728 x 90

با اعدام جنایتکارانه ۱۲زندانی در یک هفته، در ماه دسامبر دست‌کم ۷۸زندانی اعدام شدند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

با اعدام جنایتکارانه ۱۲زندانی در یک هفته، در ماه دسامبر دست کم ۷۸زندانی اعدام شدند

یکی از اعدام شدگان در شمار مجروحان حمله پاسداران به زندان کرج بود

فراخوان به اقدام فوری برای بازدید هیأت بین‌المللی از زندانها و وادار کردن رژیم به توقف اعدام

 

خامنه‌ای در وحشت از گسترش قیام و سرنگونی محتوم رژیمش، یک لحظه از اعدام و جنایت دست برنمی‌دارد. دژخیمان صبح ۷دی یک زندانی به‌نام ابراهیم اجلی را که در جریان شورش زندانیان در زندان مرکزی کرج با شلیک مستقیم مأموران مجروح شده بود، همراه با داود یوسفی که او نیز پس از حمله به زندان در سلول انفرادی به‌سر می‌برد، در همین زندان حلق‌آویز کردند. روز ۲۶آذر هنگامی‌که زندانیان در زندان مرکزی کرج در اعتراض به انتقال ۴ زندانی برای اعدام دست به اعتراض زدند، نیروهای سرکوبگر به روی زندانیان آتش گشوده و شماری از زندانیان را کشته و مجروح نمودند.

در همین روز ۲زندانی به‌نام‌های حمید نجاتی و محسن نجاتی در زندان گوهردشت، یک زندانی به‌نام داود رحمت علی تبعه افغانستان، در زندان عادل‌آباد شیراز و یک زندانی دیگر به‌نام حسین طاعتی در زندان همدان به‌دار آویخته شدند. روز ۵دی یک زندانی به‌نام حامد ابراهیمی در زندان مرکزی اصفهان و یک زندانی به‌نام الیاس رئیسی در زندان زاهدان به‌دار آویخته شدند. شنبه ۲دی یک زندانی به‌نام نظام‌الدین برهان‌زهی در زندان ایرانشهر و پنجشنبه اول دیماه سه زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز حلق‌آویز شدند.

به این ترتیب شمار اعدامها در ماه دسامبر سال۲۰۲۲ دست‌کم به ۷۸زندانی بالغ می‌شود.

مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت اقدام فوری ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای وادار کردن رژیم آخوندها به توقف اعدام و کشتار و بازدید هیأت بین‌المللی از زندانهای این رژیم و دیدار با زندانیان تأکید می‌کند. رژیمی که بالاترین شمار اعدامها را با فاصله زیاد از دیگر کشورها داراست باید از جامعه جهانی طرد شود و سردمدارانش به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ دی ۱۴۰۱ (اول ژانویه ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56fb8988-a2b0-476c-800e-748b5c55dc8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات