728 x 90

بالا‌گرفتن قیام در عراق علیه اشغالگری و تروریسم رژیم آخوندها با شعار لعنت بر قاسم سلیمانی

تظاهرات قیام کنندگان عراقی در بغداد ۴خرداد۱۴۰۰
تظاهرات قیام کنندگان عراقی در بغداد ۴خرداد۱۴۰۰
  • بالا‌گرفتن قیام در عراق علیه اشغالگری و تروریسم رژیم آخوندها با شعار لعنت بر قاسم سلیمانی
  • نه به مقتدی صدر، نه به هادی عامری، مردم سرنگونی نظام را می خواهند

قیام در عراق علیه اشغالگری دیکتاتوری آخوندی بار دیگر بالا گرفته و بازتاب گسترده‌یی در منطقه و جهان پیدا کرده است. در تظاهرات روز سه‌شنبه ۳تظاهر کننده عراقی شهید و دهها تن مجروح شدند.

آسوشیتدپرس ۴خرداد نوشت: هزاران نفر در عراق علیه کشتارها تظاهرات کردن. تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی در میدان تحریر بغداد در روز سه‌شنبه درگیر شدند آنها خواهان پایان دادن به کشتار معترضان توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران هستند. در تظاهرات روز سه‌شنبه حداقل دو نفر کشته شدند.

تظاهر کنندگان عراقی به‌طور گسترده معتقدند عاملان ترورها با گروه‌های شبه‌نظامی رژیم ایران مرتبط هستند. آنان خواستار لغو انتخابات پارلمانی هستند و می‌گویند آنها هیچ اعتقادی به سیستم فعلی ندارند.

نیویورک تایمز ۴خرداد نوشت: در عراق اعتقاد بر این است که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران دهها نفر از معترضان را به‌قتل رسانده‌اند... تظاهر کنندگان در عراق به‌طور علنی و مقامات عراقی به‌طور خصوصی می‌گویند آنها می‌دانند چه کسانی بسیاری از معترضان عراقی را به‌قتل رسانده‌اند: شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران... جنبش مردمی ضدفساد در عراق رژیم ایران و شبه‌نظامیان را مسؤل و مقصر بسیاری از نابسامانیهای عراق می‌دانند...

خبرگزاری فرانسه روز سوم خرداد نوشت: در جریان اعتراضات عراق، تظاهر کنندگان علیه دخالت (رژیم) ایران در عراق شعار می‌دادند. این تظاهرات به‌دنبال موجی از حملات مرگبار علیه تظاهر کنندگان خواهان دموکراسی و روزنامه‌نگاران در عراق، صورت می‌گیرد. طرفداران دموکراسی متقاعد شده‌اند که عاملان (قتل‌ها) توسط نیروهای امنیتی شناخته شده‌اند، اما به‌دلیل ارتباط با (رژیم) ایران دستگیر نشده‌اند.

در تظاهرات گسترده روز سه‌شنبه در بغداد تظاهر کنندگان که از استانهای بپا خاسته چون کربلا، نجف، ناصریه و بصره، دیوانیه، میسان، ‌واسط و بابل به بغداد آمده بودند، با سر دادن شعار علیه جلاد قاسم سلیمانی و دم دنبالچه‌های رژیم آخوندی خشم و انزجار خود را از اشغالگری رژیم ایران و کشتار تظاهر کنندگان توسط وحوش خامنه‌ای ابراز داشتند.

نیروهای سرکوبگر حکومتی و وحوش خامنه‌ای در عراق به صفوف تظاهر کنندگان در میدان تحریر حمله کردند و با شلیک گلوله‌های جنگی به سوی تظاهر کنندگان ۳تن از آنها را کشتند و دهها تن را مجروح کردند.

در ناصریه قیام‌کنندگان در اعتراض به سرکوب تظاهر کنندگان در بغداد با آتش زدن لاستیک اتوبان اصلی این شهر را بستند و در کربلا با برگزاری تظاهرات حمله وحوش خامنه‌ای به تظاهر کنندگان در بغداد را محکوم کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f9c674e-501e-47ed-b399-e1e941c9fa6b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات