728 x 90

بایدن: در واکنش به حمله موشکی حوثی‌ها؛ هر روز با امارات در تماسیم

جو بایدن  رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به حمله روز ۱۱بهمن حوثی‌های وابسته به رژیم ایران به امارات گفت: دولت او برای رسیدگی به این تهدیدها با امارات متحده عربی در تماس روزانه است.
از این پیش‌تر ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، با انتشار توئیتی ضمن محکوم کردن حمله اخیر حوثی‌ها به ابوظبی گفت: حوثی‌ها به حملاتی که غیرنظامیان را تهدید می‌کند ادامه می‌دهند.


رویترز نیز به‌نقل از یک سخنگوی نظامی حوثی‌ها نوشت: در حمله روز دوشنبه از موشک ذوالفقار که ساخت رژیم ایران می‌باشد، استفاده شده است.

حمله روز دوشنبه سومین حمله حوثی‌ها به امارات در دو هفته گذشته بوده است. در حمله نخست که در ۱۷ ژانویه انجام شد، سه نفر در یک مرکز انبار سوخت در نزدیکی فرودگاه ابوظبی کشته شدند.

امارات گفت حملات روز دوشنبه را خنثی کرده است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا،‌ پنتاگون، نیروهای آمریکایی در امارات سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت را فعال کردند، اما انهدام موشک حوثی‌ها توسط رهگیرهای زمین به هوای امارات انجام شد. پنتاگون امکان ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به امارات را رد نکرده است.

انور قرقاش  مقام ارشد اماراتی، حملات حوثی‌ها را اقدامات تحریک‌آمیز و «بی‌فایده» توصیف کرد. او در توئیتر نوشت: «کسانی که بخواهند امارات را محک بزنند اشتباه می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48ad3ab9-1a33-4667-983f-2de031f49fe3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات