728 x 90

ایندیپندنت: ما شاهد وقوع یک انقلاب در ایران هستیم

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

ایندیپندنت روز ۵آبان در چهل و دومین روز از قیام سراسری مردم ایران در سرمقاله خود نوشت: ما شاهد وقوع یک انقلاب در ایران هستیم.
ایندیپندنت نوشت: جوانان ایران بار دیگر به تظاهرات آمده‌اند. در سال۱۹۷۹، جمهوری اسلامی نتیجه یک انقلاب درست بود، اگر چه هدف، یک دولت دمکراتیک بود که بسیاری آرزوی آن را داشتند حالا ممکن است با قیام دیگری سرنگون شود، قیامی که موتور محرکش شور اخلاقی درست در میان جوانان است.
در چهلم مهسا امینی لحظه‌ای که به‌طور سنتی قابل توجه است ناآرامی‌های بیشتری در سراسر ایران به‌وجود آمده که با الهام از مصیبت و شهادت خانم امینی و دیگر زنان و دختران جوان است. اعتراضات به حدی است که مقامات نمی‌توانند آنها را حتی با شلیک گلوله سرکوب کنند. به‌گفته کارکنان حقوق‌بشر نروژ، بیش از ۲۰۰غیرنظامی بی‌گناه، از جمله کودکان، در حال حاضر نیز به دست رژیم جان خود را از دست داده‌اند.
در این اغتشاشات احساس انقلابی فزاینده‌یی دیده می‌شود و مردم به خیابان‌ها علیه حاکمان ظالم خود روی می‌آورند، درست همان‌طور که در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ علیه شاه انجام دادند.
با این حال، ایران تنها قدرت بزرگی است که بسیاری از مردم آن در حال حاضر ناامیدی خود را به خیابان‌ها می‌کشند. رژیم ایران مدعی است که اعتراضات توسط خارجی‌ها تحریک می‌شود که بعید به نظر می‌رسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9260862a-fafc-4efa-add3-9e6cee57a843"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات