728 x 90

بر اثر ریزگردها در شمال ایران ۱۰هزار هکتار از خلیج گرگان خشک شد

گرد و غبار در شهرهای ایران - عکس از آرشیو
گرد و غبار در شهرهای ایران - عکس از آرشیو

به‌نوشته رسانه‌های حکومتی، زندگی بیش از ۷میلیون و ۵۰۰هزار حاشیه‌نشین خزر به همراه مشاغل کشاورزی و دامپروری آنها با افزایش نقاط بیابانی از جمله خلیج گرگان و گردوغبارهای خارجی در معرض خطر است.
روزنامه حکومتی همشهری ۱۹مهر نوشت: وقوع ریزگرد یکی از مشکلات تکراری ۲۰سال گذشته در جنوب کشور بوده است که با افزایش مناطق بیابانی و خشکی تالاب‌های وسیع این منطقه مانند هورالعظیم و جازموریان هر سال افزایش می‌یابد. اما ریزگردها در شمال کشور، پدیده جدیدتری هستند به‌طوری که وقوع آنها برای شهروندان کرانه‌های شمالی و حتی می‌توان گفت برای مردم کل کشور غیرقابل تصور بود.

طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان باعث آلودگی شدید هوای شهرهای زابل، نیمروز، هیرمند، زهک و هامون شد.

آلودگی هوای زابل روز دوشنبه ۱۹مهر به وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک رسید. طوفان گرد و خاک تا روز سه‌شنبه در این مناطق ادامه خواهد یافت. در زهک شن‎های روان، روستا‌ها را تهدید می‌‎کند و شهرهای دیگر بیشتر درگیر گرد‎و غبار و ریزگردها هستند.

هوای شهرهای بندرعباس، جاسک و خمیر در استان هرمزگان نیز را برای گروه‎های پرخطر در شرایط ناسالم قرار خواهد داشت.

آلودگی هوا در شهرهای تهران و البرز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش خواهد یافت. چند منطقه تهران و کرج برای بیماران قلبی و ریوی آلوده است و وضعیت آلودگی هوا در شهریار نیز برای تمام گروهها ناسالم گزارش‌شده است. (سایت حکومتی سلامت نیوز ۱۹مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5f0fb31-3693-4080-b867-c4895983a391"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات