728 x 90

بارش باران و جاری شدن سیل در استانهای آذربایجان غربی، زنجان، قم، کردستان، لرستان، خراسان رضوی و مازندران

بارش باران و جاری شدن سیل در ۷ استان
بارش باران و جاری شدن سیل در ۷ استان

طی ۴۸ساعت گذشته هفت استان کشور یعنی آذربایجان غربی، زنجان، قم، کردستان، لرستان، خراسان رضوی و مازندران تحت تأثیر حوادث ناشی از بارش‌ها که شامل سیلاب و آبگرفتگی بود قرار گرفتند.

 

وضعیت بازار زرگرهای اصفهان پس از بارش های امروز

 

همچنین مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی رژیم اعلام کرد که سیل مهاباد به ۵۰۰ هکتار از اراضی خسارت زد. سیل خسارت جانی به‌دنبال نداشت و خسارت‌های مالی وارده نیز شامل ۳۵ دستگاه خودرو، حدود ۷۵ واحد مسکونی در حد آبگرفتگی و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی و ‌باغی و همچنین نزدیک ۵ میلیارد تومان به زیرساخت‌های شهری است.

به گفته امیر عباس جعفری ساخت و ساز در بستر مسیل‌ها از دلایل مهم بروز سیل در مهاباد بود که با برنامه ریزی های لازم از جمله احداث سیل بندها در بالادست می توان جلوی تکرار آن را گرفت.

براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد در طی مدت نیم ساعت بیش از ۲۰ میلی متر بارش در مناطقی که دچار سیلاب شده به ثبت رسیده است؛ بارش باران تا روز جمعه تداوم خواهد داشت.

 

 

وضعیت معابر و خیابان‌های هشتگرد پس از بارندگی امروز

پس از یک بارندگی کوتاه، معابر و خیابان‌های سطح هشتگرد دچار آبگرفتگی شده‌اند.

در جریان این آبگرفتگی، سطح آب به پیاده‌روها رسیده و وارد حیاط برخی از ساختمان‌ها شده است.

روز گذشته نیز، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در خیابان‌های شهر مهاباد، چندین دستگاه خودرو آسیب جدی دیدند و چهار راه مواصلاتی این شهرستان مسدود شدند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6153d2f7-2ee6-4bd3-a536-ac4b44791b13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات