728 x 90

ایلان برمن: کارزار واقعی در ایران میان مردم ایران با رژیمی جنایتکار است

ایلان برمن
ایلان برمن

ایلان برمن؛ معاون شورای سیاست خارجه آمریکا، در مقاله‌یی در نیوزویک، به تاریخ پنجشنبه ۳۰اردیبهشت به تحلیل سیاست خارجی دولت آمریکا در قبال رژیم آخوندی پرداخته و با سراب دانستن «رقابت تندروها و میانه‌روها در ایران» نوشت: «کارزار واقعی در ایران در درون رژیم اتفاق نمی‌افتد‌، بلکه میان مردم ایران با رژیمی جنایتکار است که آنها را به اسیری گرفته و به هیچ ترتیبی رهایشان نمی‌کند. تنها با حمایت از ایرانیان در برابر این رژیم است که ایالات متحده می‌تواند میانه‌روی و کثرت‌گرایی را در ایران شکوفا کند».

وی در این مقاله تحلیلی به دولت بایدن توصیه کرد که به جای سرمایه‌گذاری بر اختلافات ظاهری داخل رژیم ایران، از مردم ایران برای براندازی رژیم و دستیابی به دموکراسی پشتیبانی کند.

ایلان برمن در قسمتی از مقاله خود با زیر ضرب بردن سیاست‌های مماشات طلبانه دوران اوباما و ادامه این تفکر در دولت بایدن و این‌که این سیاست‌ها نشان می‌دهد که واشنگتن به هیچ‌وجه معادلات داخلی سیاست در ایران را درک نمی‌کند، می‌نویسد: «دستگاه سیاست خارجی آمریکا مدت‌هاست این‌گونه تصور می‌کند که در ایران رقابتی تنگاتنگ میان «اصلاح‌طلبان» و «تندروها» در جریان است. این تصور توهمی عمیق را در واشنگتن، مبنی بر این‌که اگر انگیزه کافی به تهران داده شود، نامزدهای میانه‌رو پیروز شده و تنشهای ایران با غرب را کاهش می‌دهند، تقویت کرده است.
این توهم عامل اصلی دست دوستی دراز کردن باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده به سوی رژیم ایران بود. به شکلی تقریباً مشابه، به‌نظر می‌رسد که نیروی محرکه دولت بایدن در راستای تلاش برای حشر و نشر مجدد با «رژیم آیت‌الله‌ها» در ایران حرکت می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9690e04e-b765-4d26-8345-b339094fa0d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات