728 x 90

بایدن: ایران و روسیه فوراً گروگانهای آمریکایی را آزاد کنند

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۷اردیبهشت با صدور بیانیه‌یی در ارتباط با تحریم‌های جدید آمریکا علیه برخی از عوامل گروگانگیر رژیم دست دارند، اعلام کرد: رژیم ایران باید گروگانهای آمریکایی را فوراً آزاد کند. ما ابزار جدیدی برای تحمیل هزینه‌های اقتصادی سنگین بر کسانی که آمریکایی‌ها را به‌ناحق بازداشت می‌کنند به‌کار می‌گیریم.

در بیانیه جدید رئیس‌جمهور آمریکا از گام‌های جدیدی برای مجازات و جلوگیری از بازداشت و گروگان‌گیری نادرست خبر داده شده است.

به گزارش سایت کاخ سفید، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری اولین تحریم‌های دولت ایالات متحده را علیه بازیگرانی که در بازداشت غیرقانونی آمریکایی‌ها دست داشته‌اند، اعلام کردند. این تحریم‌ها علیه چهار فرد و دو سرویس امنیتی در روسیه و ایران شامل مسدود کردن تمام دارایی‌ها و منافع آنها در اموالی که در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی است، می‌شود.

جو بایدن در بیانیه خود تأکید کرد که بازداشت و گروگان‌گیری نادرست آمریکاییها در هر روز غیرقابل قبول است و به روسیه، ایران و جهان پیام داده شده که باید فوراً آنها را آزاد کنند.

او اضافه کرد: هنوز تعداد زیادی از آمریکائی‌ها از جمله در روسیه، ایران و جاهای دیگر در بازداشت غیرقانونی به‌سر می‌برند که ما تلاش می‌کنیم راههای جدیدی برای بازگرداندن آنها به کشور و نزد خانواده‌هایشان بیابیم».

جو بایدن هم‌چنین افزود: «این اقدامات برای قطع ارتباط افراد مرتبط با گروگان‌گیری آمریکائی‌ها از سیستم مالی قانونی، از فرمان اجرایی که تابستان گذشته صادر کردم استفاده می‌کند که خود بر اساس قانون بازیابی گروگانها و گروگان‌گیری ۲۰۲۰ تصویب شده است».

آمریکا، روز پنجشنبه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و چهار سرکرده ارشد آن را بابت نقش‌شان در بازداشت شهروندان آمریکایی، تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده افراد تحریم‌شده را محمد کاظمی «فرمانده سازمان اطلاعات سپاه»، ‌محمد مهدی سیاری «معاون فرمانده سازمان اطلاعات سپاه»، روح‌الله بازقندی» از مسئولان ضدجاسوسی سازمان اطلاعات سپاه» و محمد حسن محققی «معاون فرمانده سازمان اطلاعات سپاه» معرفی کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ebbdf77-9488-4897-a40e-ae33190058b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات