728 x 90

بازدید هیأت پارلمانی ایتالیا از اشرف۳ - سخنرانی سناتور جولیو ترتزی، استفانیا آسکاری و امانوئله پوتزولو

بازدید هیأت پارلمانی ایتالیا از اشرف۳ - جولیو ترتزی، استفانیا آسکاری و امانوئله پوتزولو
بازدید هیأت پارلمانی ایتالیا از اشرف۳ - جولیو ترتزی، استفانیا آسکاری و امانوئله پوتزولو

بازدید هیأت پارلمانی ایتالیا از اشرف۳

سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیته امور اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا

خانم استفانیا آسکاری از کمیته قضایی پارلمان

آقای امانوئله پوتزولو از کمیته خارجه

هیاتی از نمایندگان پارلمان ایتالیا به ریاست سناتور جولیو ترتزی، رئیس کمیسیون امور اتحادیه اروپا در سنا و وزیر خارجه پیشین ایتالیا، هم‌چنین نمایندگان مجلس ایتالیا استفانیا آسکاری از کمیته قضایی و امانوئله پوتزولو از کمیسیون خارجه، روز پنجشنبه ۱۱اسفند از اشرف۳ بازدید و با مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت دیدار وگفتگو کردند.
مریم رجوی ضمن قدردانی از تلاش‌های سناتور ترتزی و اعضای هر دو مجلس ایتالیا در حمایت از قیام و انقلاب دموکراتیک مردم ایران و تلاش‌های آن‌ها برای حفاظت از مجاهدین در برابر حملات زمینی و موشک باران در اشرف و لیبرتی، گفت: رژیم آخوندها به‌رغم کشتار وحشیانه بیش از ۷۵۰تن از جوانان قیام کننده و دستگیری‌های گسترده، قادر به کنترل وضعیت انفجاری جامعه و مقابله با قیام‌ها و جوانان شورشگر و کانون‌های شورشی نیست.

 

سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیته امور اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا:

آمدنم به اشرف یک تجربه شخصی و سیاسی بسیار مهم است، همه باید به اینجا بیایند تا بفهمند که واقعاً مبارزه برای آزادی یعنی چه

به برکت تلاش جنبش مقاومت و خانم رجوی و همه شما عدالت در راه است

اعتراضات کنونی ریشه در بیش از چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری دارد

 

ما را نمی‌توان با روی آوردن سریع به ایده آزادی توسط جریانی که ۵۰سال پیش یک دیکتاتوری بود فریب داد، دیکتاتوری که از همان روشها، شکنجه‌ها استفاده می‌کرد

باید این گزینه که سلطنت شاه هنوز قابل اجراست و یک گزینه برای مردم ایران است از بحثهای سیاسی محو و هر چه زودتر از بین برود

 

متشکرم. رئیس‌جمهور منتخب، خانم مریم رجوی

از همه شما دوستان بسیار عزیز متشکرم.

قلب‌های ما به هم نزدیک است قلب‌های ما به قلب‌های نمایندگان مجلس، عالیجناب آسکاری، عالیجناب پوتزولو، هم‌چنین نزدیک به قلب سایر اعضا، همه اعضای این کمیته مهم، کمیته پارلمانی برای ایران آزاد و ایران آزاد و دموکراتیک، ایران آزاد و با عدالت.

ایران نوینی که باید از خاکستر ننگینی که رژیم آخوندها در کشور شما به همراه خودش آورده، دوباره متولد شود.

و این تعهد تعدادی از نمایندگان پارلمان ایتالیا همانند سایر پارلمانهای اروپایی و سایر پارلمانهای جهان است.

به‌عنوان مثال، کنگره آمریکا که در آن چند هفته پیش قطعنامه مهمی تصویب شد

و بسیاری از مواضع شما را با عبارات بسیار واضح حمایت کرد؛

حمایت از برنامه ارائه شده توسط رئیس‌جمهور منتخب خانم مریم رجوی.

و همگی شما، تمامی این جنبش بزرگ که در جهان برای حمایت و جلب حمایت از مقاومت ایران به‌نمایندگی از مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران وجود دارد.

همه این موجی که طی سالیان متمادی و در دهه‌های اخیر از زمان پیدایش این رژیم شنیع ایجاد شده است.

این نشان می‌دهد که رژیم به پایان خود نزدیک شده است

و افکار عمومی بین‌المللی باید آن را کاملاً درک کنند.

و ما در پارلمان ایتالیا هستیم. تا آنجایی که کمیته‌یی را که من افتخار ترویج و پیشبرد آن را دارم، چیزی است که نه تنها در وجدان افکار عمومی در اروپا، بلکه در مشورت و اراده سیاسی کشورهای اروپایی ریشه دارد.

رهبران سیاسی در سراسر اروپا و سراسر جهان، با ورود به این مکان باشکوه، که اشرف۳ است، و بازدید از چیزی که در مورد آن خوانده‌ام و دیده‌ام در شهر قبلی اشرف۲ و در سایر مکانهایی که جلسه بود، مانند ویلپنت، محل گردهمایی‌ها. من این افتخار را داشتم که به دعوت رئیس‌جمهور برگزیده مریم رجوی، چندین بار در این مراسم شرکت کنم. اما بازدید امشب از این موزه و یادبود نسل‌کشی که توسط رژیم به شما تحمیل شد و ادامه‌دار بوده و حتی قبل از آن توسط یک دیکتاتور جنایتکار دیگر که خود را پادشاه ایران می‌نامید، انجام شده، این همه تاریخ طولانی مبارزه، اعتقاد، ایمان به آزادی باید عمیقاً در حافظه ما بماند، همان‌طور که در حافظه شما هست، و باید به شعله‌یی واقعی تبدیل شود که نه تنها توسط شما در ورودی این سه اشرف شگفت‌انگیز بارز است. بلکه شعله‌یی است که باید دل‌ها را گرم کند و ذهن کسانی را روشن کند که این روزها درباره ایران صحبت می‌کنند گاهی بدون این‌که بفهمند در آن کشور چه می‌گذرد و در میان مهاجران، پناهندگان سیاسی ایرانی و جوامع ایرانی چه می‌گذرد و این جامعه که قطعاً و حقیقتاً متعلق به مقاومت است.

بنابراین آمدن به این‌جا، یک تجربه شخصی و سیاسی بسیار مهم است. و من بسیار خوشحالم که این تجربه را با دو همکار گرانقدرم در پارلمان ایتالیا به اشتراک می‌گذارم زیرا این چیزی است که به ما اجازه می‌دهد که صرف‌نظر از هر چه که تاریخ قبلی و زندگی سیاسی یا فرهنگ شخصی ما باشد، چیزی است که هر کسی را که از آن در عبور می‌کند، غنی می‌کند، با شعله به تصویر کشیده شده، شعله آزادی. و همه باید به این‌جا بیایند تا بفهمند که واقعاً مبارزه برای آزادی یعنی چه.

یعنی شما، یعنی آن سالن موزه، فداکاریها، و جنایاتی که بازماندگان و شاهدان‌شان، خانواده‌های بازماندگان به نمایش گذاشته و مستند و شاهد آن هستند.

مثل آن خانم جوانی که در تصویر دختر هفت هشت ساله یک قهرمان مقاومت بود که (آن قهرمان) به‌خاطر فتوای یک آیت‌الله، خمینی دیوانه، که جلادان خود را مجبور به اعدام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی کرده بود در سال۱۳۶۷.

و قاتلینی که توانستند برای کشتن برادر آقای مسعود رجوی، سفیر رجوی، به سوئیس بروند زیرا خطری برای رژیم بود. برای رژیم خطر بود زیرا توانسته بود مدارک واقعی و غیرقابل انکار جمع‌آوری کند که نشان‌دهنده یک نسل‌کشی بود که قبل از قتلش صورت گرفته بود و ملل‌متحد می‌توانسته و باید و وظیفه داشته که آن را به‌عنوان یک نسل‌کشی محکوم کند.

و حالا با تقدیر از تلاش جنبش مقاومت، و خانم رجوی و همه شما، رهبری جنبش شما، عدالت دارد محقق می‌شود. عدالت بین‌المللی محقق می‌شود.

توطئه‌یی در سوئیس کشف شد. ۱۲نفر، دوازده قاتل قبلاً سال‌ها پیش شناسایی شده بودند، اما چند سال قبل، تصمیمی توسط دادستان فدرال گرفته شد مبنی بر این‌که دلایل پروسه تحقیق را، از یک اقدام تروریستی صرف به نسل‌کشی تغییر دهد

این جنایتی است که ممکن است امروز یا فردا توسط قضاییه فدرال سوئیس مجازات نشود. اما این تضمینی است که عدالت برای مجازات عاملان و کسانی که آنها را برای قتل سفیر رجوی به ژنو فرستادند، فرا خواهد رسید. یاد او گرامی باد و درود به این دستاورد بزرگ که جنبش شما از طریق قهرمانانش در سطوح مختلف سیاسی، حقوقی، و در میدان مبارزه، علیه این رژیم برای آزادی به‌دست می‌آورد.

بنابراین من با همکارانم در این‌جا هستم و نه تنها درودهای خود بلکه درودهای سایر نمایندگان مجلس را که در رویدادهای آینده، در مناسبت‌های آینده به ما می‌پیوندند، برای شما آورده‌ام.

ما تصاویر ویدیویی خیلی جالبی را در نمایشگاه دیدیم که بیانگر آنچه که الآن در ایران می‌گذرد بود.

به لطف مجاهدین خلق، ما گستردگی مقاومت را دیدیم، شجاعت عظیم کسانی که قیام کرده و تظاهرات می‌کنند و نشان می‌دهند که در کدام سمت تاریخ در ایران و در جهان ایستاده‌اند و از آرمان خودشان و آرمان شما دفاع می‌کنند.

اشاره می‌کنم به آن چه در سالن موزه دیدم من به آنها ارجاع می‌دهم شاید به تعداد زیاد، اما من صمیمانه نه تنها تحت تأثیر قرار گرفتم، بلکه شوکه شدم، شوکه شدم، گویی در زندگی واقعی، به‌عنوان یک تجربه واقعی می‌بینم؛ نمایش‌های اتاق‌های شکنجه، سالن حلق‌آویز و کمیسیون مرگ را که در آنجا نمایش داده می‌شود و ما می‌دانیم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم.

هزاران و هزاران زندانی سیاسی یک رقم نیست، این انسانیت است. این بشریت است که مورد آزار و اذیت و شکنجه و تهدید قرار گرفته تا وادار به اعتراف و خیانت به همکاران و برادران خود شوند و آنها به یاران و برادران و خواهران خود خیانت نکردند. مقاومت کردند و تا آخر مقاومت کردند، همان‌طور که دیدیم و شاهدان گفتند.

بنابراین قیام از مدتها قبل شروع شده است و آن‌طور که رئیس‌جمهور رجوی می‌گفت دائماً افزایش می‌یابد و افزایش می‌یابد و گسترش می‌یابد و گسترش می‌یابد و گسترش می‌یابد تا زمانی که آخوندها تمام شوند. اعتراضات کنونی ریشه در بیش از چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری ایران دارد، مقاومتی که سال‌ها توسط زنان، مردان و جوانانی که شکنجه شده‌اند، تجاوز و خشونت جنسی و مرگ را تحمل کرده‌اند، رهبری می‌شود.

این وظیفه ماست که هرگز فراموش نکنیم

در کشور شما نسل‌کشی زندگی بسیاری را از بین برد، جمعیتی را نابود کرد، نسلی از مردم را که فقط خواستار آزادی بودند، نابود کرد. بنابراین من از خود پرسیدم که ما مسئولیتی به‌عهده داریم، به‌خصوص زمانی که در موقعیت دولتی، محیط سیاسی یا حتی به‌عنوان شهروندان جهان آزاد، موقعیتی را اشغال می‌کنیم. ما موظفیم که بیشتر آگاه باشیم و آنچه را که در حال وقوع است، بهتر ترویج کنیم. و این بسیار مهم است، زیرا امروز می‌بینیم که خانم رجوی خیلی علنی این را می‌گفت، بسیار واضح می‌بینیم که اطلاعات مبهم و سردرگم می‌شود با یک استراتژی دروغپردازی، اطلاعات نادرست، سانسور، غفلت یا شاید بدترین کلمه در سلسله کلمات که من همین الآن بیان کردم،

وقتی ما فکر می‌کنیم که همه این چیز وجود دارد، بعضی‌ها می‌گویند، خوب، مجاهدین خلق را فراموش کنید، مقاومت را فراموش کنید، نسل‌کشی را فراموش کنید، آزادی را فراموش کنید، بیایید فقط پول در بیاوریم با آخوندها مذاکره کنیم و شروع کنیم به تجارت با آنها و آن قراردادهای تجاری را ببندیم

پس بیایید ادامه دهیم. چه کسی اهمیت می‌دهد؟ این جنایت است. و اگر بخواهیم به آن سمت تاریک ماه نزدیک شویم، باید درگیر شویم. و به‌همین دلیل است که ما این‌جا هستیم. من کاملاً درک می‌کنم و حمایت می‌کنم و در موارد دیگر نیز با هم صحبت کرده‌ایم، خانم رجوی، با مشاوران شما و افراد شما، اجازه بدهید اصطلاحا بگویم که با دولت مورد نظر شما، این بحث را بارها

مطرح کرده‌ایم که جامعه جهانی چه باید بکند. اروپا باید چه‌کار بکند. و اولین مورد این است که هیچ تخفیفی به رژیم ایران و آخوندهای ایران ندهید. اتحادیه اروپا باید خود را تغییر دهد. سیاست امنیتی و خارجی خود را در قبال رژیم ایران، به این معنا که سیاست خارجی خود را تغییر دهد

که به‌معنای تغییر سیاست امنیتی خارجی خود در قبال ایران است. زیرا موضوع ایران، نه فقط به‌دلیل همه چیزهایی که امشب سعی کرده‌ایم روشن کنیم، باید به روش متفاوتی حل شود، بی‌تفاوتی جرم است، تکرار می‌کنم. از آن‌جایی که تهدید رژیم ایران مثل هر تهدید دیگری نیست و به اندازه کافی بزرگ است و فاجعه‌یی بزرگ است که به طرق مختلف باید با آن مقابله شود.

نه تنها تهدیدی برای مردم خودش، بلکه یک تهدید نسل‌کشی علیه زندگی همه در ایران و خارج از ایران است. رژیم ایران یک تهدید جهانی است. این یک تهدید جهانی وحشتناک است که اکنون درگیر جنگ است، در جنگ علیه مقاومت، هم‌چنین جنگ علیه اروپاست.

برنامه هسته‌یی‌اش کاملاً خارج از کنترل است، زیرا آن باور غلط، یک رویا بود که گویا می‌شود با یک رژیم جنایتکار مذاکره کرد. شما نمی‌توانید با جانیان راجع به چیزی مذاکره کنید، با جنایتکاران فقط باید مقابله کرد. با آنها باید مخالفت کرد و آنها را با زور از جا کند.

این تنها کاری است که می‌توان انجام داد. اما رژیم ایران نیز به‌دنبال اهداف خود و سیاست خارجی خود است. سیاست خارجی ایران چیست؟ مأموران دیپلماتیک رژیم ایران چه کسانی هستند؟ آنها تروریست هستند! اجازه دهید فقط یک ثانیه در مورد پرونده اسدی صحبت کنم، یک دیپلمات، با رده سکرتری، ... سکرتری در حال حاضر رتبه مهمی است. این یک دیپلمات تمام‌عیار در حوزه دیپلماتیک سفارت رژیم ایران در وین است. او پنج سال پیش سعی کرد بمب بزرگی را به ویلپنت بیاورد و احتمالاً بزرگ‌ترین حمله تروریستی را که فقط با برج‌های دوقلو در نیویورک قابل مقایسه است، ایجاد کند. اما هنوز دولتهای اروپایی، به‌ویژه یک دولت اروپایی، جسارت این را داشته که با رژیم ایران مذاکره کند تا این مرد، این جنایتکار، این تروریست را با چند اروپایی دوتابعیتی مبادله کنند که دقیقاً برای این دستگیر و در تهران نگه داشته شده بودند که یک مبادله احتمالی را پیش‌بینی می‌کردند.

و این نشان می‌دهد که پیشنهاد دیگری که خانم رجوی بر آن اصرار دارد و سازمان آن را در دستور کارش قرار داده، این است که شبکه دیپلمات تروریست‌های رژیم در اروپا باید برچیده شود، باید بدون مصالحه برچیده شود. هیچ مصالحه‌یی در این مورد امکان‌پذیر نیست. آنها باید برگردانده شوند و اگر گیر افتادند دستگیر شوند و سفارتها باید بسته شود.

در اسرع وقت بسته شود. حالا مثلاً سفارت رژیم ایران در وین چه می‌کند؟ برای امور عادی باز است و آنجاحضور دارد و وانمود کردن به این‌که سفیر یک سفیر معمولی است، کارکنانشان هنوز آنجا هستند. آنها باید بروند و تمام اعتبارنامه‌ها باید پس گرفته شود.

و آخرین نکته من مسأله فهم و اطلاع است. فریب نخوردن از یک مقاومت قلابی است. خانم رجوی دقیقاً اسامی را که در ابتدا گفتم ذکر کرده است. این چیزی است که باید برای افکار عمومی روشن شود هر چه بیشتر و سریعتر باشد بهتر است.

و ما را نمی‌توان فریب داد با یک صحبت درباره ایده آزادی. آن هم توسط حزبی که ۵۰سال پیش حزب یک دیکتاتوری بوده، و از همان روش‌ها، همان شکنجه‌ها، همان اتاق‌ها، همان اعدامها که رژیم (کنونی) به‌کار می‌برد، استفاده می‌کرده و دست‌اندرکار همان نوع سرکوب و همه مواضعی بود که وجود داشت. کسانی که فکر می‌کنند که سلطنت شاه هنوز چیزی است که قابل اجراست و می‌توان آن را به‌عنوان یک گزینه برای مردم ایران و جامعه بین‌المللی پذیرفت و به‌نحو شایسته‌یی معرفی کرد. این چیزی است که باید از بحثهای سیاسی محو شود و هر چه زودتر از بین برود بهتر است. بسیار متشکرم. آزادی برای کشور تان و از حمایت‌تان از کمیته پارلمانی برای آزادی ایران سپاسگزارم. متشکرم.

 

استفانیا آسکاری از کمیته قضایی پارلمان ایتالیا:

آنچه به نظر می‌رسید به‌عنوان یک موج ساده اعتراضی علیه حجاب اجباری آغاز شد ویژگی‌های یک شورش عظیم علیه رژیم را به خود گرفت

انقلاب ایران پیامدهای غیرقابل محاسبه‌ای بر کل خاورمیانه بر کل جهان اسلام بر زنان و مردان جهان و بر غرب خواهد داشت

 

عصر همگی بخیر! عصر همگی بخیر!

این واقعاً برای من افتخاری است که این‌جا هستم، این را صادقانه می‌گویم. و می‌خواهم قبل از هر چیز به شما بگویم که مرگ مهسا امینی جوانی که در ۱۶سپتامبر گذشته به‌قتل رسید، عمیقاً مرا شوکه کرد. و عمیقاً متأثر شدم، بیش از همه به این دلیل که این رویداد غم‌انگیز پس از دستگیری وی توسط نیروهای گشت ارشاد رژیم ایران، رخ داد. و آن نقطه‌یی بود که بازگشتی ندارد.

آنچه به نظر می‌رسید به‌عنوان یک موج سادهٔ اعتراضی علیه حجاب اجباری آغاز شد، ویژگی‌های یک شورش عظیم علیه رژیمی را به خود گرفت که دائماً حقوق‌بشر، آزادی بیان، حقوق زنان، اقلیت‌های قومی و مذهبی، حقوق برخی از زنان بسیار جوان، حتی کودکان دختر را نقض می‌کند. زنان در رأس این جنبش بزرگ مردمی برای آزادی هستند، که عنصر پایه‌یی برای آزادی همه است. ارادهٔ آنها برای تعیین سرنوشت خود و آزادی تعیین سرنوشت شما، جمعیت را برای دفاع از زندگی به خیابان‌ها کشانده است. این بار قدرت، در کسوت مردان راضی و بی‌تفاوت ظاهر نشد. اما خود ایرانیها فهمیده‌اند که اگر آزادی زن پیشرفت کند همه آزاد خواهند شد.

رژیم در پاسخ وحشیانه تردید نکرد. بیش از ۷۵۰نفر کشته و حداقل ۳۰۰۰۰نفر زندانی شدند. احکام اعدام و شکنجه‌های وصف‌نشدنی کم نبود. خبری مربوط به چند روز پیش است. مسمومیت دختران ده ساله برای به‌تعطیلی کشاندن مدارس دخترانه، شورش‌ها را متوقف نکرده است، بلکه بیشتر و بیشتر قدرت گرفته و با تاثیری دومینو وار به شهرهای اروپایی و جهانی رسیده است. عطش آزادی حتی بر ترس از مرگ غلبه کرد. این اولین بار نیست که توان زنان ایرانی ظاهر می‌گردد. آنها قبلاً نیز این را نشان داده‌اند و اکنون این وظیفهٔ جامعهٔ بین‌المللی است که از آنها حمایت کند.

زیرا نبرد آنها و نبرد شما به همه ما مربوط می‌شود. اگر انقلاب در ایران ادامه یابد، پیامدهای غیرقابل محاسبه‌یی در بر خواهد داشت: برای کل خاورمیانه، کل جهان اسلام، زنان و مردان جهان و برای خود غرب، برای آن دسته از مردمی که فراموش کرده‌اند دست‌آوردهای آزادی، سکولاریسم و حقوق چقدر مهم هستند.

اتحادیه اروپا و کشورهای عضو باید به مردم ایران بپیوندند و خواستار تغییرات دموکراتیک و احترام به حقوق‌بشر، حقوق زنان، حتی به قیمت توقف گفتگو با رژیم و پس گرفتن نمایندگی‌هایشان باشند. و بالاتر از همه ما وظیفه همبستگی فعال داریم. ما باید انعکاس صدای مردم ایران به هر طریق ممکن باشیم. برای پایان دادن به سرکوب و آزادی کسانی که به ناحق دستگیر شده‌اند فشار بیاوریم.

در وسع کوچک خودم به‌عنوان نماینده پارلمان ایتالیا می‌خواهم بگویم که وظیفه ما حساس کردن سایر همکارانمان، صحبت کردن با آنها و به‌ویژه متحد شدن ما با همدیگر است. ایجاد یک شبکه. برای این‌که ایران باید آزاد باشد. متشکرم.

 

امانوئله پوتزولو از کمیته خارجه پارلمان ایتالیا:

شما مردان و زنان بزرگی هستید با رهبری یک بزرگ زن

به شما تبریک می‌گویم این تبریک بی‌دلیل نیست

من با افرادی امروز چشم در چشم شدم که هرگز به ظلم تسلیم نشدند و به آزادی عشق می‌ورزند

به‌خاطر همین است که من امروز واقعاً مفتخرم که اینجا هستم

از شما تشکر می‌کنم. قبل از این‌که آنچه در ذهنم دارم را با شما در میان بگذارم، باید بگویم که شما مردان و زنان بزرگی هستید با رهبری یک بزرگ زن، به شما تبریک می‌گویم، این تبریک بی‌دلیل نیست، و باید بگویم که نمی‌توانستم تصور چیزی را که امروز دیدم، به‌رغم این‌که از قبل نیز دربارهٔ ایران شنیده و یا خوانده بودم، اما نمی‌توانستم تصور آنچه امروز دیدم را بکنم، هر چند از تلاش روزمرهٔ شما طی سالیان شنیده بودم، هر چند نسبت به رنج‌هایی که خلق شما متحمل شده، چیزهایی می‌دانستم و شنیده بودم، ولی این‌که از نزدیک، چشم در چشم شوم، چیز دیگریست و من به‌خاطر آن از شما تشکر می‌کنم.

من با افرادی امروز چشم در چشم شدم که هرگز به ظلم تسلیم نشدند و به آزادی عشق می‌ورزند، به‌خاطر همین است که من امروز واقعاً مفتخرم که این‌جا هستم و از شما متشکرم.

ببینید سه کلمه وجود دارد که فکر می‌کنم شما را به‌خوبی توصیف می‌کنند، و همانها ما را به‌هم پیوند می‌دهد، ارزش‌ها، اصول و آرمانهایی که ما را متحد می‌کنند و این سه کلمه عبارتند از آزادی، امید و حقیقت. چیزهایی که فکر می‌کنم شما به‌خوبی می‌توانید آنها را تجسم کنید، علت را توضیح می‌دهم.

این واقعیت‌ها، ماهیت رژیم فعلی را که وطن شما را تحت ظلم خود قرارداده، روشن می‌کند، و آن نفی همان سه کلمه‌یی است که به شما گفتم، چون ایران تحت حاکمیت آیت‌الله‌ها آزادی را نفی می‌کند، یک ملت و حقیقت را نفی می‌کند، این موضوعی است که غرب باید به آن توجه کند.

همان‌طور که سناتور «ترتزی» به‌خوبی گفت ایتالیا باید مسئولیت بپذیرد که وجدانهای غرب را نسبت به آنچه در ایران می‌گذرد بیدار کند، دیگر گفتن عبارات حاشیه‌یی کافیست، چون زمان آن گذشته است.

سؤال این است که آنچه در مورد رژیم ایران شگفت‌انگیز است این است که نفی آزادی و امید و حقیقت را تحت چه عنوانی انجام می‌دهد؟ تحت نام خدا انجام می‌دهد. به‌نظر من این یک توهین بزرگ است، این یک وحشیگری است و مهم نیست که هر کدام از ما به چه دین یا آئینی معتقد باشیم، مهم این است که کاری که اکنون رژیم تهران انجام می‌دهد، نمی‌تواند مورد قبول باشد و نباید به آن اجازه داد، چرا که یک رویکرد کاملاً اشتباه و خشن است که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

عقل و منطق نباید نافی ایمان باشد، چیزی که زیاد در غرب اتفاق می‌افتد و ایمان نیز هیچ‌وقت نمی‌تواند منطق و عقل و آزادی و حقوق را نفی کند، به همین دلیل است که ما باید با صدای بلند و به‌صورت قاطع از مردم ایران و هر کشوری در جهان که در آن از نام خدا سوء‌استفاده می‌شود و خشونت علیه مردم اعمال می‌شود، حمایت کنیم، این چیزیست که من امروز در فضای شگفت‌انگیز و زیبا و در عین‌حال غم‌انگیز موزهٔ شما دیدم، چون این‌جاست که می‌توانید ببینید رژیم آیت‌الله‌ها چه می‌کند و چه کارها در این سالیان کرده است.

می‌خواستم خاطرهٔ یک شخصیت تاریخی بزرگ که چند ماه پیش درگذشت یعنی پاپ بندیکت شانزدهم را یادآوری کنم که اغلب دربارهٔ او سو تفاهم می‌شود، زیرا فکر می‌کنم او عمیقاً به گفتگوی صریح بین ادیان، به‌ویژه ادیان توحیدی اعتقاد و اصرار داشت، این مسأله روی موضوعی که اشاره کرد، یعنی تعادل بین ایمان و عقل و منطق تمرکز می‌کند، چیزی که فکر می‌کنم مشکل واقعی رژیم‌های مذهبی مانند دولت ایران همین باشد یعنی دولتهایی که از کلام خدا برای توجیه ظلم و ستم خودشان سوء‌استفاده می‌کنند که فقط برای توجیه خشونت‌شان است و باید محکوم شود، این توهین به دین است.

برای رسیدن به پیروزی بنظرم من چیزهای خیلی بزرگی نیاز نیست به افراد آزاده‌یی نیاز است که حقیقت را ببینند و واکنش لازم را به آن داشته باشند، و متحد شوند و مرزهای دینی یا تمدنها را در نوردند و همه با هم متحد شوند.

مرز بین ملیتها باید فرو بریزند زیرا انسانیت و انسان‌ها هستند که ما را متحد می‌کنند، انسان‌هایی که می‌خواهند زندگی بدون آزار و اذیت را تجربه کنند، کسانی مثل رژیم کنونی ایران هستند که فکر می‌کنند تنها یک حقیقت و اصالت وجود دارد و بقیه باید کشته شوند و این قابل‌قبول نیست.

بنابراین فکر می‌کنم اگر همه ما این ارادهٔ قوی را در این دریای انسانهای آزاده که در برابر خودم می‌بینم ایجاد کنیم و به اشتراک بگذاریم و من این را در نگاهها شما می‌بینم و در نمودهای نحوه زندگی‌تان مشاهده می‌کنم، مطمئن هستم که ستمکاریهایی که از تهران شروع می‌شود خیلی زود و به‌نحو مفتضحی فروخواهند پاشید و ما موفق خواهیم شد.

تأکید می‌کنم که بیش از پیش در کنار شما خواهیم بود. بنابراین میهن‌پرستان عزیز ایرانی، به شما می‌گویم قوی و قوی و قوی‌تر گام بردارید، چرا که آزادی همیشه پیروز است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/234f66ba-d3e4-4e1d-9683-f3b069cd9b4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات