728 x 90

برنامه کواکس زیر نظر سازمان جهانی بهداشت: ایران مجوز آمریکا برای خرید واکسن کرونا را دارد

برنامه کواکس
برنامه کواکس

به‌رغم ادعای بی‌اساس کارگزاران رژیم ایران درباره خرید واکسن کرونا به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، روز یکشنبه ۲۳آذر، نهاد هماهنگ‌کننده تلاشهای جهانی برای دسترسی کشورها به واکسن کووید-۱۹ گفته است که رژیم ایران برای خرید واکسن با هیچ منع قانونی و حقوقی از طرف دولت آمریکا روبه‌رو نیست.

برنامه کواکس، زیر نظر سازمان جهانی بهداشت و با هدف کمک به خرید و توزیع واکسن کرونا در کشورهای ضعیف‌تر راه‌اندازی شده است.

سخنگوی این اتحاد گفت که اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا) مجوزی صادر کرده که موانع قانونی رژیم ایران برای خرید واکسن را برطرف می‌کند.

این در حالی است که مقام‌های رژیم ایران که در هفته‌های گذشته اظهارات متفاوت و گاه متناقضی درباره خرید واکسن داشته‌اند، می‌گویند تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش‌ها آنها برای خرید واکسن کرونا را با مانع جدی روبه‌رو کرده است.

برخلاف این ادعای رژیم، کنسرسیوم کواکس گفت که تمام کشورهای عضو اگر تاکنون روند پرداخت را طی نکرده باشند در مرحله انجام آن هستند.

لازم به ذکر است که مسئولان وزارت بهداشت ایران اوایل ماه مهر اعلام کردند که ایران رسماً به عضویت اتحادیه کواکس در آمده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9ff4708-d321-4636-83fd-f96d6ba10afa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات