سازمان ملل روز پنجشنبه ۱شهریورماه از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت میدانی در خاورمیانه خبر داد.

شورای امنیت روز پنجشنبه برای شنیدن مقامات ارشد درباره وضعیت میدانی در خاورمیانه، منطقه‌ای که از جنگ جاری در غزه با ورود به یازدهمین ماه خود درگیر است، تشکیل جلسه داد. اعضای شورا به همراه سفرای اسراییل و فلسطین در جریان بحث داغ دیگری مواضع خود را به اشتراک گذاشتند.

بسیاری از سخنرانان خواستار آتش‌بس فوری و اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت شدند و برخی خواستار توقف بشردوستانه شدند تا اطمینان حاصل شود که واکسنهای فلج اطفال می‌توانند با خیال راحت به منطقه تحت محاصره و بمباران‌شده تحویل داده شوند، جایی که این بیماری اخیراً پس از ۲۵ سال ریشه‌کنی مجدد دوباره ظهور کرده است.

تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه روند صلح خاورمیانه، گفت: جنگ غزه با تمام تراژدی‌های انسانی‌اش، خطر جدی تشدید تنش منطقه‌ای، درگیری حل‌نشده اسراییل و فلسطین و ادامه اشغالگری در حال ترکیب شدن برای ایجاد یک وضعیت قابل اشتعال در منطقه است.
تور وینسلند گفت: ما اکنون به آتش‌بس نیاز داریم. 
دکتر لوئیزا باکستر، از دیرالبلاح در مرکز غزه، گفت که این منطقه در محاصره ویرانی گسترده قرار گرفته است.
او گفت که بیش از ۱.۹میلیون نفر از جمعیت ۲.۳میلیونی غزه آواره شده‌اند و در خیابانهای پر از آوار، زباله و فاضلاب تردد می‌کنند. 
دکتر باکستر با اشاره به این‌که تیم او چهار ماه منتظر داروهای نجات دهنده بودند، گفت: «ما شاهد انسداد عمدی و مکرر کمکهای بشردوستانه در غزه هستیم. محدودیت‌هایی که بسیاری از آنها نانوشته و دلبخواه هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/966d0120-d923-4fbc-8152-29090ff3f361"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات