728 x 90

برایان هوک: قایق‌های رژیم ایران پیش از انفجار به هر دو کشتی در دریای عمان نزدیک شده و مین‌های مغناطیسی را نصب کردند

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز چهارشنبه ۲۹خرداد در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا که در رابطه با رژیم ایران تشکیل شده بود شرکت کرد. وی درباره کمپین فشار بر رژیم ایران گفت: این دولت با دو هدف کمپین فشار بر ایران را دنبال کرد. اول این‌که بودجه برای فعالیت‌های مخربش نداشته باشد و دوم این‌که به میز مذاکره بازگردد.

 

برایان هوک در مورد این سؤال که رژیم ایران پشت حمله به دو نفتکش در خلیج عمان بوده یا خیر گفت اطلاعات مهم در این رابطه نشان داده که بدونشک رژیم ایران در پشت حمله به دو نفتکش در دریای عمان قرار داشته است. وی گفت قایقهای ایرانی که در تنگه هرمز و حومه عمل می‌کنند در ۱۲و ۱۳ژوئن قبل از انفجار در هر نفتکش به نفتکشهای فرانت التیر و کوکوکا کاریجس نزدیک شده بودند. وی گفت آنهایی که این اطلاعات مهم را دیدند همگی بدون تردیدی گفتند، این حملات کار ایران بوده است.

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: برنامه اتمی، موشکی، حمایت تسلیحاتی و مالی از تروریسم و دستگیری شهروندان آمریکایی چهار هدفی است که ما در سیاست خارجی و در مورد ایران، برنامه خود را بنا کرده‌ایم. از سال ۲۰۱۴و مراحل توافق اتمی، بودجه نظامی رژیم ایران همین طور تا سال ۲۰۱۷ بیشتر شد. از زمان بازگشت تحریم‌ها، یک سال بودجه نظامی ایران ۷درصد و سال بعد ۱۰درصد کم شده است.

 

برایان هوک افزود: کمپین فشار حداکثری ما دارد جواب می‌دهد. ولی رژیم ایران دیپلماسی را با دیپلماسی جواب نداده و با ترور، خشونت و زیاده‌خواهی پاسخ داده است. ما به‌وضوح گفته‌ایم هر چیزی که تحریم‌ها را نقض کند، مورد مجازات قرار خواهیم داد. نتیجه‌اش این بوده که همکاری زیادی دیده‌ایم از جمله نفت رژیم ایران که صادرات آن به صفر رسیده است.

وی درباره هزینه میلیونها دلار برای شبه‌نظامیان وابسته این رژیم خرج می‌شود گفت: رژیم ایران صدها میلیون دلار هزینه کرده که حوثی‌ها را به جنگ وادار کند. ایران بازیگر کلیدی در یمن است و می‌خواهند همان کاری را که در لبنان با حزب‌الله کردند با حوثی‌های یمن بکنند.

 

برایان هوک درباره حمله به کشتی‌ها در دریای عمان گفت: قایق‌های ایران پیش از انفجار به هر دو کشتی در دریای عمان نزدیک شده و مین‌های مغناطیسی را نصب کردند. مأموران سپاه پاسداران در این عملیات حضور داشتند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه گفت: بزرگترین قربانیان رژیم، مردم ایران هستند. هر بار که خواستند دست به کاری بزنند، سرکوب شده‌اند...

یکی از اهداف اصلی ما در نظر گرفتن حقوق مردم ایران است. مردم ایران به شعار مرگ بر آمریکا باور ندارند. ۴۰سال گذشته، دورانی تراژیک برای مردم ایران بوده است.

 

وی درباره تحریم‌های نفتی رژیم ایران توسط آمریکا با تأکید بر این‌که هر نفتی که از ایران به سمت هر خریداری برود، فعالیت غیرقانونی است، گفت: نفتی که به سوریه یا لبنان برسد، نفت سپاه پاسداران است. هر کسی که در ارتباط با آن ردیابی شود، با تعقیب قضایی روبه‌رو می‌شود.

وی در رابطه با دخالت‌های رژیم آخوندی در سوریه گفت: رژیم ایران ۲۵۰۰نیروی سپاه را به سوریه فرستاده تا ۱۰هزار نیرو جذب و تربیت کنند تا دولت بشار اسد را سرپا نگه دارند.

وی گفت: آینده ایران را مردم ایران تعیین خواهند کرد. ما به‌دنبال اقدام نظامی نیستیم و راههای فعلی ما فقط و فقط دفاعی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89b95f9d-87e4-40d5-be36-cb2636c4198f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات