728 x 90

برایت بارت: اپوزیسیون ایران از اقدام شرم‌آور علیه دموکراسی از سوی دولت فرانسه در ممنوعیت تجمع بزرگ انتقاد کرد

برایت بارت
برایت بارت

برایت بارت روز ۳۰خرداد نوشت: اپوزیسیون ایران از "اقدام شرم‌آور علیه دموکراسی" از سوی دولت فرانسه در ممنوعیت تجمع بزرگ انتقاد کرد.

یک گروه اپوزیسیون برجسته ایرانی پس از این‌که دولت فرانسه تصمیم گرفت تجمع در حمایت از قیام کنونی در ایران را ممنوع کند، نسبت به "اقدام شرم‌آور علیه دموکراسی" و "تسلیم شدن" به فشار ایران ابراز خشم کرد.

شورای ملی مقاومت ایران که خواهان سرنگونی رژیم مذهبی ایران است، روز دوشنبه یک روز پس از لغو اجلاس سالانه ایران آزاد و راهپیمایی سالانه ایران آزاد در پاریس که انتظار می‌رفت ده‌ها هزار هوادار و ایرانی مقیم خارج از سراسر اروپا در آن شرکت کنند، از سوی مقامات فرانسوی، شکایت کرد.

شورای ملی مقاومت در بیانیه‌‌ای در این‌باره، ممنوعیت تجمع را «اقدامی شرم‌آور علیه دموکراسی، آزادی بیان، آزادی تجمع» و هم‌چنین نوعی «تسلیم در برابر اخاذی و گروگان‌گیری توسط دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران» توصیف کرد.

این بیانیه سپس اشاره می‌کند که چگونه رژیم اسلامی «به‌مدت ۹ماه تنها از طریق موجی از اعدام‌ها به حکومت خود ادامه داده است و بیش از ۲۰۰قربانی را از ابتدای ماه مه به‌دار آویخته است».

 

برایت بارت در ادامه نوشت: به‌گفته اپوزیسیون، «فشارهای رژیم مذهبی بر فرانسه برای اعمال این ممنوعیت، هراس آخوندها نسبت به احساسات عمومی نسبت به سازمان مجاهدین خلق ایران و نقش محوری این سازمان در قیام سراسری را آشکار می‌سازد».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «این هم‌چنین نشان‌دهنده ترس مطلق آخوندها از تظاهراتی است که هزاران کیلومتر دورتر از ایران توسط شورای ملی مقاومت سازمان‌دهی می‌شود که نشان‌دهنده آلترناتیو دموکراتیک برای حکومت مذهبی حاکم است».

شورای ملی مقا ومت در پایان متعهد شده که جنبش مقاومت ایران «از همه راه‌های قانونی و سیاسی برای به چالش کشیدن و طرح شکایت علیه این ممنوعیت غیرقانونی و غیرموجه استفاده خواهد کرد».

 

برایت بارت افزود: این موضوع هم‌چنین در حالی صورت می‌گیرد که پلیس آلبانی به محل گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران [در آلبانی] یورش برد که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰نفر شد.

ماه گذشته، بیش از ۱۰۰نفر از رهبران پیشین جهان در نامه‌‌‌ای سرگشاده به سران ایالات متحده، کانادا، اتحادیه اروپا و بریتانیا خواستار پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران برای جنایات طولانی‌مدت علیه بشریت آن شدند.

در میان بیش از ۱۰۰امضاکننده نامه، از جمله ۵۰رئیس‌جمهور سابق و ۴۷نخست‌وزیر سابق، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، لیز تراس، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، استفان هارپر، نخست‌وزیر سابق کانادا و ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر اسبق ایتالیا، بودند.

در همین حال، یک جلسه استماع گروه پارلمانی مشترک مجلس نمایندگان از قیام مردم ایران، پس از موجی از اعدام‌های اخیر توسط رژیم اسلامی در تلاش برای مهار ناآرامی در کشور، حمایت کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f762423-05f2-4366-8566-8ebb1c48f947"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات