728 x 90

باز هم به‌جیب سپاه

بودجه‌ٔ سال۱۴۰۱ موجی از گرانی را به‌سوی مردم ایران روانه می‌کند که می‌توان آن‌را سونامی فقر نامید. اما برنامه حکومت آخوندی پرداخت به جای دیگری است!

سایت حکومتی بولتن نیوز نوشت: «هدیه ۴۰هزار میلیارد تومانی از منابع عمومی به پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها»

این مبلغ را اگر میان مردم ایران تقسیم کنید به هر نفر ۵۰۰هزار تومان می‌رسد! یعنی بیش از پولی است که رژیم در سال به‌عنوان یارانه به تمام مردم ایران می‌دهد! یعنی پول هست اما نه برای مردم!

یک مثال: تولید ناخالص داخلی ایران در سال۱۳۹۱ حدود ۴۵۰میلیارد دلار بوده! با در نظر گرفتن جمعیت ۷۵میلیون نفری ایران در آن سال، سرانه‌ٔ ۶هزار دلاری وجود داشته! در همان سال حقوق یک کارگر با خانواده‌ٔ ۴نفره ۱۲۱دلار بود؛ یعنی یک‌دویستم سرانه‌ٔ هر نفر!

واقعیت این است که مهم نیست چه پولی به دست حکومت برسد؛ زیرا آن‌را برای مردم ایران هزینه نخواهد کرد. سال۱۴۰۱ با موج سهمگین گرانی در پیش است. رسانه‌های حکومتی با عناوینی مانند:

تهیه نان با پول و پارتی

نابرابری اجتماعی

چالش مالی تازه‌یی در حال ظهور است

پرواز اجاره‌ٔ مسکن در تهران

و عناوینی دیگر به این واقعیت اعتراف می‌کنند.

در زمانی که مردم ایران در چنین شرایطی زندگی می‌کنند و به‌قول رسانه‌های حکومتی تلاش می‌کنند زنده بمانند، چرا آخوند رئیسی هدیه‌ٔ ۴۰هزار میلیارد تومانی به پتروشیمی و فولاد وابسته به سپاه می‌دهد؟ چه راه‌حلی برای نجات مردم از این وضعیت وجود دارد؟ ۴دهه‌ٔ گذشته ثابت کرده، راه‌حل نجات مردم ایران از چنین شرایطی با موجودیت رژیم آخوندی در تضاد و تعارض است.

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4226394b-c774-43a1-afba-5394614953b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات