728 x 90

بازسازی مدارس در سوریه با سقف فرو ریخته مدارس در ایران!

مدارس کپری در ایران
مدارس کپری در ایران

در حالی‌که در اثر وضعیت اسفناک مدارس در ایران سقف مدارس فرومی ریزد روز چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸، وزیر آموزش و پرورش رژیم برای بازسازی مدارس سوریه اعلام آمادگی کرد.

 این در حالی است که یکی از کارگزاران رژیم اعتراف کرد،۳۰درصد فضاهای آموزشی ایران فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند. نیمی از این مدارس در سیستان و بلوچستان قرار دارند و باقی در استانهایی چون کرمان یا گلستان. مدارس کپری و خشت و گلی هر آن امکان فرو ریختن دارند. در سال ۹۵دختربچه‌ای در چابهار زیر آوار دیوار فرسوده و خشتی مدرسه جان باخت. این در حالیست که هنوز در مناطق سیل‌زده و آسیب دیده در زلزله حداقل‌های اولیه نیز برای شروع سال تحصیلی وجود ندارد.

 

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رژیم در سوریه برای بازسازی مدارس در سوریه که در اثر جنگ تخریب شده است اعلام آمادگی کرد.

رئیس سازمان نوسازی رژیم، توسعه و تجهیز مدارس ایران، گفته بود که « امروز ۳۰درصد مدارس کشور به بازسازی و نوسازی نیاز دارند.»

بر اساس برآورد سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس رژیم، در سیستان و بلوچستان از مجموع ۱۸هزار و ۹۵۴کلاس درس در این استان ۱۰هزار و ۵۲۸کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز وضعیت مشابهی وجود دارد و مقامات رژیم در این استان در سال گذشته اعلام کرده بودند که ۳۰درصد مدارس این استان غیراستاندارد، نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند.

روز پنجشنبه ۳۱مرداد ۹۸، مدیرکل دیگری در استان البرز با اشاره به این‌که این استان ۷۰۰۰کلاس درس کم دارد، از لزوم تخریب و نوسازی ۲۰۰مدرسه سخن گفته و افزوده بود که بسیاری از مدارس غیردولتی استان در خانه‌های مسکونی فعالیت می‌کنند و استاندارد نیستند و این استان با تراکم بالای دانش‌آموز حدود ۳۵تا ۴۰نفر در بسیاری از کلاسهای درس روبه‌روست که باید این تعداد به ۲۴نفر برسد.

و این در حالی است که طیبه ماهروزاده، عضو به‌اصطلاح شورای عالی آموزش‌ و پرورش رژیم و همسر حداد عادل، مشاور عالی و رئیس قبلی مجلس ارتجاع و رئیس فرهنگستان ادب رژیم: «مدرسه غیرانتفاعی تأسیس کردیم، چون وقتی پسرم به سن دبیرستان رسید و می‌خواست به رشته علوم انسانی برود، مدرسه مناسبی برایش وجود نداشت». (شبکه ۴تلویزیون رژیم ۸آبان ۹۸)

گفتنی است که حاکمیت فاسد و تبهکار آخوندی در شرایطی کودکان ایرانی را در این وضعیت اسفناک قرار داده است که اموال به یغما برده همین کودکان و خانواد‌ه‌یشان را خرج مدرسه‌سازی در کشورهایی نظیر لبنان، سوریه، عراق و... می‌کند تا سیاست صدور تروریسم و ارتجاع در منطقه را پیش ببرد و به بهانه حفاظت از عمق استراتژیک، مستمسکی هم برای سرکوب مردم در داخل کشور و غارت اموالشان داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/54b62f3d-8969-4c5b-89f3-e39c12ace34e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات