728 x 90

باتلاق برجام و طناب پوسیده مذاکرات

سال ۱۳۹۴ توافق برجام میان حکومت آخوندی و طرف‌های غربی منعقد شد؛ اما آخوندها از اول بنا را بر تقلب و دروغ گذاشته بودن. صالحی رئیس انرژی اتمی رژیم در رابطه با فریبکاری در توافق برجام گفته بود: «آن زمان من لوله‌های مشابه را برای مخزن سوخت رآکتور اراک خریداری کردم و فقط یک نفر در کشور اطلاع داشت و آن بالاترین مقام ارشد نظام بود؛ ولی آن زمان این مطلب را اعلام نکردیم»

اما این فریب‌کاریها دیری نپایید و افشاگریهای مقاومت ایران دست رژیم آخوندی را رو کرد و جهان متوجه شد که حکومت آخوندی در حال استمرار غنی‌سازی اورانیوم، خارج از توافق برجام است. در بهار ۱۳۹۷ آمریکا از برجام خارج شد. روحانی گفت: علت خروج آمریکا از برجام قیام دیماه ۱۳۹۶ بوده است.

الآن نزدیک به سه سال و نیم از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و اتفاقات زیادی در جهان رخ‌داده؛ اما سرنوشت برجام هر روز پیچیده‌تر و امکان بازگشت به برجام به ناامیدی تبدیل می‌شود. سایت حکومتی جماران در ناامیدی برای زنده نگه‌داشتن برجام نوشته است:

«با توجه به صحبت‌هایی که مقامات ایران می‌کنند، از جمله صحبت از لغو همه تحریم‌ها و ضمانت برای عدم خروج مجدد آمریکا از برجام و برخی موارد دیگر، روشن نیست که اکنون راهبرد، تغییر کرده است یا خیر. اگر راهبرد جدیدی مبنی بر لغو همه تحریم‌ها مدنظر باشد، این یعنی فراتر از برجام ۹۴. در این صورت مسائل و مذاکرات بسیار پیچیده‌تر خواهد بود و آن برجام ۱۵۹صفحه‌یی که ما می‌شناسیم، باید تغییرات زیادی بکند و در این صورت مذاکره درباره موضوعات دیگر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود»

این وضعیت را می‌توان با عبارت «فرو رفتن در باتلاق برجام» تشریح کرد!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/402deb8f-69ad-4922-8951-efef07867360"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات