728 x 90

بازجویی از مسافران ایرانی که از کشورهای اروپایی وارد کشور می‌شوند

بازجویی یا اجبار به خوداظهاری مسافران در فرودگاه خمینی ملعون
بازجویی یا اجبار به خوداظهاری مسافران در فرودگاه خمینی ملعون

وب‌سایت رویداد۲۴ روز چهارشنبه ۱۵دی‌، از بازجویی یا اجبار به خوداظهاری شماری از مسافران شهروندان ایران که عمدتاً از اروپا وارد ایران می‌شوند، در فرودگاه خمینی ملعون در تهران خبر داد.
رویداد۲۴ در ادامه گزارش خود می‌نویسد، به اطلاعاتی از برخی مسافران ایرانی دست یافته که نشان می‌دهد برخی از آنها با افرادی که بیسیم داشته‌اند به اتاق‌هایی برده شده‌اند تا فرمی درباره اطلاعات خودشان پر کنند.
این اتفاق از چندماه پیش تاکنون در این فرودگاه رخ می‌دهد که روایت دو مسافر شهروند ایرانی ساکن هلند و آلمان نیز در این گزارش آمده است.
آنطور که یک مسافر ایرانی ساکن هلند می‌گوید، درست بعد از کنترل پاسپورت و مهر ورود، فردی که بیسیم هم در دست داشته او و همسرش را به اتاقی نزدیک کنترل گذرنامه هدایت کرده و از او خواسته فرمی را پر کند.
در این فرم، درباره اقامت هلند، اسم، آدرس، محل سکونت، تحصیلات، شغل، درآمد، تاریخ ورود و تاریخ خروج بعدی و هم‌چنین در مورد مقصد‌هایی که به آن سفر کرده سؤالاتی مطرح شده است.
این شهروند ایرانی در ادامه گفت: به جز خودش، نزدیک به ۱۰نفر دیگر از مسافران نیز در اتاق مشغول پر کردن فرم خوداظهاری بودند. یک ایرانی دوتابعیتی ساکن آلمان نیز خبر داده که ظاهراً این سؤالات فقط از افراد دوتابعیتی پرسیده می‌شد.
اما این وب سایت در گزارشش نوشته در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که تنها افراد دوتابعیتی یا پناهنده هدف این فرم‌های خوداظهاری نبوده‌اند و افرادی که تنها اقامت برخی کشور‌ها را داشتند هم مورد سؤال قرار گرفتند.
علت این رفتار با مسافران را از روابط عمومی فرودگاه موسوم به خمینی سؤال کرده و آنها در پاسخ گفته‌اند، این مسأله به فرودگاه ارتباط ندارد و مسئول آن نهادهای امنیتی هستند. گاهی پیش می‌آید که در یک پرواز یکی از مسافران پناهنده بوده یا مسأله امنیتی دارد. در این موارد نیرو‌های امنیتی برای این‌که آن مسافر شک نکند از همه مسافران پرواز بازجویی می‌کنند تا همان یک نفر را گیر بیندازند.

گزارش از بازجویی از ایرانیان ساکن غرب در بدو ورود به کشور در حالی منتشر می‌شود که استفاده از ظرفیت مالی همین ایرانیان یکی از شعار‌های اصلی رئیسی (جلاد) در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم بود.
از این پیش‌تر نیز حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه رئیسی جلاد نیز به ایرانیان خارج از کشور وعده داده بود بازگشت آنها با هماهنگی‌هایی که با مراجع امنیتی انجام شده، بدون مشکل خواهد بود.
اما این وعده‌ها در شرایطی داده می‌شود که شماری از ایرانیان دوتابعیتی در حال حاضر در زندانهای این رژیم هستند و رژیم ایران برای حل مشکلات خود با غرب عملاً از آنها به‌عنوان گروگان استفاده می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/962dec8e-9df8-4bf6-b853-ef9d57f3b672"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات