728 x 90

برایت بارت: «سرخم کردن» در برابر رژیم آخوندی و «به خطر انداختن» آمریکاییها با معامله «نسنجیده» ۶میلیارد دلاری

تیم اسکات، الیز استفانیک، جو ویلسون، جونی ارنست و سناتور دن سولیوان
تیم اسکات، الیز استفانیک، جو ویلسون، جونی ارنست و سناتور دن سولیوان

برایت‌بارت نیوز -آمریکا

حزب جمهوریخواه آمریکا «به‌خطر انداختن» آمریکایی‌ها

با معاملهٔ «نسنجیدة» ۶میلیارد دلاری با رژیم ایران را مورد انتقاد قرار داد

 

در ماه می بیش از صد نفر از رهبران پیشین جهان

طی نامه‌یی سرگشاده به‌سران ایالات متحده، کانادا، اتحادیه اروپا و انگلستان

خواستار حسابرسی از رژیم تهران به‌خاطر جنایات طولانی‌مدت علیه بشریت شدند

 

برایت‌بارت نیوز آمریکا ۲۰مرداد۱۴۰۲: این توافق (برای آزادی گروگانها) به‌دنبال اعتراضات گسترده‌یی صورت گرفت که پس از مرگ مهسا امینی ۲۲ساله در سپتامبر (گذشته) ایران را فرا گرفت.

از آن زمان تاکنون، در بحبوحه سرکوب مداوم اعتراضات، تعداد بسیاری به‌دست رژیم کشته شده‌اند

در واکنش به‌این اقدامات، انتقادات از رژیم ایران و تاکتیک‌های آن هم‌چنان افزایش یافته است.

در ماه می، بیش از صد نفر از رهبران پیشین جهان نامه‌یی سرگشاده به سران ایالات متحده، کانادا، اتحادیه اروپا و انگلستان نوشتند و خواستار حسابرسی از رژیم تهران به‌خاطر جنایات طولانی‌مدت علیه بشریت شدند. در میان بیش از ۱۰۰امضاکننده نامه، از جمله ۵۰رئیس‌جمهور پیشین و ۴۷ نخست‌وزیر پیشین، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور قبلی ایالات متحده، لیز تراس نخست‌وزیر قبلی انگلستان، استفن هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا و ماتئو رنزی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، بودند.

در ماه اکتبر، نمایندگان شورای ملی مقاومت ایران اعلام کردند که ایران در حال حاضر شاهد یک انقلاب "در حال شکل گیری"است و تأکید کردند به‌رغم جنایات و"وحشیگری"انجام شده توسط"نیروهای سرکوبگر" رژیم - از جمله کشتار و شکنجه معترضان در جریان اعتراضات فعلی علیه رژیم توسط شهروندان خشمگین - جمهوری اسلامی دیگر قادر به مهار قیام کنونی نیست.

برایت‌بارت نوشت: حزب جمهوریخواه آمریکا «سرخم‌کردن» در برابر (خامنه‌ای) و «به‌خطر انداختن» آمریکایی‌ها با معاملهٔ «نسنجیدة» ۶میلیارد دلاری (با رژیم) ایران مورد انتقاد قرار داد...

 

تیم اسکات، سناتور و کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا با انتشار بیانیه‌یی، رئیس‌جمهور را به «آزاد کردن ۶میلیارد دلار برای بزرگترین حکومتی حامی تروریسم در جهان» متهم کرد.

سناتور استیو دینز Steve Daines (رئیس کمیتهٔ جمهوری‌خواهان در سنا)، گفت: «پرداخت باج به‌ (رژیم) ایران بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم، یک نمایش بی‌پروا از ضعف است که برای سر هر آمریکایی در خارج از کشور، قیمت تعیین می‌کند».

سناتور تد باد، گفت: «... رژیم ایران اکنون پولی بیشتری برای تأمین مالی تروریسم دارد و این امر مشوقی به‌دشمنان ما برای گروگان‌گیری تعداد بیشتری از شهروندان ما است».

نیکول مالیوتاکیس نمایندهٔ کنگره نوشت: «... آمریکا نباید میلیاردها دلار به‌حامی اصلی تروریسم در جهان بپردازد... این فقط منجر به‌تشویق آدم‌ربایی بیشتر... . می‌شود».

(برایت بارت نیوز آمریکا ۲۰مرداد ۱۴۰۲)

 

در همین روز جو ویلسون عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در بیانیه‌یی مطبوعاتی با عنوان «تسلیم شدن اخیر و مداوم دولت بایدن» نوشت:

دولت بایدن به تسلیم غیرمسئولانه خود در برابر رژیم ایران ادامه می‌دهد که عواقب زیر را دارد:
• گروگان‌گیری آمریکاییها توسط ایران، روسیه و چین را با یک معامله ۶میلیارد دلاری تشویق می‌کند. فرمانده سابق سپاه پاسداران علناً خواستار گروگان گرفتن هزاران آمریکایی برای کسب درآمد شده است.
• این مبلغ ۶میلیارد دلاری قابل جایگزینی برای تأمین مالی کشتن اوکراینی‌ها توسط پوتین، حملات به اسراییل و سایر مواردی که توسط موشکها، پهپادها و تروریسم ایران هدف قرار گرفته‌اند، استفاده خواهد شد.
• کنگره را با انجام توافقات هسته‌یی محرمانه بدون بررسی قانوناً الزام‌آور کنگره دور می‌زند.
• هیچ اعلام تحریمی به مدت ماه‌ها صورت نگرفته است در حالی‌که صادرات نفت رژیم به چین به حد رکورد رسیده است.
• این توافق هیچ اقدامی برای جلوگیری از تبدیل شدن رژیم ایران به یک قدرت هسته‌یی متخاصم انجام نمی‌دهد و نشان‌دهنده ضعف است در زمانی که دیکتاتورها با یکدیگر همکاری می‌کنند تا آزادی و امنیت را در سراسر جهان تهدید کنند.

 

جونی ارنست عضو کمیته کشاورزی سنای آمریکا، ۲۰مرداد نوشت:
مماشات پرزیدنت بایدن، ایران را ۶میلیارد دلار ثروتمندتر کرده است، بودجه‌یی که برای سازمانهای تروریستی که اقدام به کشتن آمریکایی‌ها در داخل و خارج از کشور می‌کنند، اختصاص می‌یابد.

سناتور دن سولیوان جمهوریخواه عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا ۲۰مرداد نوشت: «در حالی که من از آزاد شدن هر گروگان آمریکایی و پیوستن مجدد به خانواده‌شان استقبال می‌کنم، توافق ادعایی دولت بایدن با رژیم ایران تنها به تحریک رژیم تروریستی برای گروگان گرفتن بیشتر آمریکایی‌ها کمک می‌کند. من هم‌چنین به‌طور جدی شک دارم که ۶میلیارد دلار آزاد شده برای اهداف بشردوستانه به تلاشهای ایران برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه، سرکوب مردم خود و هدف قرار دادن آمریکایی‌ها و متحدان ما منجر نشود. ما نباید کاری برای پاداش دادن به رفتار بدخواهانه بزرگترین دولت حامی تروریسم، رژیمی که خون هزاران آمریکایی بر دستانش است، انجام دهیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8504e1cc-c999-4da5-91d6-a1bfbb47aeaa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات