728 x 90

بازگشت ظرفیت کامل تولید نفت عربستان و پیوستن به ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی در خلیج‌فارس

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی
عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی

وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد بیش از نیمی از تولید نفت خام این کشور که در حملات اخیر رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی از چرخه خارج شده بود، با ترمیم خسارات تا اواخر ماه جاری میلادی قابل عرضه است. عبدالعزیز بن سلمان افزود: ظرفیت از دست رفته تولید نفت کمتر از دو هفته دیگر در مراکزی که هدف قرار گرفتند بازیابی خواهد شد.

عربستان سعودی به ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز پیوست

در پی حمله رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی، این کشور اعلام کرد برای تأمین امنیت حمل‌ ونقل در آب‌های خلیج‌فارس به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا پیوسته است. به گزارش خبرگزاری رویترز حوزه عمل این ائتلاف بین‌المللی تنگه هرمز، باب‌المندب، دریای عمان و خلیج‌فارس خواهد بود. پیش از این کشورهای استرالیا، بحرین و انگلستان نیز به ائتلاف خلیج‌فارس پیوسته بودند.

 

گفتگوی بوریس جانسون و محمد بن سلمان درباره حمله رژیم آخوندی به عربستان

بوریس جانسون، نخست‌وزیرانگلستان و محمد بن سلمان درباره حمله رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی گفتگو کردند.

به گزارش رویترز، بوریس جانسون در گفتگوی تلفنی با ولیعهد عربستان، خواستار پاسخ همگانی به حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان شده است.

دفتر نخست‌وزیری انگلستان اعلام کرد «بوریس جانسون تأسف خود را در رابطه با این حملات ابراز کرده و گفت که بریتانیا در کنار عربستان سعودی ایستاده و به امنیت این کشور متعهد است.»

او افزود که جانسون و بن سلمان بر اهمیت مشخص کردن حقایق درباره آنچه اتفاق افتاده تأکید کرده‌اند. همچنین نخست وزیرانگلستان از محمد بن سلمان خواسته است تا همکاری با شرکای بین‌المللی را ادامه دهد.

 

 

فرانسه برای بررسی حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی کارشناس می‌فرستد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در رابطه با حمله رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان سعودی اعلام کرد فرانسه برای پشتیبانی از تحقیقات در این درباره کارشناسان خود را به عربستان اعزام می‌کند. کاخ الیزه همچنین اعلام کرد امانوئل ماکرون، این حمله‌ها را به‌شدت محکوم کرده و به محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان سعودی اطمینان داده است کشورش به برقراری ثبات در خاورمیانه متعهد است.

 

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا: ‌ بهترین پاسخ را به حملات رژیم ایران خواهیم داد

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۲۶شهریور اعلام کرد: آمریکا در حال بررسی شواهدی است که نشان می‌دهد رژیم ایران در پشت حملات به تأسیسات نفتی عربستان قرار دارد. آمریکا آماده دفاع از منافع و متحدان خود در خاورمیانه است.

مایک پنس در یک سخنرانی در بنیاد فکری هریتج Heritage Foundation در واشنگتن گفت ”ما در حال ارزیابی شواهد هستیم. ما با متحدان خود مشاوره می‌کنیم. و در نهایت رئیس‌جمهور بهترین شیوه اقدام را در روزهای آتی مشخص خواهد کرد.”

مایک پنس به سفر مایک پمپئو به عربستان سعودی اشاره کرد و فت؛‌ او با مقام‌های عربستان سعودی شیوه پاسخ به حمله را مورد بحث قرار دهد.

پنس افزود” ایالات متحده آمریکا برای دفاع از کشور، سربازان و متحدان خود در خلیج‌فارس هر اقدام لازم را انجام خواهد داد. می‌توانید روی آن حساب کنید.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد سیاست رژیم ایران برای فشار آوردن به دولت آمریکا که تحریم‌ها را شل کند یک سیاست شکست‌خورده است.

 

تأکید بر مقابله با دخالت‌های شرورانه رژیم در منطقه

مارک اسپر وزیر دفاع در پنتاگون با سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین ملاقات کرد. به‌گفته سخنگوی ارشد پنتاگون دو رهبر مسائل امنیتی مورد نگرانی دو طرف شامل تهدیدات امنیت دریانوردی و دخالت شرورانه رژیم ایران در منطقه را مورد گفتگو قرار دادند.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نیز گفت:‌ مایک پمپئو در دیدار با ولیعهد بحرین بر ضرورت مقابله با دخالت شرورانه رژیم ایران در منطقه، تأکید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d674eb6b-81e6-407d-a773-5ee33b3e90d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات