728 x 90

بازگرداندن حوثی‌ها به فهرست سازمانهای تروریستی در دستور کار دولت آمریکا

حوثیهای یمن
حوثیهای یمن

کاخ‌سفید هفته گذشته جلسه‌یی را برگزار کرد، تا در مورد امکان معرفی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به‌عنوان یک سازمان تروریستی را مورد بحث قرار دهد.
وب‌سایت آمریکایی آکسیوس روز چهارشنبه ۲۰بهمن نوشت: شورای امنیت ملی کاخ‌سفید آمادگی بیشتری برای تروریستی خواندن حوثی‌ها دارد. روز جمعه جلسه‌یی در کاخ‌سفید برای رایزنی درباره بازگرداندن حوثی‌ها به فهرست سازمانهای تروریستی خارجی برگزار شده است.
شورای امنیت ملی کاخ سفید، بیشتر با قرار دادن دوباره حوثی‌ها در فهرست سازمانهای تروریستی موافقت خود را اعلام کرده بود، این در حالی که وزارت‌خارجه آمریکا، از تحریم برخی از سران این گروه حمایت می‌کند.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در همین رابطه گفت، بایدن قبلاً گفته است که معرفی مجدد حوثی‌ها به‌عنوان یک سازمان تروریستی در دست بررسی است.
از این پیش‌تر، ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته، تأیید کرد که دولت جو بایدن، در اعمال تحریم‌ها علیه رهبران حوثی یا نهادهایی که در حملات علیه غیرنظامیان یا ارتکاب نقض حقوق‌بشر دخیل هستند، تردیدی نخواهد داشت.(سایت العین فارسی ۲۰بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0888f303-b311-4e09-b994-9aa2128f8f4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات