728 x 90

بایدن: فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، عامل تغییرات حیاتی در منطقه

جو بایدن و رهبران کشورهای عربی منطقه
جو بایدن و رهبران کشورهای عربی منطقه

فاکس نیوز روز شنبه ۲۵تیرماه در گزارشی از سفر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه و سلسله مذاکرات فشرده با سران کشورها نوشت: بایدن «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده» ایران را عامل «تغییرات حیاتی» در منطقه توصیف کرد. او متعهد شد که با عربستان سعودی و دیگر شرکای خاورمیانه‌ای برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به ظرفیت هسته‌یی کار کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آمریکا به چالشها در خاورمیانه و این‌که نتایج را به کجا می‌توانیم هدایت کنیم اشراف دارد. هدف ما دست یافتنی است».

فاکس نیوز افزود: پرزیدنت بایدن بار دیگر بر مشارکت آمریکا و تعهد به همکاری با خاورمیانه تأکید کرد در حالی که عربستان سعودی اعلام کرده است که تولید نفت خود را افزایش خواهد داد.

 

بایدن روز شنبه در جده به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده به‌عنوان یک شریک فعال در خاورمیانه باقی خواهد ماند، زیرا جهان رقابتی‌تر می‌شود. "فقط برای من روشن‌تر می‌شود که منافع آمریکا تا چه حد با موفقیتها در خاورمیانه پیوند خورده است. ما خارج نمی‌شویم تا خلایی به‌وجود آید و توسط چین، روسیه یا ایران پر شود."

وی افزود: «ما با رهبری فعال، اصولی و آمریکایی به‌دنبال ادامه بر پایه این لحظه خواهیم بود».

اظهارات بایدن پس از یک سلسله مذاکرات فشرده با ملک سلمان و ولیعهد محمد بن سلمان در مورد تولید انرژی و حقوق‌بشر صورت می‌گیرد. ولیعهد عربستان اعلام کرد که تولید نفت خام عربستان از حدود ۱۰میلیون بشکه در روز به ۱۳میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

بایدن درباره این توسعه گفت: «تولیدکنندگان انرژی تولید خود را افزایش داده‌اند و من مشتاقانه منتظرم تا ببینم در ماه آینده چه اتفاقی می‌افتد. کاخ‌سفید تأکید کرده است که انتظار ندارد که تولید فوراً واقع شود، بلکه در طی ماه‌های آینده اتفاق خواهد افتاد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b36381df-dd93-44db-a0bf-1debf076f5a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات