728 x 90

بارشی که در نظام ویرانگر سیلاب شد

شاید ایران تنها کشوری باشد که به‌رغم امکانات سرشار، ذخایر عظیم و زمین حاصلخیز، با یک بارندگی، بسیاری از راه‌هایش مسدود و صدها منطقه و روستایش نابود می‌شوند.

به اعتراف کارگزاران سازمان راهداری و حمل و نقل، باران و سیلی که از ابتدای فروردین امسال جاری شد تاکنون ۱۰هزار میلیارد ریال به راههای کشور خسارت‌زده و بیشترین آسیب به راههای استانهای سیستان و بلوچستان، هزمزگان، کرمان، لرستان، تهران و خراسان وارد شده است.

یک هموطن: «میدون امام حسین ابتدای بلوار جمهوری. از اون وقت که جمهوری افتتاح شده اینجا همینطوره. کی قرار درست بشه؟ کل معابر را آب گرفته. نگاه کن آب داره میاد تو خونه‌های مردم دوباره هیچکس هم جوابگو نیست».

خسارات گسترده سیل به مردم در ایام نوروز و ویرانی راهها و خانه‌ها به‌علت نابودی زیرساختها در نظام ولایت فقیه، مشکلات مردم را در بحبوحه فاجعه کرونا مضاعف کرده است. به‌نحوی که پس از بارندگی، سیل از وسط روستای رزداب از توابع شهرستان خواف عبور کرد و ۲کشته، یک مفقود و ۲مصدوم بر جای گذاشت.

در همین روز جاری شدن سیل در قم، تاکستان، بوئین زهرا، کرمان، سبزوار، خواف و رشتخوار و برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان خسارات فراوانی به مناطق مسکونی و خانه‌های مردم و راههای شهری و روستایی وارد ساخته است.

بی‌تردید علت اصلی را نه در تغییرات جوی یا شرایط اقلیمی، بلکه بایستی در نظام غارتگر و ولایت ویرانگری جستجو کرد که محیط‌زیست را نیز مانند سایر زیرساختهای کشور نابود کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d07047ea-7898-49f7-b648-09b8ce09c250"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات