728 x 90

با «فرسایشی‌شدن پاندمی» آیا دولتها به مردم کمکی کرده‌اند؟

کرونا در جهان
کرونا در جهان

روزنامه حکومتی شرق ۹شهریور پیرامون جولان مرگبار کرونا که روزانه دهها نفر به‌دلیل بی‌عملی عامدانه سران نظام، جان خود را در گوشه و کنار از دست می‌دهند، توصیه‌های رعایت «پروتکل‌های اصلی مراقبتی و خودمراقبتی» به مردم را، توجیه‌یی برای بی‌عملی سران حکومتی توصیف کرد.

شرق نوشت: درست است که مردم باید پروتکل‌های اصلی مراقبتی و خودمراقبتی را رعایت کنند. اما آیا نباید در کنار توصیه به ماسک‌زدن و رعایت فاصله اجتماعی کار دیگری هم کرد؟ به‌هر‌حال در نظر بگیرید که ۲۰ماه است تنها به مردم توصیه می‌شود ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. در این میان آیا دولتها نباید کار دیگری غیر از این توصیه‌‎ها بکنند؟ با توجه به طولانی‌شدن ماجرای پاندمی مردم تا جایی که بتوانند از خودشان مراقبت می‌کنند اما دولتها آیا به مردم کمکی کرده‌اند؟. .
شرق افزود: دولتها در این مدت از شهروندانی که مشاغل خود را از دست داده‌اند، چه حمایتی کردند؟ چه میزان تلاش کردند تا در لایه‌های بعد از شهروندان‌شان حمایت‌های فرهنگی، اجتماعی و مددکاری انجام بدهند تا سختی ۲۰ماه در خانه ماندن، فشار اقتصادی، بیماری و احتمالاً از دست‌دادن عزیزان‌شان را قابل تحمل‌تر کنند... .
روزنامه حکومتی با اشاره به یکه‌تازی افسارگسیخته سویه‌های مختلف کرونا و طفره رفتن عامدانه سران حکومتی در انجام واکسیناسیون نوشت: حتی در مسأله‌ای مثل تزریق واکسن هم ما نسبت به نزدیک به صد کشوری که شروع به انجام واکسیناسیون کرده‌اند، جایگاه مناسبی نداریم...
... در همین ماه‌ها دیدیم طولانی‌شدن بیماری و عنان پاره‌کردن آن در برخی استانها چه فجایعی آفرید. سیستان و بلوچستان چه روزهای سختی را پشت‌سر گذاشت و مردم چه سختی‌هایی دیدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d3d3891-0fe1-4a33-9bb1-70304a93fd68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات