728 x 90

برت مک گورک: کشف و خنثی سازی تهدیدات رژیم ایران در منطقه توسط آمریکا

برت مک گورگ
برت مک گورگ

برت مک گورک؛ عضو شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا روز یکشنبه ۲۹آبان تأکید کرد که نیروهای نظامی آمریکا اخیراً چندین تهدید منطقه‌یی ایران را کشف و خنثی کردند.
وی که در کنفرانس امنیتی بحرین شرکت کرده بود در سخنان خود پیرامون تهدیدات رژیم ایران برای منطقه افزود: «تهران در تلاش برای حمله به عربستان بود، اما این اقدام به‌دلیل همکاری امنیتی پایدار میان ریاض و واشنگتن با شکست مواجه شد».
مک گورک در ادامه با تأکید بر این‌که آمریکا فعالانه درصدد تشکیل زیرساخت دفاع هوایی و دریایی کاملی در منطقه خاورمیانه است اضافه کرد: «هم اکنون به همراه مشارکت متحدان و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در حال اجرای برنامه‌یی هستیم که پیش‌تر درباره آن صحبت کرده بودیم».
خاطرنشان می‌شود که این سخنان در حالی بیان شد که روز شنبه ژنرال مایکل کوریلا؛ فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» اعلام کرد که نیروی دریایی به رهبری آمریکا از اوایل سال آینده بیش از ۱۰۰شناور هدایت‌شونده را با هدف مقابله با تهدیدها در آب‌های خلیج‌فارس مستقر خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37d88797-85e2-4d76-a1a1-fac587d0fcf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات