728 x 90

بحران ریزش

۴۰روز قبل از قیام آبان خامنه‌ای به‌صراحت به ریزش در سپاه پاسداران و بدنه نظام اعتراف کرد.

آخوند خامنه‌ای در ملاقات با فرماندهان سپاه پاسداران ۱۰مهر ۹۸: «کسی اعتراض نکنه که خوب بالاخره یه ریزش‌هایی هم داشتیم بله داشتیم همه‌ جا هست، همیشه هست».

اما بعد از قیام آبان و پس از هلاکت سردژخیم و یتیم شدن پاسداران و قیام دانشجویان علیه سپاه و خامنه‌ای در دیماه ریزش پاسداران تشدید شد.

آخوند ماندگاری در حالی که رویگردانی از خامنه‌ای را دیوانگی می‌داند، سوزوگداز می‌کند که همراهان سابق ولایت برایش تره هم خرد نمی‌کنند: «حرف ولی را پشت گوش انداختن دیوانگی است حرف ولی را پشت گوش انداختن حیوانیت است... بابا تو چشم‌های آقا نگاه می‌کنند دروغ می‌گویند».(آخوند ماندگاری ‌۱۳بهمن ۹۸)

ریزش آن‌قدر شتابان است که یک سایت حکومتی ضمن تاکید بر این که میزان ریزش واقعا زیاد است می‌نویسد: «بزرگان نظام فقط افرادی که به اعتکاف و راه‌پیمایی اربعین و هیأت‌های عزاداری و جلسات دعای کمیل و ندبه و دیدارها می‌روند را نبینند. در کنار اینها آمار فرار مغزها، افراد بی‌اعتقاد به دین و بی‌اعتماد به مسئولین و اقشار زیر خط فقر را هم ببینند. این میزان ریزش، واقعاً زیاد است و برای آینده انقلاب و نظام زنگ خطر محسوب می‌شود».(روزنامه جمهوری ۱۴بهمن  ۹۸)

آخوند طباطبایی در جمعه‌بازار اصفهان ضمن اعتراف به نفرت مردم از آخوندها و نمایش‌های آخوندی گفت: «مسائل معنوی پیش بیاید اصلا مشمئز می‌شوند یعنی ناراحت می‌شوند بدشان می‌آید... کسانی که تلویزیون را باز بکنند ببنیند یک کسی سخنرانی معنوی می‌کند فوری خاموشش می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47f84c03-5e25-425b-b026-e6a223ca9080"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات