728 x 90

بالا‌گرفتن جنگ باندهای نظام در آستانهٔ معرفی کابینه پزشکیان

پزشکیان
پزشکیان

کیهان خامنه‌ای روز ۳۱تیر ۱۴۰۳ خطاب به پزشکیان نوشت: مراقب باشید می‌خواهند از ایشان گورباچف بسازند. بی‌تردید میان گورباچفی شدن [یعنی استحاله نظام] و بنی‌صدری کردن [یعنی برکناری] در سیاست ایران فاصله‌یی کمتر از یک تار مو است که عدم توجه به آن می‌تواند اثرات خطرناکی برای آینده کشور داشته باشد و ایران را از دوران «وعده صادق» به مرحله ماقبل تثبیت بازگرداند.

هم‌چنین در آستانه معرفی کابینه پزشکیان، کیهان خامنه‌ای روز یکشنبه ۳۱تیر نوشت: در روزهای اخیر تناقضی آشکار در سخنان پزشکیان و مشی در پیش گرفته شده توسط شورای به‌اصطلاح راهبری و کارگروه‌های آن مشاهده می‌شود. در این دوگانه به نظر می‌رسد وزنه خالص‌سازان شورای راهبری به مواضع پزشکیان چربیده و این مسأله بیم تکرار ناکارآمدی‌های دولت روحانی را به ذهن متبادر می‌سازد.

 

روزنامه سپاه پاسداران نیز در سرمقاله خود تحت عنوان بدعت‌های خطرناک نوشت: نگاهها روی شورای راهبری چندان خوب و مثبت نبود، چه آن‌که خبرهای خوبی از سابقه اعضای این شورای به گوش نمی‌رسد. افرادی که با مواضع و نظریات ضددین و ضدنظام رفاقت با محکومتی اقتصادی در میان اعضای شورای مذکور دیده می‌شود. آنچه فاجعه است این‌که ابتدا ایران را تجزیه شده فرض می‌کنند و حق‌السهم می‌دهند و سپس نام آن را «وحدت ملی» می‌گذارند (روزنامه جوان رژیم ۳۱تیر ۱۴۰۳).

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز ۳۱تیر نوشت این نگرانی به‌وجود آمده که ایده همدلی پزشکیان «هایجک» شده و پزشکیان به دام سهم دهی‌های سیاسی و قومی بیفتد که نمایندگان گروه‌های سیاسی برایش گسترانده‌اند.

 

از سوی دیگر مسیح مهاجری گردانندهٔ روزنامه جمهوری خطاب به پزشکیان نوشت: اقتصاد کشور را شما با جمع کارشناسانتان فقط وقتی می‌توانید از بستر بیماری خارج کنید که سیاست خارجی کشور دستخوش تغییر اساسی شود. چون این کار از عهده شما خارج است، پس با این‌که جراح قلب هستید نمی‌توانید قلب اقتصاد بیمار کشور را جراحی کنید. دیدید که دولت سیزدهم جراحی کرد ولی چون چاقویش زنگ‌زده بود، این بدن بیمار دچار چنان تب شدیدی شد که تا نزدیکی‌های «انّالله وَ انّا الیه راجعون» پیش رفت. با توجه به این‌که مجاری امور در اختیار همین جماعت است، از شما کاری ساخته نیست، نه در انتخابات، نه حقوق شهروندی و نه در سایر موارد.

(سایت بهارنیوز رژیم: ۳۰تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d32942e9-45f6-413f-a8df-64d30f5f6100"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات