728 x 90

باز هم بن‌بست بر سر FATF

اف ای تی اف ( سازمان مبارزه  با پولشویی)
اف ای تی اف ( سازمان مبارزه با پولشویی)

آخوند مصباحی مقدم عضو تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد لایحه CFT و لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید نشده و مهلت قانونی شدن آن تمام شده است.

طبق آیین‌نامه مجمع مصلحت نظام : اگر یک سال از طرح یک موضوع اختلاف  بین مجلس و شورای نگهبان در مجمع تشخیص بگذرد نظر شورای نگهبان مبناست.

این در حالی است که جنگ گرگها در مجلس ارتجاع در پی تصویب لایحة پیشنهادی دولت روحانی در مورد الحاق یک تبصره به ماده ۶ قانون مبارزه با پولشویی بالا گرفته است. 

 

آخوند نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آخوندی گفت: آنچه را که دولت آورده بود و ما رد کردیم یکی این بوده که گفته این نهادها نظارت مؤثر به‌عمل آورند شما را به خدا به من بگویید نظارت مؤثر یعنی چی؟ آقای قاضی‌پور رفقا آقای اقا نظارت مؤثر یعنی چی؟ خب این ابهام در ابهام، نکته بعد این است که گفته این نهادها موظف هستند گزارش بدهند، آقایان ۴۹ماده آئین‌نامه دارد قانون پولشویی همه چیز آمده آموزش دادن گزارش ذخیر اطلاعات اصلاً دولت خودش آئین‌نامه‌اش را نخوانده آقای حاجی دلیگانی از دولت بخواهید از برج سه ۹۷که این قانون تصویب شده چند تا جلوی خلاف را گرفتند اینها کارشان این است فقط بیایند اینجا ما را کلاف سردرگم کنند آقای دولت شما به من بگو به این قانون پولشویی چقدر عمل کردی؟ جلو چند تا پولشویی را گرفتی.

 

از سوی دیگر عبدالرضا هاشم زایی عضو مجلس آخوندی در مورد مسکوت ماندن لایحهٔ مربوط به اف.ای.تی.اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «معطلی و مسکوت ماندن FATF در مجمع تشخیص، به‌دلیل بحث مذاکرات، پشت‌پرده و غیرپشت‌پرده بود، خصوصاً قبل از این‌که روحانی به سازمان ملل برود». وی افزود:« اگر به‌طور کامل به FATF نپیوندیم، کره زمین هم با ما کار نخواهد کرد». در همین حال حشمت الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون مجلس آخوندی هم در ارتباط با پایان مهلت مجمع و شورای نگهبان در رد لایحه پالرمو گفت که «از این پس این لایحه یک قانون است».

 

این کشاکش در حالی است که روزنامه حکومتی آرمان خبر داد« کارگروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF جدیدترین نشست خود را با دستور کار بررسی وضعیت ایران در پاریس برگزار کردند».

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ff19b3a-5fc4-49f2-a6f6-0af3f1514bec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات