728 x 90

برایان هوک: حمله به سفارت آمریکا در بغداد توسط رژیم ایران سازماندهی شده بود و این تاکتیک آنها است.

حمله به سفارت امریکا در بغداد
حمله به سفارت امریکا در بغداد

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران، در گفتگو با تلویزیون سی.ان.ان درباره حمله شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به سفارت آمریکا در عراق گفت حمله از سوی تروریستهایی که توسط رژیم ایران سازماندهی شده بودند، صورت گرفته است و این تاکتیک آنها است.


برایان هوک در ادامه گفت: «این رژیم ۴۰سال پیش به سفارت ما حمله کرد و حالا هم این گروه‌های تروریستی را هدایت می‌کنند. وی افزود: مردم عراق خواستار خروج ایران از کشورشان هستند.»

 

مقامات ارشد وزارت‌خارجه آمریکا در یک بریفینگ ویژه مطبوعاتی با اشاره به ۱۱مورد حملات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی گفتند:‌ رئیس‌جمهور ترامپ و وزیر پمپئو روشن ساخته‌اند که حملات به شهروندان‌ آمریکایی یا متحدان آمریکا را تحمل نخواهیم کرد.

مقام‌های ارشد وزارت‌خارجه آمریکا هم‌چنین اعلام کردند: ما در کنار مردم عراق ایستاده‌ایم. ما شاهد اعتراضات در عراق بوده‌ایم. آنها از فساد طبقه سیاسی صبرشان لبریز شده است.ما از مطالبات آنها حمایت می‌کنیم. آنها نمی‌خواهند که شاهد این باشند که عراق تحت سلطه یا نفوذ [خامنه‌ای] و دست‌نشانده‌های وی نظیر قاسم سلیمانی باشد.

 

اخطار و تهدید دونالد ترامپ: رژیم ایران بهای سنگینی خواهد پرداخت

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: سفارت آمریکا در عراق امن است و بسیاری از نیروهای رزمی ما با کشنده‌ترین تجهیزات نظامی دنیا به‌سرعت به محل شتافتند. رژیم ایران تماماً مسئول از دست رفتن جانها، یا خسارتهای وارده به تمام تأسیسات ما خواهد بود. آنها بهای سنگینی خواهند پرداخت. این یک هشدار نیست. این یک تهدید است.

 

 

مایک پمپئو: حمله به سفارت آمریکا با همکاری نیروهای نیابتی رژیم ایران صورت گرفت

به‌دنبال حمله مزدوران خامنه‌ای به سفارت آمریکا در بغداد، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه ۱۱دی گفت:

حمله به سفارت آمریکا با هدایت تروریستها – ابومهدی المهندس و قیس الخزعلی و همکاری نیروهای نیابتی رژیم ایران – هادی العامری و فالح الفیاض انجام شده بود. تصاویر تمامی آنها در مقابل سفارت ما گرفته شده است.

 

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا: من دستور اعزام یک گردان پیاده‌نظام به منطقه سنتکام را صادر کردم

مارک اسپرگفت: به دستور فرمانده کل قوا، من در پاسخ به حوادث اخیر در عراق اجازه اعزام یک گردان پیاده‌نظام از نیروی واکنش سریع از لشکر هوایی ۸۲به منطقه سنتکام را صادر کردم. تقریباً ۷۵۰سرباز بلافاصله به منطقه اعزام می‌شوند و نیروهای اضافی از واکنش سریع برای چند روز آینده آماده اعزام خواهند شد. این اعزام یک اقدام مناسب و احتیاطی است در پاسخ به افزایش سطح تهدید علیه پرسنل و امکانات آمریکا، مانند آنچه در بغداد شاهد آن بودیم، انجام شده است.

 

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا:‌ کسانی که به سفارت آمریکا در عراق حمله کرده‌اند تروریستهایی هستند که توسط رژیم ایران سازمان یافته، آموزش دیده و مجهز شده‌اند، نه معترضان مشروع.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19ce0b2d-c8d9-4b3b-a05f-9138cf95d427"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات