728 x 90

با افزایش ناگهانی فعالیت‌های کانون‌های شورشی رژیم ایران در آماده‌باش به سر می‌برد - ساشا شیهان

کانونهای شورشی
کانونهای شورشی

تاون‌هال – مقالهٔ پروفسور ایوان ساشا شیهان

با گسترش کانون‌های‌شورشی رژیم ایران اعلام خطر می‌کند

فعالیت آنها نشانه‌هایی از ریشه‌گرفتن یک فرهنگ جدید و پیچیده از مبارزه با هدف سرنگونی حکومت دینی است

ناکامی در مقابلهٔ مؤثر با سازمان مجاهدین در داخل کشور می‌تواند دلیل آن باشد که آخوندها در تلاشی ناامیدانه خواستند تا از گردهمایی جهانی در پاریس جلوگیری کنند. اما این گردهمایی با شرکت ۵۰۰مقام برجستهٔ بین‌المللی از پنج قاره ادامه یافت

رژیم در اوایل این ماه ایتالیا را پس از استقبال شماری از نمایندگان پارلمان این کشور از مریم رجوی تهدید کرد

یکی از اعضای هیأت‌رئیسهٔ مجلس رژیم هشدار داد: پارلمان ایتالیا با عواقب جدی و شدیدی روبه‌رو خواهد شد

 

تاون‌هال – مقالهٔ پروفسور ایوان ساشا شیهان، از مدیران دانشگاه بالتیمور آمریکا

پروفسور ایوان ساشا شیهان از مدیران دانشگاه بالتیمور آمریکا طی مقاله‌یی در تاون‌هال تحت عنوان «با گسترش کانون‌های‌شورشی، رژیم ایران در اعلام خطر می‌کند»، نوشت:

در تاریخ ۲ژوئیه، ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (IRNA) به‌نقل از یک گزارش مفصل وزارت اطلاعات که شامل فعالیت‌های کانون‌های‌شورشی در شمال و استانهای جنوبی را منتشر کرد.

در گزارش وزارت اطلاعات آمده است: اعضای این کانون‌ها به‌طور قابل توجهی در طول شورشهای پاییز ۲۰۲۲ سابقه خرابکاری داشتند

کانون‌های‌شورشی سازمان مجاهدین خلق ایران به‌عنوان یک نیروی قدرتمند برای تغییر در ایران ظاهر شده‌اند و از ظرفیت‌های سازمانی خودشان برای هدایت قیامهای سراسر کشور استفاده کرده‌اند که باعث تضعیف حکومت مذهبی با هدف قرار دادن مراکز سرکوبگر این رژیم و الهام‌بخشیدن به‌اقدامات جسورانه شورش شده است.

گزارش وزارت اطلاعات حتی حضور کانون‌های‌شورشی را در هر یک از چهار گوشهٴ کشور تأیید کرد. دسترسی عملیاتی قابل توجه آنها و گسترش حمایت اجتماعی و قابلیت‌های لجستیکی و فعالیت کانوهای شورشی... نشانه‌هایی از این است که یک فرهنگ جدید و پیچیده از مبارزه با هدف سرنگونی حکومت دینی در حال ریشه‌گرفتن است. ادعاهای اخیر رژیم ایران مبنی بر تلاش برای از بین‌بردن شبکه‌های تأمین مالی بزرگ سازمان مجاهدین خلق ایران، گواهی دیگری بر حمایت از این سازمان در داخل کشور و توجه غیرمعمول به‌وسیله مقامات رژیم است.

پروفسور ساشا شیهان در ادامهٔ مقالهٔ خود در تاون‌هال، اضافه می‌کند: ناکامی در مقابلهٔ مؤثر با سازمان (مجاهدین) در داخل کشور می‌تواند دلیل آن باشد که آخوندها به‌تازگی وحشت خودشان از سازمان مجاهدین در صحنهٴ جهانی برملا کردند. در تلاشی ناامیدانه برای خنثی‌کردن اپوزیسیون، مقامات (رژیم) ایران از دولت فرانسه خواستند تا در تاریخ اول ژوئیه از گردهمایی جهانی در پاریس جلوگیری کند. اما درخواست‌های آنها بیهوده بود. این گردهمایی با شرکت ۵۰۰مقام برجستهٔ بین‌المللی، از جمله مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور قبلی ایالات‌متحده و یک فهرست چشمگیر از مقامات از پنج قاره ادامه یافت. کسانی که در گردهمایی حضور داشتند از پیامهای ۱۰۰۰۰ (پراتیک) کانون‌های‌شورشی (اطلاع یافتند).

امروز، سازمان مجاهدین خلق ایران از تأیید ۳۶۰۰ (پارلمانتر) در سراسر جهان برخوردار است که از دیدگاه این جنبش برای ایران دموکراتیک آینده و حمایت مشتاقانه مردم ایران در داخل کشور، پشتیبانی می‌کنند. با کمال تعجب، این رژیم در اوایل این ماه ایتالیا را پس از استقبال شماری از نمایندگان پارلمان این کشور از مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، تهدید کرد. یکی از اعضای هیأت‌رئیسهٔ مجلس رژیم متعاقباً هشدار داد: پارلمان ایتالیا با عواقب جدی و شدیدی روبه‌رو خواهد شد.

با این وجود، سخنرانی قوی و قاطع (مریم) رجوی در کمیتهٔ امور خارجه و جلسات او با تعدادی از نمایندگان پارلمان، حمایتهایی را از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی او برانگیخت کرد که یک طرح معتبر را برای یک جمهوری آزاد، مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک در ایران ارائه می‌دهد. تأیید قدرتمند اکثریت در مجالس قانونگذاری ایتالیا، آسیب‌پذیری رژیم را نسبت به‌آلترناتیو اصلی آن نشان داد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8adbb6f9-6014-4dab-a3c8-2ebc69dc9220"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات