728 x 90

بحران اوکراین و مواضع رژیم آخوندی

موشکباران یک ساختمان در اوکراین
موشکباران یک ساختمان در اوکراین

سایت رئیسی جلاد درباره تماس تلفنی وی با پوتین گزارش داد: رئیسی با بیان این‌که گسترش ناتو به سمت شرق تنش‌زا است، تأکید کرد: گسترش ناتو تهدیدی جدی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل در مناطق مختلف است.

رئیسی اظهار امیدواری کرد که آنچه اتفاق می‌افتد به نفع ملتها و منطقه تمام شود.

رئیسی هم‌چنین با اشاره به مذاکرات هسته‌یی با بیان این‌که نظام ایران به‌دنبال توافقی پایدار است و نه متزلزل اظهار داشت: ارائه تضمین معتبر، پایان بخشیدن به ادعاهای سیاسی و لغو واقعی تحریم‌ها از ضرورت‌های دست یافتن به توافق پایدار هستند. (سایت رئیسی جلاد ۵ اسفند۱۴۰۰).

 

آخوند احمد خاتمی، امام جمعه خامنه‌ای نیز در نمایش جمعه تهران گفت:

در این حادثه، دخالت‌های اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در منطقه پیچیده کرده و چه بسا پیچیده‌تر خواهد کرد این این فضولی‌هایی که آمریکا در کل دنیا دارد و به ناحق خودش را ابر قدرت می‌دانند در حالی که ابر قدرت نیست... در صحنه سیاسی در این قصه کشورهای اروپایی مدام بر طبل جنگ می‌کوبند مثل این‌که نان‌شان را در این عرصه در جنگ می‌دانند و پیوسته مواد آتش‌زا در این آتش می‌ریزند که آتش را برافروخته‌تر کنند (رادیو تهران رژیم ۶اسفند۱۴۰۰).

 

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود درباره موضع رسمی رژیم آخوندی در قبال بحران اوکراین مورد سؤال قرار گرفت و گفت: بله ما موضع‌گیری را همان صبح هم اعلام کردیم (نامفهوم) اعلام شده... این تحولات را از نزدیک پیگیری کردیم و عمیقاً نگران این تحولات هستیم اعلام هم کردیم که ضروری است دو طرف فوراً به مذاکره روی بیاورند حل و فصل مسالمت‌آمیز آتش‌بس و زمینه را فراهم بکنند برای این‌که در یک چارچوب دیپلماتیک آنچه که داره امروز اتفاق می‌افتد حل و فصل بشه آمریکا و ناتو هم این اقدامات تحریک‌آمیزشان را که مبنای بسیاری از تحولات در این منطقه بوده را باید فوراً متوقف کنند (تلویزیوین شبکه۲ رژیم ۵اسفند۱۴۰۰).

 

پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم نیز در یک پیام توئیتری نوشت: فروپاشی بازارهای مالی و افزایش شدید قیمت انرژی به‌دلیل بحران در شرقی‌ترین نقطه اروپا نشان داده است که ناامنی در همه مظاهر آن به‌طور جدی به منافع غرب آسیب می‌زند. بحران اوکراین می‌تواند عبرتی پندآموز باشد (توئیت پاسدار شمخانی ۶اسفند۱۴۰۰).

 

حساب توئیتری رسمی سپاه پاسداران نیز نوشت: نظام ایران تنشهای رخ داده در شرق اروپا را ناشی از سیاست‌های تهاجمی اروپا و آمریکا می‌داند و دفاع از منافع و امنیت خود را حق طبیعی و ذاتی کشورها قلمداد می‌کند.

بی‌شک جمهوری اسلامی نیز حضور عناصر تکفیری و صهیونیستی را در مرزهای شمالی خود تحمل نخواهد کرد. (توئیت کانال رسمی سپاه پاسداران ۵اسفند۱۴۰۰).

 

مهاجری از باند غالب نظام در یک پیام توئیتری درباره موضع‌گیری وزیر خارجه رژیم نوشت: کاش کسی وزیر خارجه مملکتم بود که جربزه محکوم کردن حمله نظامی روسیه به یک کشور دیگر را داشت. عزت و حکمت را که قورت دادید و یک لیوان آب هم روش. حالا کجای موضع‌تان به مصلحت است؟ دیپلماسی بلد نیستید لوطی‌گری هم یادتان نداده‌اند؟ (توئیت محمد مهاجری ۶ اسفند۱۴۰۰)

 

عباس عبدی از مهره‌های باند مغلوب رژیم نوشت: نقد اصلی به سیاست خارجی ایران این نیست که چرا این حمله را محکوم نکرده است. مشکل اصلی این است که برای خودشان در برابر روسیه گزینه دیگری نگذاشته‌اند (توئیت عباس عبدی ۶اسفند۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dcea476a-4377-4d56-8c54-066715fb6897"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات