728 x 90

باب منندز: مذاکرات با ایران در وین باید متوقف شود

باب منندز  رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا
باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا

باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، درباره اتخاذ راهبردی جدید آمریکا در قبال رژیم ایران شامگاه سه شنبه ۱۰ خرداد  گفت: «امیدوار بودن» یک استراتژی امنیت ملی نیست. سناتور منندز بار دیگر خواستار آن شد که دولت آمریکا راهبرد جدیدی را در قبال ایران در پیش بگیرد.

سناتور دموکرات در حضور حدود ۱۵۰ نفر در نیوجرسی تاکید کرد مذاکرات با رژیم ایران در وین باید متوقف و تمام شود.

منندز با انتقاد از تلاش‌های دیپلماتیک دولت جو بایدن، برای بازگشت به برجام، در سخنرانی سه‌شنبه شب خود دو بار گفت: «امیدوار [بودن]، یک استراتژی امنیت ملی نیست.» منندز همچنین گفت آمریکا به یک برنامه‌ای نیاز دارد که «رو به جلو» باشد.

سناتور منندز هفته گذشته در سنا طی جلسه‌ای درباره رژیم ایران، میزبان رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران بود از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، خواست که بار دیگر تحریم‌ها را یک باره برگرداند و یا در تلاش‌های چندجانبه برای تحریم ایران مشارکت کند. او همچنین از کاخ سفید خواست تا علیه خرید نفت ایران توسط چین که روزانه به «۶۵۰ هزار بشکه» می‌رسد، اقدام کند. سناتور منندز در بخش دیگری از سخنانش «بازدارندگی نظامی» را نیز یک استراتژی مهم عنوان کرد و گفت: «آمریکا باید نشان دهد که اراده و همچنین توانایی نظامی را داریم تا از مردم و منافع خود دفاع کنیم.»

منندز در دفاع از رویکرد خود در قبال ایران، به اظهارات فرانک مک‌کنزی، فرمانده سابق سنتکام، اشاره کرد که گفته بود ایران به شرایطی از نظر موشکی رسیده است که وضعیتی که رهگیری همه موشک‌هایی که ایران می‌تواند پرتاب کند برای آمریکا و متحدانش غیرممکن است.

وی با اشاره به ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران و بازداشت شهروندان آمریکایی و اروپایی به بهانه‌های دروغین، ایران کنونی را «تهدیدی بسیار خطرناک‌تر» از ایران زمان اجرای برجام و دارای «تمایل بسیار کمتری برای مذاکره» دانست.

منندز همچنین از تصمیم دولت ترامپ برای خروج از توافق سال ۲۰۱۵ برجام انتقاد کرد، توافقی که به گفته او «بدون برنامه، بدون استراتژی، و بدون متحدان» صورت گرفت و در نهایت به موقعیت فعلی رژیم ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای منجر شد. وی با این حال گفت که نگران آن است که توافق جدید احتمالی از برجام اولیه نیز ضعیف‌تر باشد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76bb51ae-d48b-4bf8-953e-7ce86e9a8d1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات