728 x 90

ایلان ماسک: درخواست مجوز برای ارائه خدمات استارلینک به ایران

ایلان ماسک
ایلان ماسک

ایلان ماسک روز گذشته دوشنبه توئیت کرده است که سرویس اینترنتی ماهواره‌یی استارلینک از روز ۲۸شهریورماه تمام جهان از جمله قطب جنوب را پوشش داده است. وی گفت با ارائه خدمات استارلینک در قطب جنوب، حالا این سرویس در تمام قاره‌ها فعال است.

ایلان ماسک در توئیت دیگری از دولت آمریکا خواسته است که مجوز ارائه استارلینک به ایران را صادر کند. وی گفته است که دلیل درخواست مجوز، معاف شدن از تحریم‌هاست.

یکی از کاربران از ایلان ماسک پرسیده است آیا از نظر فنی امکان ارائه خدمات استارلینک به کاربران ایرانی وجود دارد یا خیر. مدیرعامل اسپیس ایکس در پاسخ به این سؤال گفته استارلینک خواستار معافیت از تحریم‌ها خواهد شد.

اسکای نیوز در خبری نوشت: سرویس اینترنتی ماهواره‌یی استارلینک به دنبال معافیت از تحریم‌ها خواهد بود تا بتواند ایران را پوشش دهد. چندین بار در توییتر از ایلان ماسک پرسیده شده است که آیا می تواند خدمات پهنای باند را به ایران ارائه دهد؟ اکنون او نحوه برنامه ریزی برای انجام این کار را به اشتراک گذاشته است.

استارلینک یک شبکه با رشد سریع بیش از ۳۰۰۰ماهواره در مدار پایین زمین است که ده‌ها هزار کاربر تنها در ایالات متحده دارد.

 ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، گفته است که قصد دارد دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای افرادی که در مناطق دورافتاده و روستایی هستند فراهم کند.

اما این اولین باری نیست که یکی از کاربران توییتر از او می‌پرسد که چه زمانی این سرویس را برای پوشش ایران گسترش می‌دهد، جایی که دسترسی به اینترنت به شدت محدود شده است زیرا دولت به دنبال کنترل مخالفان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b31858b-cdc3-4265-93d4-94852fb38d08"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات