728 x 90

بازگشایی مرزهای عربستان و قطر به‌دنبال توافقنامه حل اختلافات

بازگشایی مرزهای عربستان و قطر
بازگشایی مرزهای عربستان و قطر

وزیر امور خارجه کویت روز دوشنبه چهارم ژانویه ۲۰۲۱ از بازگشایی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی میان کشورهای عربستان و قطر خبر داد. خبر توافق میان قطر و عربستان؛ تنها یک روز پیش از آغاز اجلاس سران شورای همکاریهای خلیج‌فارس که قرار است در روز سه‌شنبه آغاز بکار کند منتشر شد.

پیش‌تر نیز محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در سخنانی در نشست سران شورای همکاری کشورهای عربی خلیج‌فارس اعلام کرده بود که«در نشست شورای همکاری خلیج به خواست رهبران کشورهای عضو برای همبستگی جامه عمل می‌پوشانیم».
از سویی دیگر جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ‌سفید در امور خاورمیانه به همراه آوی برکوویتس، فرستاده ویژه واشنگتن در امور خاورمیانه و برایان هوک، مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا برای شرکت در مراسم امضای توافقنامه در راه سفر به شهر العلای عربستان سعودی هستند.

 

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر شامگاه دوشنبه ۴ ژانویه ۲۰۲۱ از مشارکتش در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیجی که قرار است امروز سه‌شنبه در منطقه العُلا در پادشاهی عربی سعودی برگزار شود، خبر داد.

دیوان امیری قطر دوشنبه در جزئیاتی در این‌باره اعلام کرد که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور در اجلاس سران شورای همکاری خلیجی که سه‌شنبه در پادشاهی سعودی برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59e00acf-1177-4649-bb62-589ff6f5e15e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات