728 x 90

برملا شدن عملیات مأموران مخفی رژیم برای نفوذ در رسانه‌ها و بدنام کردن مجاهدین در آلبانی

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم
برملا شدن عملیات مأموران مخفی رژیم برای نفوذ در رسانه‌ها و بدنام کردن مجاهدین در آلبانی

”تمام عملیات جاسوسی رژیم ایران در آلبانی قدم به قدم دنبال شد و منتظر بودند ببینند کدام رسانه آن را منتشر خواهد کرد“

 

یک منبع اطلاعاتی آلبانیایی فاش کرد: «واحد اطلاعات عملیات مخفی قدس در خارج از ایران، علاوه بر حمله سایبری در آلبانی، با اعزام مأموران مخفی به‌عملیات بدنام کردن اعضای مجاهدین خلق نیز اشتغال داشته است. این واحد برای تحقق این امر تلاش کرده است تا در رسانه‌های آلبانی نیز نفوذ کند» (تاپ چنل-۲ اوت ۲۰۲۲).

عملیات جاسوسی رژیم ایران در آلبانی

به گفته همین منبع: «عوامل قدس سعی کرده‌اند از بخش‌های خاصی از رسانه‌های آلبانیایی برای منافع خود استفاده کنند تا به این هدف دست یابند. آنها در ابتدا آدرس توئیتر یک فعال و تاجر معروف آلبانیایی-آمریکایی را کپی کردند و سپس شروع به برقراری ارتباط با روزنامه‌نگاران مختلف با ارائه سندی به آنها کردند که ظاهراً توسط اداره پلیس جنایی تنظیم شده بود. این سند توسط ایرانی‌ها [مأموران رژیم ایران] جعل شده و در آن ادعا می‌شود که مدیر سابق پلیس جنایی، سفیر آمریکا را نسبت به دست داشتن اعضای مجاهدین خلق در جنایت مطلع می‌کند. مأموران قدس برای باورپذیر ساختن همه اینها، سند [جعلی] را از طریق یک ایمیل جعلی با نام یکی از کارکنان پلیس برای برخی روزنامه‌نگاران ارسال کردند. تمام عملیات جاسوسی [رژیم] ایران توسط اطلاعات آلبانیایی، قدم به قدم دنبال شد و منتظر بودند ببینند کدام رسانه آن را منتشر خواهد کرد. این عملیات [رژیم] ایران با هدف بی‌اعتبار کردن اعضای مجاهدین خلق در آلبانی، تنها توسط یک روزنامه‌نگار انگلیسی مورد توجه قرار گرفت».

 

 

پیش از این در ۱۷فوریه ۲۰۲۲ یک خبرنگار انگلیسی به نام آلیس تیلور در سایتی به نام اگزیت با انتشار یک سند مجعول با امضای دادستان الینا کومبی در تیرانا ادعا کرده بود که یکی از اعضای سازمان مجاهدین همراه با دو آلبانیایی به سرقت از یک داروخانه مبادرت کرده‌اند. کمیته حقوقدانان برای مجاهدین در آلبانی CJPA در اطلاعیه ۲۴فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد: «در تماسی که نمایندگان کمیته حقوقدانان و سازمان مجاهدین خلق ایران با دادستان الینا کومبی داشتند وی تأکید کرد سندی که آلیس تیلور در اگزیت منتشر کرده جعلی است. خانم دادستان خاطرنشان کرد:

۱-اسامی مجاهدین به‌طور عمدی در سند دیگری که هیچ ربطی به هیچیک از مجاهدین ندارد، وارد و جعل شده است.

۲- سند اصلی مربوط به سرقت از یک داروخانه توسط ۳ نوجوان آلبانیایی بوده اما در سند اگزیت یک اسم تحت عنوان یکی از مجاهدین ساکن اشرف به جای متهم اول جعل شده است.

۳-جاعلین با ناشی‌گری حتی تاریخ تولد این فرد جدید را که درج آن الزام چنین اسناد رسمی است، ذکر نکرده‌اند.

۴-در سند جعلی، سربرگ متعلق به دادستانی تیرانا، اما امضا و مهر زیر سند جعلی و ساختگی است به‌ویژه که مهر جعل شده متعلق به دادستانی شهر پودگراس (در شرق آلبانی) است که ربطی به تیرانا ندارد و بخودی خود جعلی بودن کامل آن را برملا می‌کند».

عملیات جاسوسی رژیم ایران در آلبانی

دادستان الینا کومبی به همین دلایل در ۲۴فوریه ۲۰۲۲ یک شکایت کیفری در مورد «جعل سند» به‌عنوان «جرم جنایی» ثبت نمود.

اطلاعیه حقوقدانان یادآوری کرد خبرنگار و سایت مزبور قبلاً هم ادعا کرده بودند سندی از پلیس در مورد قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی توسط مجاهدین در اختیار دارند و پلیس دو تن از آنها را دستگیر کرده اما پلیس آلبانی در اطلاعیه ۱۷فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد سند منتسب به پلیس ساختگی و مجعول است.

 

شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ (۳ اوت ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ad8a0a5-46e0-4010-995c-f9f2f93ef14f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات