728 x 90

بازتاب کشته‌شدن محسن فخری‌زاده در مهمترین رسانه‌های بین اللملی و واکنش‌های سران نظام آخوندی

محسن‌فخری‌زاده عضو ارشد سپاه پاسداران
محسن‌فخری‌زاده عضو ارشد سپاه پاسداران

نیویورک تایمز به‌نقل از یک متخصص امور ایران نوشت: سلیمانی و فخری‌زاده آرشیتکت‌های دو ستون سیاست امنیتی رژیم ایران بودند: برنامه‌های نیروهای نیابتی و اتمی. هر دو به ایجاد زیرساختها و توسعه این برنامه‌ها کمک کردند.

رسانه‌های بین‌المللی کشته شدن محسن فخری‌زاده را ضربه‌یی سخت به تلاشهای رژیم برای ساخت بمب اتمی ارزیابی کردند

فاکس نیوز ۷آذر۹۹ گزارش کرد: «روز جمعه محسن فخری‌زاده اصلی‌ترین نفر اتمی رژیم ایران در حمله‌یی در شرق تهران کشته شد

او یک دانشمند معمولی نبود. رئیس برنامه اتمی رژیم ایران و معروف به پدر بمب اتمی این رژیم بود. این یک شکست عظیم برای برنامه اتمی ایران بود. فخری‌زاده درست در حومه تهران کشته شد بعد از آن‌که افراد مسلح به او حمله کردند . این یکی از آخرین مجموعه حملاتی است که به قلب برنامه اتمی رژیم ایران ضربه زده است. نگرانیهای جدیدی در مورد میزان اورانیوم غنی شده که ایران تولید می‌کند وجود داشت».

نیویورک تایمز۷آذر۹۹ نوشت: «روز جمعه محسن فخری‌زاده در حالی‌که با خودرو در تردد بود در یک کمین هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. اطلاعات آمریکا و اسراییل مدتهاست می‌گویند فخری‌زاده پشت برنامه‌های مخفی طراحی کلاهک اتمی است. او موتور محرکه برنامه اتمی تسلیحاتی رژیم ایران برای ۲ دهه تلقی می‌شد. . .

اوج‌گیری تنشها قبل از روی کار آمدن یک دولت جدید در آمریکا می‌تواند روابط با تهران را به اندازه‌ای مسموم کند که مذاکره برای ابقای توافق یا سخت‌تر کردن مواد آن غیرممکن شود

یک متخصص امور ایران در صندوق مارشال آلمان آمریکا گفت، “سلیمانی و فخری‌زاده آرشیتکت‌های دو ستون سیاست امنیتی رژیم ایران بودند: برنامه‌های نیروهای نیابتی و اتمی. هر دو به ایجاد زیرساختها و توسعه این برنامه‌ها کمک کردند».

وال استریت ژورنال نیز روز ۷آذر۹۹ نوشت: «روز جمعه فخری‌زاده که پدر برنامه اتمی رژیم ایران بود در یک حمله هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد».

واشنگتن پست روز ۸آذر۹۹ نوشت: «محسن فخری‌زاده که موتور محرک تلاشهای رژیم تهران برای ساخت بمب اتمی در تقریباً دو دهه پیش بود، روز جمعه در خارج تهران در یک کمین هدفدار کشته شد».

روز جمعه پنتاگون اعلام کرد که به ناو هواپیمابر نیمیتز و دیگر کشتیهای رزمی همراه آن دستور داده است که در دوران کاهش نیروها در عراق و افغانستان به منطقه خلیج‌فارس بازگشته و در حالت تهاجمی قرار بگیرند.

سی. ان. ان گزارش کرد که این دستور بلافاصله پس از دریافت کشته شدن دانشمند اتمی رژیم ایران صادر شد.

یک روز پس ازکشته شدن پاسدار سرتیپ محسن فخری‌زاده نفر شماره یک اتمی و بمب‌سازی رژیم که بالاترین نفر کشته شده رژیم پس از قاسم سلیمانی است، خامنه‌ای روز شنبه در پیامی وی را «دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌یی و دفاعی» و «عنصر علمی کم نظیر» توصیف کرد.

خلیفه ارتجاع افزود: «دو موضوع مهم را همه ی دست‌اندرکاران باید به جدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی (او) در همه‌ٔ بخشهایی که وی بدانها اشتغال داشت».

رئیس‌جمهور ارتجاع در سخنان خود در جلسه ستاد کرونا در روز شنبه درباره واکنش رژیم گفت: به موقع مناسب مسئولان مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد» ولی با ترس و لرز اضافه کرد مسئولان رژیم «هوشمندتر و حکیم‌تر از آنند که در دام توطئه صهیونیستها بیفتند آنها در فکر ایجاد یک آشوب و بلوا هستند بدانند ما دست آنها را از پیش خواندیم و آنها موفق نخواهند شد به اهداف خبیثانه خودشون دست پیدا کنند».

از سوی دیگر یک دوجین مقامات و مهره‌های رژیم به‌خاطر افشای پروژه‌های ضدایرانی هسته‌یی رژیم ولایت فقیه، در اثر ضربه دریافتی به عقده گشایی علیه مجاهدین پرداخته و سر خود را به سنگ می‌کوبند.

سرلشکر بسیجی موسوی سرکرده ارتش تحت‌امر ولایت فقیه اعلام کرد دست آمریکا و اسراییل و مجاهدین به‌وضوح در این کار دیده می‌شود

و «حق انتقام از دشمنان در هر عرصه دیگری برای جمهوری اسلامی محفوظ است».

سرتیپ بسیجی حاتمی وزیر دفاع رژیم نیز در تلویزیون حکومتی گفت: اسراییل و آمریکا و علی الخصوص مجاهدین همواره از ابزار ترور علیه رژیم استفاده کرده‌اند.

رضازاده عضو هیأت‌رئیسه کمسیون امنیت مجلس ارتجاع گفت: این اقدام توسط عوامل مجاهدین و ضد انقلاب که در حمایت آمریکا و اسراییل هستند انجام شده است. آنان قصد ایجاد رعب و وحشت دارند.

شهریار حیدری یک عضو دیگر این کمیسیون نیز اظهار داشت: ترور دانشمندان هسته‌یی با همکاری مجاهدین صورت می‌گیرد.

جمعی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع نیر تهدید کردند که: منافقین و دشمنان کوردل چشم به راه انتقام سخت باشند.

خبرگزاری سپاه پاسداران نوشت: «ترور دانشمندان هسته‌یی هر چند با عاملیت موساد اتفاق افتاده است. . . اما تقریباً یک ماه قبل بود که مجاهدین ساکن آلبانی در یک کنفرانس خبری مدعی شدند یک سایت هسته‌یی جدید در سرخه حصار کشف کرده‌اند. مجاهدین این سایت تازه کشف شده را محلی برای انجام پروژه‌های مخفیانه ایران در زمینه هسته‌یی نامیدند و از محسن فخری‌زاده به‌عنوان کلیدی‌ترین فرد این تأسیسات نامبرده و تلاش کردند توضیحاتی درباره شخصیت پنهان این دانشمند ارائه کنند.

سایت حکومتی عصر ایران در این باره نوشت: در سال۲۰۰۴، گروهک تروریستی مجاهدین در جریان یک نشست خبری ضمن انتشار برخی ادعاها در مورد فعالیت‌های هسته‌یی ایران، از محسن فخری‌زاده به‌عنوان یکی از مقام‌های ارشد وزارت دفاع و برنامه هسته‌یی ایران یاد کرد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی رژیم ایرنا ۸آذر درباره واکنش رژیم در پاسخ به این عملیات نوشت: حفظ خویشتنداری و آرامش، تصمیم‌گیری بر اساس منافع ملی و آگاهی کامل از پشت صحنه و انگیزه چنین اقدام ضدانسانی در حال حاضر ضروری‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد. شاید به همین دلیل است که «حسام الدین آشنا» در پیام توئیتری پنج اصل راهبردی برای آینده نبرد را این‌گونه معرفی کرده است: «۱. تمرکز بیش‌از‌پیش بر شبکه‌های پیچیده نفاق و نفوذ، ۲. فرماندهی یکپارچه اطلاعاتی و امنیتی، ۳. هم افزایی توانایی‌ها به جای رقابتهای کم حاصل، ۴. بازسازی توان نفوذگری علیه دشمن صهیونیستی، ۵. به روز رسانی شیوه‌ها و فناوریهای مواجهه با نسل جدید منافقین».

اعتماد آنلاین (رژیم) نیز با درج عکسی از کنفرانس افشاگرانه مقاومت ایران در اکتبر گذشته تحت عنوان «ردپای منافقین در ترور محسن فخری‌زاده» نوشت: ارائه یک ماه پیش یکی از سران مجاهدین که در آن از فخری‌زاده نام برده شده است را می‌بینید.

در همین حال کشته شدن بالاترین مهره در ساخت بمب اتمی به اختلافات درونی رژیم دامن زد.

آخوند پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارتجاع در توئیتر خود ۸آذر اعلام کرد مجلس دولت را ملزم به کاهش سطح بازرسی تأسیسات اتمی می‌کنیم.

وی گفت: روز یکشنبه بیانیه‌یی در ارتباط با کشته شدن فخری‌زاده، در مجلس قرائت می‌شود که در آن دولت را الزام به انتقام سریع از سران تروریستی آمریکا و اسراییل و به صفر رساندن سطح بازرسی جاسوسان آژانس از تأسیسات هسته‌یی و نظامی خواهد کرد.

پاسدار محسن رضایی روز ۸آذر در نامه‌یی خطاب به آخوند روحانی ترور فخری‌زاده را ناشی از ضعف سازمانهای اطلاعاتی رژیم دانست.

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران ۸آذر نوشت: «این ترور نتیجه حفره اطلاعاتی و امنیتی در رژیم است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10d1fcf2-d0dc-4cb4-9172-431540dad935"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات