728 x 90

آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران در بحبوحه فاجعه کرونا همچنان قربانی می گیرد - توئیت خانم مریم رجوی

آلودگی هوای تهران
آلودگی هوای تهران

آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای بزرگ ایران

در بحبوحه فاجعه کرونا هم‌چنان قربانی می‌گیرد

اعتراف سرکردگان رژیم به پنهان‌کاری درباره نقش مازوت

در آلودگی هوا

 

آلودگی هوا در تهران و سایر شهرها در بحبوحه فاجعه کرونا بر ابعاد مرگ و میر مردم افزوده است. روز یکشنبه ۱۴دی شاخص کیفیت هوای تهران روی ۱۸۰ تا ۲۰۰ قرار گرفت که وضعیت قرمز و خطرناک محسوب می‌شود.

رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم اعتراف کرد به‌دلیل آلودگی هوا تقریباً تهران تعطیل است. (توئیتر خبرگزاری فارس۱۴دی)

 

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای قلابی شهر تهران اعتراف کرد: استفاده از سوختهای پرگوگرد در صنایع، نیروگاه‌ها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده، تاثیرات جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته‌های اخیر داشته‌اند که غلظت دی اکسید گوگرد طی هفته گذشته در هوای تهران دو برابر شده است. وی افزود: کاهش جان‌باختگان کرونا با افزایش قربانیان آلودگی هوا جبران نشود. (سایت باشگاه خبرنگاران جوان رژیم۱۴دی)

 

آلودگی هوای تهران نتیجه استفاده از سوخت مازوت در نیروگاههاست. عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست رژیم اعتراف کرد: «معاون دادستان کل کشور به استانها بخشنامه کرده است که شما برای سوزاندن نفت کوره در نیروگاهها و صنایع مانع نشوید. یعنی کسی که باید قانون هوای پاک را اجرا کند، از نظر امنیتی به این نتیجه رسیده است که باید این مازوت سوزانده شود» (روزنامه انتخاب۱۴دی)

 

روزنامه حکومتی ستاره صبح۱۴دی با عنوان «کلان‌شهرها غرق در دود» نوشت: در شرایط کنونی که با بیماری کرونا نیز مواجه هستیم، آلودگی هوا ممکن است ۱۰ تا ۱۵ درصد شیوع بیماری را بیشتر کند .

پرسش این است که چرا موارد قانون هوای پاک که تصویب و ابلاغ‌شده است اجرا نمی‌شوند؟ تا جلوی مرگ سالانه بیش از ۴۰ هزار ایرانی به‌دلیل آلودگی هوا گرفته شود. (روزنامه ستاره صبح۱۴دی)

 

روزنامه حکومتی مردم‌سالاری۱۴دی با عنوان» «پنهان‌کاری درباره نقش مازوت در آلودگی هوا» نوشت: هوای تهران در روزهای اخیر به‌شدت آلوده شده و متهم اصلی این آلودگی هم استفاده از سوخت مازوت در نیروگاهها است که با وجود طفره رفتن مسئولان و حتی تکذیب بالاخره با قرار گرفتن شاخص آلایندگی هوا روی ۱۵۷ و جدی‌تر شدن اوضاع و افزایش انتقادات، این موضوع از سوی محیط‌زیست تأیید شد. آلودگی هوا یکی از عوامل مهم در افزایش مرگ و میرها در کشور است و نگاهی به آمارها نشان می‌دهد که در برخی از سال‌ها به میزان تصادفات جاده‌یی، مردم در روزهای آلوده جانشان را از دست داده‌اند.

بر اساس آنچه که وزارت بهداشت اعلام کرده سال گذشته تنها در تهران بیش از سه هزار نفر از شهروندان بالای ۳۰ سال جانشان را بر اثر عوارض ناشی از آلودگی هوا از دست دادند (روزنامه مردم‌سالاری۱۴دی)

 

خبرگزاری رسمی رژیم۱۴دی با عنوان «آلودگی هوا؛ بلای جان سالانه ۴۰ هزار ایرانی» نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مطالعات نشان می‌دهد هر سال حدود ۴۰هزار نفر در کشور به‌دلیل مواجهه با غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲. ۵ میکرون (pm۲. ۵) در هوا جان خود را از دست می‌دهند که این تعداد تقریباً معادل ۱۰درصد کل موارد فوتیها است. (خبرگزاری ایرنا۱۴دی)

 

روزنامه حکومتی آرمان۱۴دی با عنوان «۱۵ میلیون لیتر مازوت، راه نفس مردم را گرفته» نوشت:

هر چه از روزهای سرد سال بیشتر می‌گذرد، آسمان تهران و دیگر کلان‌شهرها خاکستری‌تر می‌شود و این در حالی است که مدارس و برخی از اصناف اجازه فعالیت ندارند و در این بین بسیاری استفاده از سوخت ممنوعه (مازوت) را در نیروگاهها و صنایع دلیل تشدید آلودگی هوا می‌دانند. شاخص آلودگی هوا بامداد شنبه (۱۳ دی) در مناطقی از استان تهران، باقرآباد شهر ری، از ۲۰۰ عبور کرد و در مناطقی از شهر تهران نیز به بیش از ۱۸۶ رسید. (روزنامه آرمان۱۴دی)

 

روزنامه حکومتی اعتماد ۱۴دی نوشت: همزمان با شدت گرفتن آلودگی هوا، هشتگ «مازوت نسوزونید» در توئیتر فارسی داغ شد و کاربران معترض به این آلودگی درباره آن نوشتند. آنها در توئیتها نوشتند: «لطفاً این مازوت رو نسوزونید ما نفس بتونیم بکشیم»، «مرگ‌ومیر و عوارض آلودگی هوا از کرونا بیشتر است»، «اکسیژن هم نداریم تا ما زنده در آلودگی و دود مازوت دفن بشیم»، «هم مازوت نسوزونید»، «کرونا چیه؟! ما مزه گوگرد را در دهان‌مان متوجه می‌شیم و هنوز هم زنده‌ایم»، «وضع جوریه که نفس می‌کشی گوگرد بدنت تأمین می‌شه»، «حال تهران‌مان خوب نیست. نفسش گرفته. مازوت نسوزونید»، «بوی زجرآور در هوای تهران به‌شدت موجب آزار ریه‌های مردم شده و احتمالاً مبتلاکننده به بیماریهای خطرناک است»، و «از کرونا هم جون سالم به در ببریم، مازوت ما رو می‌کشه. (روزنامه اعتماد۱۴دی)

 

توئیت خانم مریم رجوی:

فریاد ”نفس_نداریم“ مردم تهران و شهرهای بزرگ به‌خاطر آلودگی_هوا به آسمان بلند است. آخوندها ثروت کشور را در پروژه‌های ضدملی اتمی موشکی و صدور تروریسم هدر می‌دهند و با مصرف مازوت مرگ به ارمغان می‌آورند. تا این رژیم بر سر کار است نه تنها از واکسن بلکه از هوا هم خبری نیست

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/371f017c-c4b5-424f-850e-04d2158d9991"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات