728 x 90

بازتابهای حمله هوایی آمریکا به شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق و سوریه

حمله هوایی آمریکا
حمله هوایی آمریکا

هواپیماهای جنگنده اف ۱۵ و اف ۱۶ آمریکا مواضع شبه نظامیان رژیم آخوندی در نزدیکی مرز عراق و سوریه بمباران کردند.

این حملات هوایی به عوامل رژیم پس از ۱۵ حملهٔ پهپادی مزدوران در ۳ماه گذشته رخ داد که آخرین آنها حمله پهپادی و موشکی به اربیل در روز شنبه بود.

درباره این حملات هوایی پنتاگون طی بیانیه‌یی اعلام کرد: ارتش آمریکا روز یکشنبه در واکنش به‌حملات پهپادی علیه پرسنل و تأسیسات آمریکا در عراق، مواضع شبه‌نظامیان وابسته به‌رژیم ایران در عراق و سوریه را هدف حملات هوایی قرار داد. در این حملات تأسیسات آماده‌سازی عملیاتی و تسلیحاتی در سوریه و عراق هدف قرار گرفتند.

در بیانیه پنتاگون آمده است: رئیس‌جمهور بایدن هم‌چنانکه در حملات یکشنبه‌شب نشان داده شد روشن کرده است به‌خاطر حفاظت از پرسنل آمریکا دست به‌عمل خواهد زد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت: ارتش آمریکا با هدایت جو بایدن، سه مرکز عملیاتی و ذخیره‌سازی سلاح - دو مورد در سوریه و یک مورد در عراق را هدف قرار داد. شبه‌نظامیان از این مراکز برای حملات پهپادی استفاده می‌کردند. وی افزود: این اقدامات آمریکا، لازم، مناسب و آگاهانه بود و پیام بازدارندگی داشت. (سایت پنتاگون: ۷تیر)

بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: حملات هوایی پیام مهمی به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران فرستاد.

وی افزود: با انجام این حملات آمریکا دست به اقدام ضروری و مناسب زد و یک پیام قوی و مهم فرستاد. (خبرگزاری رویترز۷تیر)

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه ۷تیر در بیانیه‌یی اعلام کرد: حملات هوایی دفاعی که توسط وزارت دفاع به مراکز عملیاتی و ذخیره‌سازی سلاح در منطقه مرزی عراق و سوریه انجام شده، یک پاسخ هدفمند و متناسب با تهدیدی جدی و خاص است. شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران از این امکانات استفاده می‌کنند، و شرکتهای آمریکایی و هم‌چنین متحدان ما را تهدید می‌کنند. (سایت نانسی پلوسی در کنگره آمریکا۶ تیر)

سی.بی.اس درباره حملات هوایی به عوامل رژیم آخوندی در عراق و سوریه گزارش داد: یک مقام آمریکایی گفت اهدافی که مورد تهاجم هواپیماهای آمریکایی قرار گرفتند شامل سایتهایی بودند که پهپادهای از آنجا به پرواز درآمده و از آنجا کنترل می‌شدند. این مقام گفت حداقل پنج حمله توسط پهپادهای شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران علیه پایگاههایی که نیروهای نظامی یا پیمانکارها یا دیگر پرسنل آمریکایی در آنها قرار داشتند انجام شده است. عملیات هوایی توسط هواپیماهای اف ۱۵ و اف ۱۶ نیروی هوایی آمریکا انجام شده است. (سی.بی.اس: ۷تیر)

سی.ان.ان گزارش داد: جو بایدن، دستور حملات هوایی و بمباران تأسیسات گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران در منطقه مرزی عراق با سوریه را به نیروهای ارتش صادر کرد. این اهداف از این نظر انتخاب شدند که توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران برای حملات پهپادی علیه تأسیسات و پرسنل آمریکایی در عراق مورد سوء‌استفاده می‌گرفت. (سی.ان.ان: ۷تیر)

دیده بان حقوق‌بشر سوریه در لندن گزارش داد: ۷شبه‌نظامی در حملات بامداد دوشنبه آمریکا در مرز سوریه و عراق شدند و حداقل ۶شبه‌نظامی دیگر زخمی شده‌اند. رامی عبدالرحمن، رئیس دیدبان حقوق‌بشر سوریه مس به خبرگزاری فرانسه گفت: "یک انبار تسلیحاتی و یک مرکز نظامی در نزدیکی آلبو کمال." هدف قرار گرفتند (فرانس۲۴: ۷ تیر)

نیویورک تایمز با عنوان «آمریکا دست به حملات هوایی در عراق و سوریه زد» نوشت:

از ماه آوریل (فروردین‌ماه) تاکنون دست کم ۵بار شبه‌نظامیان از پهپادهای انفجاریِ بدون سرنشین، در حملات به پایگاههایی در عراق، از جمله پایگاه مورد استفاده واحدهای عملیات ویژه آمریکا استفاده کرده‌اند.

رژیم ایران که با تحریم‌های شدید اقتصادی تضعیف شده، از نیروهای نیابتی خود در عراق برای افزایش فشار به آمریکا و سایر قدرتهای بزرگ، برای کاهش تحریم‌ها استفاده می‌کند. مقام‌های عراقی و آمریکایی می‌گویند رژیم ایران حملات پهپادی را برای به حداقل رساندن تلفات خود، به امید اجتناب از اقدام تلافی‌جویانه آمریکا ابداع کرده است. (نیویورک تایمز۶ تیر)

تایمز مالی نوشت حملات آمریکا به‌دنبال انتخاب رئیسی انجام می‌گیرد

به گزارش این روزنامه چاپ انگلستان، حملات آمریکا علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در نزدیکی مرز سوریه و عراق به‌دنبال انتخاب رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور رژیم ایران انجام می‌گیرد که کنترل تمامی شاخه‌های حکومت ایران را در اختیار تندروها قرار می‌دهد. (فایننشال تایمز۶ تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20b3c4e7-a85d-4e54-aa9d-766fd3a5a452"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات