728 x 90

بحران کمبود گاز در سرمای شدید، حاصل غارتگری و بی‌کفایتی حکومت آخوندی

صف گاز در زاهدان
صف گاز در زاهدان

بحران ناشی از کمبود گاز، بخش اعظم کشور را به‌تعطیلی و فلج کشانده است. ادارات، مراکز آموزشی و اغلب صنایع در بیش از ۲۰استان کشور از جمله تهران رسماً به‌حالت تعطیل درآمده‌اند. استان خراسان رضوی و کلان‌شهر مشهد از روز ۲۰دی تعطیل است. تعطیلی شامل ضروری‌ترین نیازهای مردم هم شده و حتی در مناطقی که فاقد لوله‌کشی گاز هستند، مردم در سرمای شدید هوا ساعتها در نوبت خرید کپسول گاز می‌ایستند.

 

خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۵دی: به‌دلیل سرما و قطع گاز مدارس و ادارات و بانکها، برخی استانها از جمله تهران، اصفهان، خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان شرقی و غربی، البرز، سمنان، قم، سیستان و بلوچستان، زنجان، اردبیل و همدان روز یکشنبه ۲۵دی تعطیل هستند

 

قطع «گاز واحدهای صنفی در بسیاری از شهرهای» استان خراسان رضوی و تعطیلی «تمامی ادارات و مدارس این استان» برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد.

استاندار رژیم در خراسان جنوبی نیز گفت: به‌دلیل افت فشار گاز احتمال قطع گاز در برخی نقاط استان وجود دارد. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۵دی)

در همین حال، میزان مسمومیت مردم بر اثر گاز منواکسید کربن افزایش چشمگیری داشته است. در خراسان رضوی تنها در روز ۲۴دی، ۳۹نفر مسموم شدند. (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۵دی)

اورژانس تهران نیز اعلام کرد: بر اثر بروز مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهر قدس ۲مرد و یک زن جان باختند. (باشگاه خبرنگاران حکومتی جوان ۲۵دی)

رژیم آخوندی وقیحانه مردم و مصرف زیاد را عامل بحران کنونی قلمداد می‌کند و مقام‌های رژیم در همین رابطه به‌مردم توصیه می‌کنند که لباس گرم بپوشند، وسایل گرمایشی را ۶ساعت در روز خاموش کنند و فقط یک اتاق در هر خانه را گرم نگاه دارند و با ارائه اخبار دروغ از سرما در کشورهای اروپایی که فاقد گاز هستند، تلاش می‌کند بی‌کفایتی خود را بپوشاند. علاوه بر این مطابق روال گذشته، دست به غارتگری زده قیمت گاز «مشترکین پرمصرف» را به‌طور پلکانی۳۰ تا ۵۰درصد افزایش داده است.

 

پاسدار وحیدی وزیر کشور رئیسی جلاد در بحبوحه بحران گاز تقصیر این وضعیت را به‌گردن مردم انداخت و گفت: مردم در بحث مصرف گاز همراهی کنند. راه اصلی عبور از بحران انرژی صرفه‌جویی و تغییر شیوه مصرف است! (خبرآنلاین رژیم ۲۵دی)

 

توجیه دجالگرانه مهره‌های خامنه‌ای و دولت رئیسی جلاد در مورد کمبود گاز حتی در درون رژیم نیز با واکنش مواجه شده و از جمله یک کارشناس حکومتی نوشت: سرانه مصرف گاز در ایران به‌عنوان دارنده د‌ومین ذخایر گاز در جهان از مردم قطر، بحرین، امارات، ترکمنستان، کویت، عمان، عربستان، کانادا، روسیه و آمریکا کمتر است! ناتوانی خود در جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساختها را گردن مردم نیندازید.

 

معاون سابق سازمان محیط‌زیست رژیم نیز گفت: با هدر رفت ۱۰۰میلیون مترمکعب گاز در فرایند استخراج ناشی از سوءمدیریت و بی‌برنامگی می‌توان گاز مورد نیاز حداقل ۱۱میلیون ایرانی را تأمین کرد و مشکل زمستان سخت نداشت.

 

مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی نسبت به پیآمد بحران گاز و وعده‌های دروغ هشدار دادند.

روزنامه حکومتی اعتماد ۲۵دی در گزارشی به نمونه‌هایی از وضعیت سخت مردم اعتراف کرده و نوشته، یک دختر بارها پشت در گرمخانه‌ها التماس کرده و اشکریزان دوباره به کوچه‌های سرد برگشته.

در مورد دیگر، یک ماشین ون فوریت‌های اجتماعی شهرداری آمده و نزدیک میدان شوش، جلوی بساط کارتن‌خواب‌ها توقف کرده و مرد و زن، از وحشت ترک اجباری، پا به فرار گذاشته‌اند.

 

روزنامه حکومتی همدلی ۲۵دی نوشت: ایران در زمستان سخت است اما وزیر خارجه به لبنان سوخت تعارف می‌کند!

امیرعبدالهیان بیروت را با خبرهای دلگرم‌کننده‌ای برای مردم این کشور در مورد امکان صادرات سوخت ایران به لبنان، ترک کرد و گفت: «هر زمان مقامات لبنانی آمادگی خودشان را برای دریافت سوخت اعلام کنند، آماده صادرات هستیم.

این روزنامه افزود: بسیاری از کاربران به طعنه از آغاز زمستان سخت اروپا در شهرهای ایران سخن می‌گویند، با این‌حال وزیر خارجه با پیشنهاد صادرات گاز و سوخت به کشورهای همسایه سفر می‌کند.

 

روزنامه فرهیختگان متعلق به ولایتی مشاور خامنه‌ای با وحشت نوشت: واکنش‌ها به این تعطیلی مثبت نبود، چون مردم شاهد رفتار دوگانه‌ای در هفته‌های اخیر بودند. از یک‌سو برخی شهرها به‌خاطر کمبود گاز تعطیل شدند و از سوی دیگر به جواد اوجی، وزیر نفت فعلی لقب «مدیر تراز مکتب قاسم سلیمانی» را می‌دهند، بار دیگر مخبر، معاون اول رئیسی در جلسه «ستاد بحران گاز» از اوجی تقدیر ویژه به‌عمل می‌آورد... گویا برخی مقامات قدرت این را ندارند که نبض جامعه را تشخیص دهند به همین جهت با اظهارات نسنجیده فشار جامعه را بالا می‌برند.

 

پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان ۲۴دی نوشته بود، در انگلیس اعلام شده مردم باید بین غذا و گرما یکی را انتخاب کنند! و از خاک مدفوع گربه به‌عنوان سوخت استفاده کنند! در فرانسه هیزم هم سهمیه‌بندی شده است! در آلمان زغال‌سنگ و شمع نایاب شده! در سوئد کارمندان باید از پتو برای گرم کردن خود استفاده کنند!

 

روزنامه سپاه پاسداران نیز نسبت به پیامدهای دروغهای آشکار رژیم هشدار داد و نوشت: نمی‌توانند میان ادعای داشتن بزرگ‌ترین ذخایر گاز جهان، خبر‌های هر روزه درباره گازکشی به روستا‌های دوردست، اعلام آمادگی مسئولان برای صادرات گاز به اقصی‌نقاط جهان و تمنای کاهش مصرف گاز از شهروندان، در ذهن خود جمع‌بندی کنند. (باشگاه خبرنگاران حکومتی جوان ۲۵دی)

 

یک مهره حکومتی نیز به آخوند علم‌الهدی پیشنهاد کرد که گاز خانه او را قطع کند تا به این وسیله به دامادش در کنترل اوضاع کمک کند.

وی افزود: با قطع گاز منزل پدر همسر رئیسی، دولت می‌تواند با سربلندی از همه مردم بخواهد که در همراهی با دولت گاز کمتری مصرف کنند. (تلگرام حکومتی امتداد ۲۵دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acf695be-3999-4053-a589-24194b83a7a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات