728 x 90

بخشهایی از نامه زندانی سیاسی هاشم خواستار از زندان وکیل‌آباد مشهد

زندانی سیاسی هاشم خواستار نماینده معلمان آزاده ایران از زندان وکیل آباد مشهد
زندانی سیاسی هاشم خواستار نماینده معلمان آزاده ایران از زندان وکیل آباد مشهد

بخشهایی از نامه زندانی سیاسی هاشم خواستار نمایندهٔ معلمان آزاده ایران از زندان وکیل‌آباد مشهد درباره آخرین محاکمه نمایشی در بیدادگاه قضاییه جلادان -۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

 

نامه هاشم خواستار از زندان وکیل‌آباد مشهد- ۹اردیبهشت۱۴۰۲

زندانی سیاسی هاشم خواستار نماینده معلمان آزاده کشور طی پیامی از زندان وکیل‌آباد مشهد درباره آخرین نمایش محاکمه خود در زندان خطاب به مردم و فرهنگیان و معلمان آزاده نوشت:
بارها مرا به بازجویی بردند و برخوردهای توهین‌آمیزی داشتند. از آنجایی که من هیچ جرمی نداشته‌ام، بارها از طرف قضاییه رژیم هیأتهایی مختلفی می‌آمدند و از من می‌خواستند که از مواضعم کوتاه بیایم تا به من مرخصی بدهند. اما تنها حرف من با آنها این بود که من از حق و حقوق و آزادی مردمم کوتاه نخواهم آمد و همواره منافع مردم را بر منافع شخصی خودم ترجیح داده‌ام.

در چنین شرایطی که تهدیدها و موعظه‌های هیأتهای قضاییه رژیم هیچ کارآیی ندارد، آنها مجدد چهرهٔ واقعی خودشان را نشان دادند و مرا علاوه بر تلفن از حق مکاتبات هم منع کردند و آن را اهرم فشاری روی من نمودند.

 

بالاخره روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۲ مرا به اتاقی بردند و گفتند دادگاه شما آنلاین است قاضی دادگاه یزدانخواه بود به او گفتم چرا من وکیل ندارم؟ او گفت وکیل را ما تعیین می‌کنیم. من گفتم تحت هیچ شرایطی چنین وکیلی را قبول ندارم. گفتم به‌رغم این‌که دادگاهتان را قبول ندارم ولی حرفهایم را می‌زنم. قاضی گفت اتهامات تو توهین به رهبری و خمینی و تبلیغ علیه نظام است.

من برای قاضی داستان انقلاب کبیر فرانسه که حدود ۲۵۰ سال پیش صورت گرفت را توضیح دادم و گفتم: روشنفکران آن زمان در فرانسه مثل ولتر، مونتسکیو، ژان ژاک روسو … خودشان در ابتدا هیچ تصویری نداشتند که چطور نوشته‌هایشان مردم را به آگاهی می‌رساند و منجر به انقلاب می‌شود.

مردم ۲ سال شاه فرانسه یعنی لویی شانزدهم را نصیحت می‌کردند تا رفتار و عملش را تصحیح کند ولی لویی شانزدهم باز علیه مردم توطئه می‌کرد و در پی سرکوب انقلابیون بود تا این‌که مردم با گیوتین سر لویی شانزدهم و همسرش را بریدند.

نتیجه این‌که به قاضی گفتم عملکرد لویی شانزدهم بود که باعث انقلاب شد الآن هم این عملکرد سوء نظام هست که کشور را به سمت انقلاب می‌برد. گفتم این روزهای آخر نظامتان هست تصور نکنید که می‌توانید به حکومت ادامه دهید.

نوشته‌هایم که آن را جرم قلمداد کردید، نقشه راه، برای رسیدن به دموکراسی است و هم این‌که بعد از دموکراسی، انقلاب منحرف نشود. چون دو انقلاب داشتیم هر دوتایش منحرف شد. بنا بر این نوشته‌هایم درس عشق است که از ملت یاد گرفتم و الآن دارم به ملت پس می‌دهم. مقالاتی که نوشتم سند تاریخ است.

 

به ملت قهرمان ایران این مژده را می‌دهم که روزهای سیاه ظلمانی سپری خواهد شد و بهاران آزادی فرا خواهد رسید.

هاشم خواستار نماینده معلمان آزاده ایران
زندان وکیل‌آباد مشهد
اردیبهشت ۱۴۰۲

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b808ada-d696-4d96-b6a9-0164ca3fe165"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات