728 x 90

اینترنشنال بیزنس تایمز: شورای ملی مقاومت خواستار لغو عضویت ایران در کمیسیون سازمان ملل متحد برای وضعیت زنان شد

اعدام در ایران
اعدام در ایران

اینترنشنال بیزنس تایمز روز ۱۹مهرماه در گزارشی نوشت: رژیم ایران از سال۲۰۰۷ بیش از ۲۰۰زن را به‌دار آویخته است، اعدام زنان پس از ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی ۵۵درصد افزایش یافته است.
تعداد اعدامها در ایران ۸۹درصد افزایش داشته است و ۴۲۸نفر شامل دو مجرم نوجوان و ۱۲زن در «ده ماهه اول ۲۰۲۲» اعدام شده‌اند.

ائتلاف حقوق همه اقلیتها (ARAM) فاش کرد که اعدامها بین ۱۰اکتبر ۲۰۲۱ تا ۷اکتبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸درصد افزایش یافته است. آنچه نگران‌کننده است این است که میزان اعدام زنان ۵۵درصد افزایش یافته است. ایران رکورددار اعدام زنان در جهان است. کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید هیچ دولتی در جهان این همه زن را اعدام نکرده است.
از ماه می‌۲۰۰۷، ایران حداقل ۲۰۱زن را اعدام کرده است. در سال۲۰۱۹، حداقل ۱۶زن به‌دار آویخته شدند و در دسامبر همان سال، شش زن توسط رژیم در زندانهای سراسر ایران اعدام شدند.

شورای ملی مقاومت می‌گوید که رژیم ایران ۱۸زن را در سال۲۰۲۱ اعدام کرده است که هفت زن را از ۲۲نوامبر تا ۲۱دسامبر اعدام کرده است. شورای ملی مقاومت تأکید کرد که بسیاری از زنان در حال حاضر در انتظار اعدام در زندان هستند که برخی از آنها در زندان قرچک در انتظار اعدام هستند. این زنان بیشتر مادر هستند و چند فرزند دارند.
به گفته شورای ملی مقاومت ایران NCRI، بسیاری از زنان اعدام شده خود قربانی خشونت خانگی بوده و برای دفاع از خود اقدام کرده‌اند. گروه زنان تأکید کرد که رژیم ایران آشکارا از مجازات اعدام به‌عنوان نوعی مجازات استفاده می‌کند. در بسیاری از موارد، اقلیتهای مذهبی و قومی، ناراضیان سیاسی و زنان به شیوه‌ای تبعیض‌آمیز هدف مجازات اعدام قرار می‌گیرند... .
اکنون، شورای ملی مقاومت از سازمان ملل متحد و کشورهای عضو آن می‌خواهد تا برای توقف سرکوب در ایران اقدام کنند و از سازمان ملل متحد و تمامی انجمنهای حقوق زنان می‌خواهد تا برای آزادی همه زندانیان و زندانیان سیاسی، به‌ویژه زندانیان زن، مداخله کنند. این گروه خواستار لغو عضویت ایران در کمیسیون سازمان ملل متحد برای وضعیت زنان شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f798c529-4faf-43dd-8d5e-6dc27cd0b5a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات