728 x 90

بروس مک‌کولم: مجاهدین خلق و تشکیلات شورشی در سراسر ایران

بروس مک کولم رئیس پیشین بنیاد خانه آزادی در آمریکا
بروس مک کولم رئیس پیشین بنیاد خانه آزادی در آمریکا

سایت تاون هال در مقاله‌یی به قلم بروس مک کولم رئیس پیشین بنیاد خانه آزادی در آمریکا به پیروزیهای سیاسی اخیر مقاومت و اجلاس جهانی ایران آزاد پرداخت:

کاملاً روشن می‌شود که پیگیری بی‌وقفه برای تسلیحات اتمی از سوی رژیم ایران، تکثیر موشکها و پهپادهای آن، بسیار فراتر از مرزهای خاورمیانه است و تهدیدی جدی برای ثبات جهانی است. این اضطرار ایجاب می‌کند که به‌دنبال جایگزینهای مناسب برای این مسیر خطرناک باشیم.

در  روز ۱ ژوئیه، بارقه‌ای از امید تاریکی را درنوردید، در حالی که بزرگترین نیروی اپوزیسیون ایران تحت یک چشم‌انداز مشترک متحد شده بودند، : ایران آزاد، مبتنی بر جدایی دین از دولت، دموکراتیک و غیرهسته ای. شورای ملی مقاومت ایران رویدادی را ترتیب داد که شاهد همگرایی چهره‌های متعددی از اروپا و آمریکا بود. چهره‌های برجسته از جمله مایک پنس معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، لیز تراس نخست‌وزیر سابق انگلستان، استفان هارپر نخست‌وزیر سابق کانادا، ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور اوباما و ژنرال وسلی کلارک، فرمانده سابق ناتو، متحد در حمایت از استقرار یک جمهوری دموکراتیک در ایران - جمهوری که به‌طور قاطعانه یوغ حکومت سلطنتی و استبداد مذهبی را رد می‌کند، در صف متحدی قرار گرفتند.

بیانیه پر طنین بیش از ۳۶۰۰نماینده مجلس از ۶۱نهاد قانونگذاری در ۴۰کشور در اروپا، آمریکای شمالی و جهان عرب به‌عنوان شاهدی بر زمینه حمایت جهانی از طرح ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی است - طرحی که مسیر ایران را به سوی یک آینده دموکراتیک ترسیم می‌کند. این بیانیه اشتباه تداوم سیاست مماشات با رژیم ایران را آشکار می‌کند. این امر بر ضرورت مبرم ایستادگی شانه به شانه با مردم ایران و جنبش مقاومت تزلزل ناپذیر آنها تأکید می‌کند. این مسیر به تنهایی نوید تضمین صلح و امنیت پایدار هم در منطقه و هم در سراسر جهان را در خود دارد.

اهمیت اجلاس اخیر جهان آزاد ایران بسیار فراتر از نمادگرایی است. این اجلاس به‌عنوان یک یادآوری قدرتمند عمل می‌کند که جهان نباید به خود اجازه دهد گروگان تهدیدهای آسیب‌زای رژیم با سلاح هسته‌یی، پهپادها و موشکها گرفته شود.

همان‌طور که آقای پنس با قاطعیت اشاره کرد، شورای ملی مقاومت به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای رژیم حاکم ظاهر می‌شود.

مجاهدین خلق در صفوف خود هزاران فعال پرشور - که در مجموع به‌عنوان کانون‌های شورشی شناخته می‌شوند - را در سراسر ایران سازماندهی کرده‌اند. این یگانهای مصمم، تسلیم ناپذیر در تعهد خود، پیشگام قیامها و اعتراضات ضد رژیم، بی‌باکانه صدای مردم ایران را تقویت می‌کنند. گردهمایی شورای ملی مقاومت شاهد غرش دسته‌جمعی ۱۰۰۰۰کارزار از یگانهای مقاومت بود که قاطعانه بر تعهد تزلزل ناپذیر شان نسبت به آرمان‌شان برای یک ایران دموکراتیک تأکید کردند.

یکی دیگر از ابعاد حیاتی گردهمایی شورای ملی مقاومت در پیروزی چشمگیر آن در تلاشهای رژیم ایران برای سرکوب آن نهفته است. در مواجهه با ممنوعیتهای اولیه اعمال شده توسط مقامات فرانسوی، پس از گفتگو با رئیس‌جمهور رژیم، شورای ملی مقاومت پافشاری کرد و با موفقیت این ممنوعیت را از طریق راههای قانونی لغو کرد و پیروزمندانه گردهمایی را در مرکز پاریس برگزار کرد. این پیروزی پرطنین نه تنها باعث تحقیر رژیم شد، بلکه قدرت سازمانی و دیپلماتیک شورای ملی مقاومت را به‌عنوان تنها آلترناتیو دموکراتیک به نمایش گذاشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56b41d57-057c-4a91-82a6-7b434839bd77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات