728 x 90

اینهم عدالت از نوع ولایت فقیهی!

قرارمان این نبود!
قرارمان این نبود!

روزنامه حکومتی جمهوری روز سه‌شنبه ۱۹بهمن در سرمقاله‌ای با عنوان (قرارمان این نبود!) به بیان عدالت در نظام ولایت پرداخته و گوشه کوچکی از بی‌عدالتی جاری در این نظام سراپا فساد و تبعیض را پس از ۴۳سال حاکمیت ننگین خود به رشته تقریر کشیده است.

این روزنامه حکومتی که خود نیز در این چرخه فساد و غارت و چپاول قرار گرفته، جای سؤال است که چرا این مقاله را به رشته تحریر درآورده است!

روزنامه جمهوری به مقایسه دو سطح زندگی فقط در تهران پرداخته و نوشت:

«به این آگهی فروش خانه در تهران که مرکز کشور جمهوری اسلامی ایران است توجه کنید.

«مجلل‌ترین برج باغ غرب نیاوران، کاری متفاوت از سازنده به‌نام منطقه اصیل‌نشین نیاوران، کاری زیبا از آرشیتکت نام آشنا و برند منطقه یک، ۱۲ طبقه در ۳۰۰۰ متر زمین، از ۲۴۰ متری تا ۴۱۰ متری، بهترین متریال برند روز دنیا، ۴ لاین آسانسور KONE، ۱۹۰۰ متر لابی مجلل در ۲ طبقه با ارتفاع سقف ۸ متر، لابی‌من، تأسیسات و سرویس ۲۴ساعته، استخر، سونا و جکوزی، کافی‌شاپ، اتاق کودک، ۴۰۰ متر سالن اجتماعات با ۶۰۰ متر تراس اختصاصی، سنگ نوبل ۱*۱، درب و پنجره‌های ایتالیایی، کلید و پریز‌های Schneider، ارتفاع سقف تمامی واحد‌ها بالای ۴ متر، تراس‌های بزرگ بدون مشرف، هر آنچه از یک آپارتمان انتظار دارید همه در این آپارتمان جمع شده».

و حالا به این خبر که مربوط به افزایش مراجعه خانوادگی به مراکز افراد بی‌سرپناه است نیز توجه کنید.

«سپیده علیزاده، مدیر مؤسسه کاهش آسیب نور گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی این روزها مواجهه با خانواده‌هایی است که به‌دلیل بی‌سرپناهی، خانوادگی در خوابگاهها و مراکز کاهش آسیب زندگی می‌کنند. این روزها خوابگاه سایر آسیب‌ها غیر از اعتیاد هم تکمیل شده است در حالی که قبل‌تر بیشتر مراجعین ما زنهای معتاد بودند. در این مدت، خانواده‌های زیادی داشتیم که بی‌سرپناه شده‌اند، خانواده‌هایی که معتاد نیستند اما بی‌سرپناه شده‌اند و آسیب‌های جدی‌یی را دارند تجربه می‌کنند و دلیل بی‌سرپناه شدن آنها در اغلب موارد، فقر مالی و موارد مرتبط با فقر مانند بیکاری است. مشکل اساسی این است که ما هیچ مرکز نگهداری برای خانواده‌ها نداریم» (خبرآنلاین).

این روزنامه حکومتی افزود: ملاحظه این دو مطلب که یکی آگهی اشرافیت و دیگری آگهی فقر در کشوری است که مردم آن با شعار مبارزه با ظلم و تبعیض و برقرار کردن عدالت قیام کردند به روشنی نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی نتوانسته به اهداف خود در بخش تأمین عدالت برسد. فاصله طبقاتی بسیار شدیدی که اکنون در جامعه انقلاب کرده ما وجود دارد، با هیچ‌یک از معیارهای انقلابی و اسلامی منطبق نیست.

در شرایطی که در همین کشور و در همین شهر تهران خانواده‌های زیادی وجود دارند که حتی سرپناه ندارند، نمی‌توان نام این جامعه را اسلامی گذاشت، این وضعیت، نه با اسلام سازگار است و نه با جمهوری.

روزنامه حکومتی جهموری در ادامه نوشت: وضعیت موجود را نباید به این یا آن دولت نسبت داد ولی تمام کسانی که در چهار دهه گذشته در قوای سه‌گانه و در جایگاههای مختلف تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و اجرا و تقنین و قضاء مسئولیت داشتند باید بدانند که در پدید آمدن آن سهم دارند.

قرار نبود در نظام جمهوری اسلامی فاصله طبقاتی بیشتر شود به‌طوری‌که عده‌یی در اشرافی‌ترین کاخ‌ها زندگی کنند و از سر سیری در حراج تهران ۱۵۰میلیارد تومان برای اثری که به‌قول آن صاحبنظر هنرشناس اصلاً چیزی نیست پول خرج کنند و ۱۰میلیون خانواده زیر خط فقر زندگی کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf7a0100-5035-4b54-b147-32988b63b517"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات