728 x 90

بازی مرگ با واکسن! - گزارش خبری

بازی مرگ با واکسن
بازی مرگ با واکسن

بر اساس اخبار منتشر شده اتحادیه اروپا اعلام کرده است که بیش از ۷۰درصد جمعیت بزرگسالش را واکسینه کرده است. امارات متحده عربی حدود ۸۷درصد جمعیت را واکسینه کرده و کشورهایی مانند شیلی، دانمارک، اروگوئه، سنگاپور، اسپانیا و قطر بین ۷۵ تا ۸۰درصد جمعیت کشورشان را واکسینه کرده‌اند.

در نتیجه میزان مرگ و میر در این کشورها نیز بسیار پایین است. به‌عنوان مثال طی ۲۴ساعت گذشته در کشور امارات تلفاتی وجود نداشته است. کشور شیلی ۵۰نفر، کشور دانمارک بدون تلفات، اروگوئه ۲نفر، سنگاپور بدون تلفات، اسپانیا ۱۶نفر، قطر بدون تلفات گزارش‌شده‌اند. کشورهای اتحادیه اروپا نیز عمدتاً زیر ۲۰۰نفر تلفات داشته و برخی هم هیچ تلفاتی نداشته‌اند.

حتی کشورهای همجوار ایران مانند ترکیه که حدود ۵۷درصد جمعیت‌شان را واکسینه کرده‌اند، در روز گذشته حدود ۲۸۳نفر جان‌باخته‌اند.

نگاهی به آمار تلفات ایران

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت میزان افراد واکسینه شده در ایران با یک دوز، حدود ۲۲درصد جمعیت و واکسینه شده دو دوز، حدود ۱۰درصد جمعیت کل کشور است.

هر چند آخوندها آمار تلفات انسانی را روزانه بین ۵۰۰ الی ۶۰۰نفر اعلام می‌کنند، اما بر اساس منابع موثق سازمان مجاهدین، طی ۲۰روز گذشته روزانه حدود ۲هزار ایرانی جان باخته‌اند و آمار کل جان‌باختگان به مرز ۴۰۵هزار هموطن رسیده است.

واکسیناسیون و دعواهای باندی

فضاحت فتوای ممنوعیت واکسن توسط خامنه‌ای آن‌قدر اوج گرفته است که باندهای داخلی نظام هم به فغان آمده‌اند.

روزنامهٔ حکومتی اعتماد در مطلبی از عباس عبدی از مهره‌های باند مغلوب تحت عنوان: آیا دستی پشت ماجراست، می‌نویسد: این روزها درباره مسأله واکسن هر چه فکر می‌کنم، ره به جایی نمی‌برم جز این‌که گمان کنم یک دستی پشت‌پرده در حال رقم زدن این وضعیت است، چون عقل سلیم نمی‌تواند چنین رویدادهایی را اتفاقی تحلیل کند...

واکسن یک نمونه بسیار روشن است که مجموعه‌یی از تعارضات منافع و ایرادات ساختاری نظام تصمیم‌گیری را آشکار می‌کند. ناکارآمدی ناشی از آن در همه چیز قابل مشاهده است. برخی افراد و گروهها هم در این ناکارآمدی منافع کلان دارند. برای همین هر نوع اتهام و ادعایی مطرح می‌شود ولی هیچ‌یک رسیدگی نمی‌شود (روزنامه اعتماد– ۱۳شهریور).

نتیجه سیاست خامنه‌ای چیست؟

فتوای خامنه‌ای یکی از جنایت‌بارترین احکام حکومتی است که تاکنون بیش از ۴۰۰هزار جان ایرانیان را گرفته است. اما این پایان ماجرا نیست. باید دید این تونل سیاه به کجا ختم می‌شود.

روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد در مطلبی نوشت: «در کشور ما باید حدود ۶۰میلیون نفر واکسن دریافت کنند. با احتساب هر نفر دو دز، مجموعاً ۱۲۰میلیون دز واکسن نیاز است. مطابق با آمار رسمی تا زمان تنظیم این گفت‌وگو، حدود ۲۰میلیون دز واکسن به مردم تزریق شده، بنابراین هم‌چنان ۱۰۰میلیون دز واکسن دیگر مورد نیاز است. اگر روزی ۵۰۰هزار دز واکسن (که رقم بالایی است) تزریق شود، به شرط تأمین آن، حدود ۲۰۰روز یا هفت ماه طول می‌کشد تا واکسیناسیون کامل شود.

... حال در نظر بگیرید که حتی اگر نرخ مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به نصف میزان موجود برسد، یعنی باز هم تعداد فوتی‌های روزانه حدود ۳۰۰نفر خواهد بود... . این‌که هر روز در حد ۲۰۰ تا ۳۰۰نفر از دنیا بروند، قطعاً یک بحران ملی است (روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد– ۱۳شهریور)».

البته این روزنامه حکومتی نوشتن آمار و ارقام را ناتمام گذاشته و عامدانه ننوشته است که اگر بر اساس همین آمار نوشته شده سیاست‌های رژیم ادامه یابد، ظرف ۲۰۰روز آینده دست کم ۶۰هزار ایرانی جان می‌بازند. اگر بخواهیم قدری این آمار را از حالت کوچک‌نمایی خارج کنیم و فقط دو برابر کنیم با سرنوشت و جان ۱۲۰هزار ایرانی بازی می‌کنیم.

بنابراین سیاست خامنه‌ای هم‌چنانکه قبلاً مقاومت ایران اعلام کرده است، گرفتن کلان تلفات است تا قیامی شکل نگیرد و تنها راه متوقف کردن این جنایت، قیام و اعتراض است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5eebd3be-47bb-407b-8bf4-d23fc60980b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات