728 x 90

بحران اوکراین و مواضع مهره‌ها و رسانه‌های رژیم آخوندی

سرباز اوکراینی در حال عبور از خودروهای سوخته
سرباز اوکراینی در حال عبور از خودروهای سوخته

روزنامهٔ حکومتی اعتماد مواضع رژیم و وزارت‌خارجهٔ آن در قبال بحران اوکراین را زیر ضرب گرفت و نوشت: چگونه امیرعبداللهیان نمی‌داند حتی بر فرض تحریکات ناتو، کشوری نمی‌تواند با توپ و تانک به کشور مستقلی حمله کند. از آن بالاتر، مگر ایشان نمی‌داند این‌گونه سخنان همدلانه با روسیه بر موقعیت ایران در مذاکرات هسته‌یی تأثیر منفی می‌گذارد!...

این روزنامهٔ حکومتی آخوند رئیسی را نیز مورد حمله قرار داد و نوشت: «از آن بدتر! چه کسی به رئیسی گفته با پوتین تماس بگیرد؟ حال با آقای پوتین تماس گرفتید، به رئیس‌جمهور کشور مورد تعرض هم زنگی می‌زدید! اگر آن تماس دوم ضرورتی نداشت، حداقل نمی‌گفتید امیدوارید که این مداخله به نفع ملت‌های منطقه تمام شود! آخر کدام جنگ و تجاوزی به نفع ملتها تمام می‌شود؟ (روزنامه اعتماد ۷اسفند۱۴۰۰)

 

علی خرم یک دیپلمات سابق رژیم عواقب حمایت رژیم از روسیه در جریان حمله به اوکراین را مصیبت‌بار و به خطر افتادن جدی امنیت نظام دانست علی خرم که مقاله‌اش در روزنامهٔ حکومتی آرمان به چاپ رسیده نوشت:

«مصیبت‌بار این‌که نظام تصور نماید باید به‌خاطر اهداف ضدغربی، مستقیم یا غیرمستقیم به حمایت از تجاوز روسیه به اوکراین بپردازد و آن را به‌عنوان عملیات ویژه توجیه نماید و لجستیک روسیه را فراهم کند. اگر چنین شود امنیت نظام در معرض خطر جدی خواهد بود و ممکن است وقایع شهریور ۱۳۲۰ به‌اشکال دیگری تکرار شود (روزنامه آرمان ۷اسفند ۱۴۰۰).

 

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت دربارهٔ اختلاف‌نظرهایی که در رابطه با رویکرد و موضع‌گیری در قبال بحران اوکراین در رژیم به‌وجود آمده، نوشت: برخی تصور می‌کنند اکنون نظام باید جانب روس‌ها را بگیرد و به این ترتیب شانس گرفتن امتیاز بیشتر در مذاکرات هسته‌یی را به دست آورد. مصداق این مدعا هم توئیت حسین ثابتی، مهره نزدیک به سعید جلیلی است که نوشته بود: «اگر ایران بتواند از این طریق امتیازات بزرگ و لغو تحریم‌های نفتی و بانکی را از آمریکا بگیرد چه بهتر، اما اگر نتوانست «عدم توافق» بهترین گزینه است»...

این روزنامهٔ حکومتی می‌افزاید: در وین و در جریان مذاکرات هسته‌یی هم از خوش‌بینی‌ها کاسته شده است. نشانه‌اش سفر علی باقری به ایران است در حالی که انتظار می‌رفت امیرعبداللهیان به وین رفته و کار به توافق برسد. شاهد دیگر هم آنچه در روزهای اخیر روزنامه دولت و کیهان و فعالان سیاسی و رسانه‌یی از جنس همین حسین ثابتی درباره «عدم توافق» نوشته‌اند (روزنامه حکومتی جهان صنعت ۷اسفند۱۴۰۰).

 

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت در مقالهٔ دیگری موقعیت کنونی رژیم در قبال بحران اوکراین را به راه رفتن روی طناب تشبیه کرد و هشدار داد: در شرایط حاضر، مقصر‌یابی ما در قبال بحران اوکراین بی‌شباهت به راه رفتن روی یک طناب باریک نیست و قطعاً بازی ما در هر یک از جبهه ناتو و یا مسکو، به‌معنای بازی دو سر باخت خواهد بود و بهترین استراتژی برای ما استراتژی بی‌طرفی است و نیاز به موج‌سواری بر بحران اوکراین نیست» (روزنامه حکومتی جهان صنعت ۷اسفند ۱۴۰۰).

 

آخوند آل هاشم، امام جمعه خامنه‌ای در تبریز گفت؛ آنچه که مهم است پوتین به این نتیجه رسیده که اوکراین بیش از تبدیل شدن به یک مرکز جاسوسی و نظامی علیه مسکو باید کنترل بشه بالاخره این حرفها و حدیث ها منجر به درگیری شد و در واقع جنگی آغاز شد به‌نظر میرسه آنچه که در این رابطه محرک است آنچه که منطقه را تحریک می‌کند ناتو ست ناتو داره در منطقه به‌اصطلاح منطقه را تحریک می‌کند (تلویزیون حکومتی شبکه سهند ۶اسفند ۱۴۰۰).

 

آخوند حسینی، امام جمعه خامنه‌ای در یاسوج گفت: امروز ما مقصر اصلی در این بحران اوکراین آمریکا می‌دانیم! شمای غربی‌ها که این‌قدر دارید فریاد می‌زنید شمای غربی‌ها که دارید این‌قدر دلسوزی می‌کنید اگر راست می‌گید سازمان ملل که این‌قدر دارید حرف میزنید چرا وقتی که آمریکا و شما خود اروپایی‌ها به افغانستان حمله کردید این حرفها را نزدید وقتی به عراق حمله کردید این حرفها را نزدید...

امروز هم ما به همه کشورهای منطقه هشدار می‌دهیم آنهایی که به آمریکا و غرب اعتماد می‌کنند ببینند چه بر سرشان آمد آنهایی که کشورشان را جولانگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمنان منطقه قرار دادند بهشان هشدار می‌دهیم حواستان باشد قابل‌تحمل نیست (تلویزیون حکومتی دنا ۶ اسفند۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6340f12a-e602-496a-981d-435e0d5bdc20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات