728 x 90

بخش‌هایی از مصاحبهٔ هفته‌نامه حکومتی تجارت فردا با مأمور نفوذی رژیم در وزارت دفاع آمریکا

بخش‌هایی از مصاحبهٔ هفته‌نامه حکومتی تجارت فردا با مأمور نفوذی رژیم در وزارت دفاع آمریکا
بخش‌هایی از مصاحبهٔ هفته‌نامه حکومتی تجارت فردا با مأمور نفوذی رژیم در وزارت دفاع آمریکا

بخش‌هایی از مصاحبهٔ هفته‌نامه حکومتی تجارت فردا

با مأمور نفوذی رژیم در وزارت دفاع آمریکا

۷مرداد۱۳۹۶

 

آرین طباطبایی

سازمان مجاهدین در حال حاضر در اروپا و واشنگتن در حال لابی‌گری است

تا خود را به‌عنوان تنها یک حزب سیاسی دیگر نشان دهد و چهره خود را

به‌عنوان یک گروه تروریستی در اذهان عمومی پاک کند

در این میان برخی نیز این ادعا را باور کرده و

به حمایت از این گروه تروریستی می‌پردازند

 

هفته‌نامه حکومتی تجارت فردا ۷مرداد۱۳۹۶:

شاهراه کاهش درگیری ایران و آمریکا

بررسی اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص تغییر رژیم ایران در گفتگو با آرین طباطبایی

جواد ظریف وزیر امور خارجه در جریان سفر خود به ایالات متحده در گفتگویی در شورای روابط خارجی آمریکا، ادعاهای رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده را در خصوص تغییر رژیم جمهوری اسلامی در ایران مسخره خواند و اعلام کرد آمریکا از تاریخ درس نمی‌گیرد. در همین رابطه و به‌منظور بررسی ادعای وزیر امور خارجه آمریکا، گفتگویی را با آرین طباطبایی انجام دادیم. آرین طباطبایی، مدیر گروه و استاد مطالعات امنیتی دانشگاه جرج تاون است. او که دختر سید‌جواد طباطبایی، فیلسوف و پژوهشگر فلسفه و تاریخ و سیاست و مدیر گروه فلسفه مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی است بر این باور است که تصمیمات دولت آمریکا تحت تأثیر عوامل متعددی است و در داخل آن کشور مخالفان و موافقان فراوانی دارد.

(آرین طباطبایی:) افرادی که به‌دنبال تغییر رژیم در ایران هستند اگر فکر می‌کنند سازمان مجاهدین [منافقان] جایگزینی برحق و جدی برای جمهوری اسلامی هستند، در واقع خودشان را مسخره کرده‌اند. سازمان مجاهدین در حال حاضر در اروپا و واشنگتن در حال لابی‌گری است تا خود را به‌عنوان تنها یک حزب سیاسی دیگر نشان دهد و چهره خود را به‌عنوان یک گروه تروریستی در اذهان عمومی پاک کند، در این میان برخی نیز این ادعا را باور کرده و به حمایت از این گروه تروریستی می‌پردازند.

(تجارت فردا:) نقش مردم ایران در حفظ و تثبیت نظام جمهوری اسلامی چیست؟

(آرین طباطبایی:) من فکر می‌کنم مردم ایران تا به امروز هر کاری را که می‌توانستند و باید انجام می‌دادند، انجام داده‌اند. آنها همواره به پای صندوق‌های رأی رفته و رأی داده‌اند تا نتایج سیاسی را آن‌طور که خود می‌خواهند رقم بزنند.

(تجارت فردا:) به نظر شما چه کسانی (چه در داخل و چه در خارج از کشور) از صحبت در خصوص تغییر رژیم ایران از سوی آمریکا سود می‌برند؟

(آرین طباطبایی:) فکر نمی‌کنم کسی که خواستار نوعی ثبات در منطقه است از تغییر رژیم ایران سودی ببرد. مجاهدین خلق [منافقان] و گروه‌های دیگری که به‌دنبال تغییر رژیم در ایران هستند نیز مسلماً از این موضوع خوشحال خواهند شد، چرا که در صورتی که بحث در خصوص تغییر رژیم در ایران نباشد، آنها چندان در محافل سیاسی خارجی به‌طور جدی مورد توجه قرار نخواهند گرفت.

بخش‌هایی از مصاحبهٔ هفته‌نامه حکومتی تجارت فردا با مأمور نفوذی رژیم در وزارت دفاع آمریکا

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/065b8740-fcea-4723-9920-8bd6ba3c378e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات